@melanie wrote:
Maar ik hoor zelfs dat na het jaar ook halfvolle melk gegeven wordt, ik geef eigenlijk altijd volle
Volle is zeker beter, ik kan slecht tegen mensen die hun kinderen halvolle melk of zelfs magere melk geven! :shock:
Bang dat ze te dik worden ofzo??! :wall:
:roll:
deneba
24 mei 2009 om 17:49
@Bietje wrote:
@melanie wrote:Maar ik hoor zelfs dat na het jaar ook halfvolle melk gegeven wordt, ik geef eigenlijk altijd volle
Volle is zeker beter, ik kan slecht tegen mensen die hun kinderen halvolle melk of zelfs magere melk geven! :shock:
Bang dat ze te dik worden ofzo??! :wall: :roll:
Ja kunnen ze best hebben met al het klimmem en klauteren
en het is veel lekerder :drool:
magere melk is helemaal een no go voor mij vindt dat net water :sick:
lamama
24 mei 2009 om 18:38
Ik heb nooit geen volle melk in huis… Dus Veron kreeg gewoon nadat hij 1 was geworden halfvolle melk…
Is toch niks mis mee???
Enne nee geen koekje door het fruithapje hoor, is toch niet nodig… Gewoon puur fruit is voldoende…
grts patricia
@romata wrote:
Halfvolle omdat ze nog geen jaar is, na het jaar mogen we volle melk geven.
wat grappig, hier bij het cb zeggen ze dat ze helemaal geen volle melk mogen want daar worden kinderen dik van.
zelfs mijn dochter van bijna 4 mag het niet drinken van hun.
heb het toen eens gevraagd omdat mijn man en ik zelf volle melk drinken en ik dan steeds halfvol moest kopen.
(toevallig was jou antwoord het eerste wat ik tegen kwam, dus niks persoonlijks)
@babylover wrote:
Ik heb nooit geen volle melk in huis… Dus Veron kreeg gewoon nadat hij 1 was geworden halfvolle melk…
Is toch niks mis mee???
Enne nee geen koekje door het fruithapje hoor, is toch niet nodig… Gewoon puur fruit is voldoende…
grts patricia
Geef je helemaal gelijk niets mis met half volle melk.
En ik heb hier nooit een koekje door het fruit gedaan zie daar het nut niet van in.
Hier met 1 jaar voorzichtig (ivm allergie) overgestapt naar gewone melk. Volle melk, heel bewust, omdat mijn ventje eerder te licht dan te zwaar wordt. Op advies van dietiste en ka trouwens :thumbup:
Geen koekje door het fruitpap, wat raar!
Met koekje bedoel ik pletkoekje hé (liga).
Ik doe ook geen liga door de fruithap. Nooit over nagedacht eigenlijk :think: Mats krijgt gewoon een banaan in zijn handen :mrgreen: (of iets anders natuurlijk)
@Bietje wrote:
Meeste van ons vinden het dus raar om een koekje door het fruit te doen dus tja :mrgreen:
@Mellie wrote:
@Bietje wrote:Geen koekje door het fruitpap, wat raar!
Meeste van ons vinden het dus raar om een koekje door het fruit te doen dus tja :mrgreen:
Da’s dan nogmaals een verschil tussen nederland en belgië blijkt weer… :mrgreen:
iertie
25 mei 2009 om 19:31
Mij is aangeleerd koemelk met 1 jaar.
En dan 300 cc per dag. In de ochtend bij de boterham een bekertje van 100 cc, in de middag net zo en dan na de maaltijd een bakje yoghurt.
Halfvolle of volle…
Ik heb altijd halfvolle in huis, drink nooit anders. Ben ook niet anders gewend.
Zou ook niet weten wat er niet goed aan is… :think:
Het lijkt me niet goed om je kind vol te stoppen met volle en vette producten en ook niet met magere en light producten.
Halfvol is dus precies goed.
Volgens mij is volle melk ook niet te zuipen… :sick:
Koekjes door de fruithap? Hier deed ik dat wel met mijn neefje, samen met sinaasappel sap (vers of pak.) en banaan :drool:
maar ook makkelijk zonder.
Maar buiten dat, vanaf 1jr heb ik gehoord! en of het nou magere/ halfvolle/ volle is, dat is jouw keuze!
@Bietje wrote:
waarom zou je het wél doen is het eerste wat in mij opkomt?
Onnodig suiker toestoppen terwijl gewoon fruit zo puur lekker
en gezond is…
Mijns inziens ‘erger’ dan magere melk geven hoor :roll:
@colle wrote:
idd vanaf 1 jr mag er gewone melk gegeven worden… eerder vinden de darmpjes het niet echt fijn
Klopt en dan met name is het nog te heftig voor de niertjes teveel
eiwitten voor het eerste jaar.
@Paschal75 wrote:
en gezond is…
Om de fruitpap te dikken misschien? :eh:
Een liga geven jullie toch ook?
Nou, dat draaien wij hier in de fruitpap, die van betterfood, jeetje, als je kindje al geen koek meer mag! :roll:
@Bietje wrote:
@Paschal75 wrote:
en gezond is…
Om de fruitpap te dikken misschien? :eh:
Een liga geven jullie toch ook?
Nou, dat draaien wij hier in de fruitpap, die van betterfood, jeetje, als je kindje al geen koek meer mag! :roll:
nou niet mogen…maar ik heb het hier nog nooit nodig gehad om een fruithap aan te dikken. Denk dat de meesten hier gewoon
het fruit zo puur geven zonder er iets doorheen te doen.
Wordt hier ook niet geadviseerd, net zoals het gebruik van
sinasappelsap door een fruithap. Dat raden ze af.
Hier in het cb wordt het wel zo gezegd en we zijn het hier zo gewoon.
Een fruitpap is hier 2 stukken fruit + 2 ligakoeken + een halve persapppelsien.
Smaakt heerlijk hoor! :drool: :mrgreen:
iertie
26 mei 2009 om 12:19
Zo, dat is veel! Haha!
De arts van het CB sloeg hier al steil achterover toen ik vertelde dat Lucas 2 stukken fruit kreeg.
Heel soms doe ik er weleens liga doorheen, maar dat is echt als ik hem niet dik krijg.
Laatst had ik meloen en dat was net water.
valery
3 juni 2009 om 06:16
wat ik dan weer niet snap sorry. koemelk mogen ze onder een jaar niet hebben,maar yogurt mag dan weer wel…waar word dat dan van gemaakt ? juist koe !!!
trouwens hier zegt het buro ook volle ,melk geven omdat de kindjes de vetten die er in zitten gewoon nodig hebben