Ik heb een babysound gekregen van iemand.
Probeer nu zo nu en dan even of ik het hartje al kan horen.
Tot op heden heb ik hem nog niet gehoord en was benieuwd wanneer
anderen het hartje voor de eerste keer hoorde met de babysound.
Met 14 weken en alleen met volle blaas… zelfs nu nog met lege blaas kan ik het hartje niet vinden, ze zijn watervlug (vruchtwatervlug :mrgreen: ) en duiken met een lege blaas nog zo achter je schaambot
Ook met 14 weken, maar onze Merlijn lag altijd net verkeerd om hem goed te kunnen horen. Hij was nogal beweeglijk dus het was lastig om het hartje te pakken te krijgen.
Bij de vk was het ook altijd lastig dus het lag niet aan mijn onhandigheid, haha
ikke met 10 weken en 5 dagen
Met 11 weken en 1 dag heb ik het op de computer op kunnen nemen.
Moet wel zeggen dat ik goed moest zoeken en dat ie echtachter schaambot verstopt was dus moest wel flink duwen.
succes!
Nog meer mensen met ervaringen?? Ga het nu over weekje nog keer proberen, wie weet dat ik dan wel iets hoor.
Met 11 weken en een paar dagen, en idd ook alleen met volle blaas en veel baby-olie. Soms was het ook best lang zoeken hoor…
Met 10 weken al.
Maar wél een volle blaas hebben, dan hoor je het beter.
Ik heb gewoon erg veel mazzel en ik heb er 2 die op elkaar gestapeld liggen, dus eentje ligt er tegen mijn buikwand aan :mrgreen:
week of tien…en als ik het hartje niet vondluiterde in naar de navelstreng dat vond ik net zoo leuk
Ik hoorde het hartje met de angelsound pas met 17,5 week de zwemgeluidjes hoorde ik al vanaf de 12de week
Ik moet er dan wel bij zeggen dat ik flink overgewicht heb en dat er ook mee te maken kon heben volgens de huisarts.
Nu luister ik bijna elke dag heerlijk geluid is het om te horen.
Op zestien weken had ik de doppler en binnen de vijf minuten had ik het hartje gevonden!
Ik luister elke avond naar het hartje en naar de schopjes, soms komt het kindje tegen de doppler aan liggen schoppen :inlove:
Ik weet door echo’s dat mijn baarmoeder naar achteren gekanteld ligt. Maar hier zonder volle blaas (werkt beter geen idee waarom) met 9 weken voor de eerste keer het hartje gevonden! De placenta vond ik als eerste en aangezien beeb daar niet ver vanaf ligt heb ik gewoon eigenwijs doorgezocht. Kwartiertje en voila ik vond het ‘treintje’! :o
Nou moet ik er wel bij zeggen dat dit dus mijn tweede zwangerschap is en mss mijn baarmoeder wel iets sneller groeit…maar ja dat kan ik iig niet direct zien aan de echo’s. :think:
Nu nog zien hoe ik dat geluid op de laptop krijg
Ik heb het hartje gehoord :dance:. En jeetje wat groeit er een drukte makertje in mij zeg, hoorde hem schoppen en bewegen. Had ik het hartje gevonde, na minuut zoef weg was die weer. Hoorde wel constant het bewegen en de schopjes zo bijzonder :inlove:
Gisteren heb ik ook een Angelsounds gekocht, omdat ik hiervoor 2 miskramen heb gehad ben ik super onzeker! Natuurlijk meteen geprobeerd gisteravond en ook vanmorgen weer. Ik ben nu 13 weken zwanger en ik denk wel dat ik het goed heb gehoord.
Toch een paar vraagjes:
Hebben jullie dat ook dat je in je liezen zo duidelijk je eigen harstlag hoort? Ik hoor dan echt heel hard: pff, pff, pfff
Ik vind het verwarrend maar net boven mijn schaambeen en recht onder navel denk ik het hartje te horen, het is meer galopperend geluid en ook 2x zo snel als wat ik in mijn lies hoor. Herkennen jullie dit?
Iemand schreef ook nog dat ze anders naar de navelstreng luisterde…? Waar zit die dan en hoe weet je dat?
Kan ik er op vertrouwen dat wat ik hoorde het hartje is?
Ik heb ook een angelsound en heb het pas bij een week of 14 geprobeerd.
Ik heb wel begrepen dat je hem niet te vaal mag gebruiken. Vooral in het begin is het onaangenaam voor het kindje. Dat heeft iets met de hoge tonen te maken die het apparaat produceert. Dus niet 2x per week gaan proberen ofzo.
Ooooh? Hier schrik ik eigenlijk weer van wat Danielle schrijft. Ik dacht dat het gebruik er van zo veilig en absoluut onschadelijk was???
Ik heb hem zelf 2 dagen achter elkaar 2x gebruikt!
Maar kan iemand misschien nog antwoord geven op mijn vragen uit vorige berichtje??? Please…
vdmale: Ik heb ook dat ik in mijn liezen mijn eigen hartslag heel hard hoor, daar lopen volgens mij iets van slagaders langs. Wat je hoorde boven je schaambot is volgens mij je kindje. Zelf controleer ik het even door met mijn vingers in mij nek te leggen en mijn eigen hartslag te voelen. Wat er gezegd word over de doptone is deels waar. Het kindje voelt het wel, maar kan geen kwaad. Mij is verteld dat als je elke dag even luistert, dat dat dan echt geen kwaad kan.
Danielle: Klopt wat je zegt dat je kindje het als onaangenaam kan ervaren, maar het doet hem geen pijn ofzo. Wat je zegt over niet meer dan 2 keer per week, klopt niet helemaal. Want het kan totaal geen kwaad voor je kindje. Mij is vertelt als je elke dag heel even luistert dat geen kwaad kan. Der doptone kan een schade aan brengen.
Bedankt Tammy! voor je snelle reactie.
Ben nu toch gerustgesteld. Het is wel heerlijk om te horen hé? Gelukkig mag ik a.s. woensdag even bij VK langs om tussendoor het hartje te horen, eigenlijk nu nog controle om de 4 weken. Maar vanwege mijn miskramen mag ik wat vaker komen. Ik zal het dan ook eens met haar bespreken van de Angelsounds, maar ik geloof ook niet echt dat het schadelijk kan zijn.
Over welk apparaat hebben jullie het nou precies?
Ik vond op internet (geloof bij de kijkshop) een apparaat dat je op je buik moet houden? Met een koptelefoontje.
Ook vond ik een doppler apparaat dat je kunt huren vanaf 30 euro per maand. Zou die schadelijk kunnen zijn?
Voor zover ik heb begrepen, kan een angeslound absoluut geen kwaad. Het is namelijk enkel een versterkertje wat het geluid versterkt in je buik.
Het zend niks uit…
Een dopler, zoals bij de vk, werkt wél met geluidgolven en weerkaast het geluid van de baby, dat KAN schadelijk zijn, maar het is niet bewezen. Het werkt hetzelfde als met een echo: uitzenden en terugkaatsing.
Sterre: Wij hebben het inderdaad over dat aparaat wat je bij de kijkshop zag. zelf vind ik het een heel fijn ding. Moet soms even zoeken, maar vind hem in dit stadium altijd, hoor vaak ook bewegingen en schopjes die ik nog niet kan voelen. Erg fijn ding.