wanneer had je alles klaar voor de baby?

ik merk dat ik graag alles klaar wil hebben nu.

we zijn sinds het weekend pas echt uit de kleuren en dus is de verf gekocht, maar eigenlijk wil ik het dan ook direct klaar hebben.

echter ik mag niets doen, en dus ben ik afhankelijk van manlief.

Ik weet dat we nog tijd genoeg hebben, maar in mijn hoofd moet het klaar.

en wanneer zet je eigenlijk de box neer? ik weet nog dat ik het bij sophie op een gegeven moment zo’n sta in de weg vond, maar aan de andere kant vind ik het misschien ook wel prettig om op mijn gemak een plekje ervoor te zoeken kijken hoe hij waar het beste staat en er gewoon lekker aan wennen…



herkent iemand dit? en wanneer had je alles klaar?

Box stond met de 1e met 32 weken, nu staat ie niet :wink: , kamertje was echt af met 36 weken, met de 1e was dit ook veel eerder. Ik had wel een to do list die ik echt af wou hebben voor de 36 weken en dat is uiteindelijk ook gelukt. En nu zit ik gwn te wachten haha, dus had het allemaal niet zo snel gehoeven, maar ik denk dat het normaal is dat je alles zo snel mogelijk af wlt hebben :slight_smile:

sanne, je hobbelt gewoon nog rond? ik had echt het gevoel dat je vandaag aan het bevallen was :mrgreen:

Ja :mrgreen: , al zit ik nu ff op de bank hoor, dat gehobbel voelt onprettig :wink:

@Sennapen wrote:

Ja :mrgreen: , al zit ik nu ff op de bank hoor, dat gehobbel voelt onprettig :wink:




haha lekker blijven zitten dan! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Bij oudste had ik de babykamer rond 30 weken klaar en kleding/beddengoed rond 34-36 weken. Volgens mij hadden we de box pas rond 37 weken in elkaar gezet.



Bij de tweeling wilde ik alles voor 28 weken klaar hebben, omdat er kans was dat ze vroeg kwamen, maar rond 34-36 weken heb ik kleding/beddengoed nogmaals gewassen. De box stond toen nog voor de oudste, die hebben we pas op babyhoogte gezet toen de jongens geboren waren.



Nu moet alles nog gedaan worden :lol:

De jongsten slapen nog in de babykamer, maar morgen gaan hun bedjes naar de 2e etage, afgelopen weekend en vandaag hebben we daar al wat opgeruimd en een kledingkast in elkaar gezet. We zijn bezig met verbouwen, maar mijn pa is op vakantie (hij doet de verbouwing) dus manlief had daar nu even tijd voor.

We hebben alles voor de babykamer al in huis, dus dat kunnen we dan binnenkort in elkaar gaan zetten.

Mijn schoonouders komen begin juli weer terug van vakantie en dan gaat mijn schoonpa de muren en plafond schilderen.

Het zal dus pas rond 34-36 weken echt klaar zijn :shifty:

Toen ik beviel met 33+5 hadden we wel alles in huis, maar niets stond al klaar. Tijd zat, dachten we, dat hadden we dus mis. Terwijl ik in het zkhs lag zijn onze families als een gek gaan klussen hier in huis.



Als het je rust geeft, lekker al die dingen al regelen hoor. Ik wou dat ik dat gedaan had!

Hartstikke herkenbaar. Nesteldrang!



Toch had ik bij de eerste alles pas met 36/37 weken klaar.

Het kamertje was al wel klaar. Maar het wiegje kwam vrij laat en ik moest de bekleding nog wassen. En ik heb volgens mij ook nog vrij laat de kleertjes gewassen.



Bij de tweede had ik de kleertjes al met 30 weken schoon en in afsluitbare plastic boxen gedaan. Maar toen ik 37 weken was heb ik nog wel even snel een nieuw babybadje gehaald. :wink:

Ik geloof dat bij ons het kamertje wel redelijke klaar was met 37 weken… niet veel eerder. Al herken ik je onrust wel.



alleen moest en zou het trappengat ook nog geschilderd worden. Dat heb ik dus zelf gedaan met 38 weken :oops: haha.



overigens zou ik bij een tweede wel alles sneller af willen hebben!

Ik ben morgen 37 weken en ik ben ook nog steeds niet klaar. Al wil ik het wel allemaal deze week nog af krijgen !!

hier wordt er morgen begonnen met de muren te schilderen.

Dan hopelijk het weekend goed weer zodat de meubeltjes geschuurd kunnen worden en weer van een nieuw likje verf voorzien kunnen worden.

zoooo benieuwd hoe het eruit komt te zien!

Hier bij de eerste redelijk op tijd. Het laatste plankje opgehangen en ingericht bij 29+6, de volgende dag opgenomen met premature weeën en bij 30+2 bevallen…vond het wel heel prettig dat alles klaar was, want met een kleintje op de NICU begin je thuis echt niets meer.

Bij de tweede durfde mijn man het kamertje niet meer af te ronden, maar na veel gezeur was het toch af met 36 weken. Toen gelukkig bij 39 weken bevallen. Dus ruim op tijd. Je moet vooral doen waar je je goed bij voelt.

De oudste toen overigens wel al met 22 weken verhuist naar een nieuwe kamer.

Ik ben nu ruim 37 weken, maar door de hitte nog niet alles klaar. Wel het broodnodige in ieder geval.

En ik moet eerlijk bekennen dat ik zelfs de “vluchtkoffer” niet helemaal klaar heb…

Babykamer klaar met 20-22 weken, kleertjes gewassen met 37 weken, beddengoed gewassen/gestreken met 39 weken, klossen onder het bed met 40 weken en nu nog wachten tot de kleine zich laat zien :wink:

Bij beide zwangerschappen uitlopende klussen/ verbouwingen die uitliepen door omstandigheden.



Bij Ella met 35 weken en bij Lune met 37 weken. Dit was niet goed voor mijn nesteldrang. Bij Ella met 41 weken bevallen en bij lune wisten we dat ze met 39 weken gehaald ging worden.



Box bij beide dames een week voor de bevalling opgezet.