Mats is nu 10,5 maanden en krijgt 's ochtends en 's avonds nog een (pap)fles met opvolgmelk.
Overdag krijgt hij thee, water, diksap bij zijn eten. Soms geven we bij zijn boterhammetje weleens (verdunde) opvolgmelk te drinken. Maar omdat dit vult, wil hij het meestal niet. De boterham vult natuurlijk ook gewoon.
Nu is mijn vraag wanneer hij gewone melk mag drinken. Dus niet als vervanging voor de 2 flessen die hij nu nog krijgt maar meer als “tussendoortje”?
En welke melk is dan het beste (magere/halfvolle/volle)?
bij 1 jaar pas koe melk.
en dan het liefst mager of halfvol.
dit geeft je naast de boterham, een bekertje of flesje van ongeveer 100 cc.
maar dit kan je tot een jaar gewoon doen met opvolg melk.
idd vanaf 1 jr mag er gewone melk gegeven worden… eerder vinden de darmpjes het niet echt fijn
aha ok! Dan wachten we nog even een paar maandjes!
Matsjo ik had laats een stukje in ons Topic gezet daarover heb je dan denk ik overheen gelezen.
Ik ben vorige week naar het cb geweest.
En vroeg over de aantal CC en dat Talysha ook maar 2 flessen drinkt.
En naar der boterham geen fles meer wil, toen zei ze je mag gerust al wat normale melk ( wel halfvolle melk ) geven doe ik dus in de nuby rietjes beker.
En gaat super hier vind ze ook erg lekker en ze heeft er geen last van.
Dus dat kun je gewoon geven
Hoi,
Hier ook vanaf 1 jaar echte melk gegeven geiten melk en koemelk volle,
Waarom ze nou altijd zeggen halfvolle melk :think:
ik geef altijd volle en geitenmelk is ook volle melk :thumbup:
Halfvolle omdat ze nog geen jaar is, na het jaar mogen we volle melk geven.
Ik geef Cas nu zo’n 2 maanden tussendoor volle!! melk en dat gaat erg goed.
Ik vind het allemaal weer overdreven, mijn oudste zus kreeg wel als baby volle koemelk met de papfles, zo is ze groot geworden en ze ziet er volgens mij niet verkeerd uit! :lol:
Het werd vroeger zo gedaan, nu weten ze wel al meer en hebben we aangepaste kv en zo maar vanaf een bepaalde leeftijd mag je dat gewoon als tussendoortje geven hoor…
Cas is er iig dol op! 8) :inlove:
@romata wrote:
Maar ik hoor zelfs dat na het jaar ook halfvolle melk gegeven wordt, ik geef eigenlijk altijd volle
@melanie wrote:
Maar ik hoor zelfs dat na het jaar ook halfvolle melk gegeven wordt, ik geef eigenlijk altijd volle
Volle is zeker beter, ik kan slecht tegen mensen die hun kinderen halvolle melk of zelfs magere melk geven! :shock:
Bang dat ze te dik worden ofzo??! :wall: :roll:
@Bietje wrote:
@melanie wrote:Maar ik hoor zelfs dat na het jaar ook halfvolle melk gegeven wordt, ik geef eigenlijk altijd volle
Volle is zeker beter, ik kan slecht tegen mensen die hun kinderen halvolle melk of zelfs magere melk geven! :shock:
Bang dat ze te dik worden ofzo??! :wall: :roll:
Ja kunnen ze best hebben met al het klimmem en klauteren en het is veel lekerder :drool:
magere melk is helemaal een no go voor mij vindt dat net water :sick:
Ben het helemaal met je eens Melanie! :thumbup:
Ik had eens een opvangkindje en ik mocht van haar mama geen koek in haar fruitpapje doen en écht omdat ze bang was dat ze te dik zou worden!! :shock:
Nou, dat zijn van die ouders die ook magere melk zouden geven! Daar kan ik niet tegen maar dat had ik al gezegd hé!
Ik heb nooit geen volle melk in huis… Dus Veron kreeg gewoon nadat hij 1 was geworden halfvolle melk…
Is toch niks mis mee???
Enne nee geen koekje door het fruithapje hoor, is toch niet nodig… Gewoon puur fruit is voldoende…
grts patricia
@romata wrote:
wat grappig, hier bij het cb zeggen ze dat ze helemaal geen volle melk mogen want daar worden kinderen dik van.
zelfs mijn dochter van bijna 4 mag het niet drinken van hun.
heb het toen eens gevraagd omdat mijn man en ik zelf volle melk drinken en ik dan steeds halfvol moest kopen.
(toevallig was jou antwoord het eerste wat ik tegen kwam, dus niks persoonlijks)
@babylover wrote:
Ik heb nooit geen volle melk in huis… Dus Veron kreeg gewoon nadat hij 1 was geworden halfvolle melk…
Is toch niks mis mee???
Enne nee geen koekje door het fruithapje hoor, is toch niet nodig… Gewoon puur fruit is voldoende…
grts patricia
Geef je helemaal gelijk niets mis met half volle melk.
En ik heb hier nooit een koekje door het fruit gedaan zie daar het nut niet van in.
Hier met 1 jaar voorzichtig (ivm allergie) overgestapt naar gewone melk. Volle melk, heel bewust, omdat mijn ventje eerder te licht dan te zwaar wordt. Op advies van dietiste en ka trouwens :thumbup:
Geen koekje door het fruitpap, wat raar!
Met koekje bedoel ik pletkoekje hé (liga).
Ik doe ook geen liga door de fruithap. Nooit over nagedacht eigenlijk :think: Mats krijgt gewoon een banaan in zijn handen :mrgreen: (of iets anders natuurlijk)
@Bietje wrote:
Geen koekje door het fruitpap, wat raar!
Meeste van ons vinden het dus raar om een koekje door het fruit te doen dus tja :mrgreen:
@Mellie wrote:
@Bietje wrote:Geen koekje door het fruitpap, wat raar!
Meeste van ons vinden het dus raar om een koekje door het fruit te doen dus tja :mrgreen:
Da’s dan nogmaals een verschil tussen nederland en belgië blijkt weer… :mrgreen: