wanneer groentehapje geven?

Jasmijn heeft sinds een paar dagen erg veel honger. Haar schema is normaal: 5 flessen om 07.00 uur

11.00 uur

15.00 uur

18.30 uur

22.15 uur

Alle flessen zijn 180 cc behalve de laatste. Die is 200cc met 3 schepjes rijstebloem. De flessen van 07.00, 11.00 en 15.00 uur zijn geen probleem maar die van 18.30 uur haalt ze vaak niet meer. Ze krijgt dan voor 18.00 vaak al honger. Ik dacht dat ze misschien toe zou zijn aan een groentehapje . Maar ik weet niet goed op welk tijdstip ik dit het beste kan geven. Omdat ze nog moet oefenen met het eten van een lepeltje werkt het niet om het te geven voor de fles want dan heeft ze te veel honger. Kan ik het dan beter geven na de fles? Ik bedoel dan de fles van 18.30 uur.

Ze slaapt trouwens ook nog niet door. :?

Ik zou het tussen twee flessen in doen, dus rond een uur of 16.30, 17.00 uur.

Ze moeten inderdaad niet teveel honger hebben, maar natuurlijk wel een beetje trek. En in het begin krijg je er meestal toch maar een paar lepeltjes in, dus je moet het nu nog niet als een maaltijd zien, maar echt als een extraatje/tussendoortje.

Het lijkt mij nog wat vroeg voor een groente hapje maar je zou het ook eens met het CB kunnen overleggen (bij mij zeiden ze dat het wel mocht vanaf 4 maanden als je geen allergieen in de familie hebt maar ik heb wel gewacht ivm allergieen).

Je zou ook eens wat pap kunnen proberen, dus bijv gewoon 30 cc of 60 cc flesvoeding met een schep rijstebloem met een lepeltje geven tussen die twee flessen in.

Of water geven. Ik weet niet of ze dat wil, maar het vult het buikje soms wel wat.

Hoi,

Ik had met Maëlle precies hetzelfde en ben daarom ook rond de 4 maanden met groente begonnen. Ik had ongeveer dezelfde tijden als jij en ben toen tussen de flessen van 15.00 en 19.00 gaan zitten. Dus rond 16.30/17.00 uur.

Bedankt voor de tips :thumbup: . Ik denk dat ik inderdaad tussen twee flessen in moet gaan zitten rond 16.30/17.00 uur. Dan moet ik haar wel even wakker houden want ze gaat meestal tegen 17.00 uur naar bed.