Ik kan me bijna niet meer inhouden. Ik wil zo graag weten wat het wordt.
En zeker nu het overal uitverkoop is, ik wil kleertjes gaan kopen!!!
Wat is de vroegste week waarin ze het geslacht kunnen zien?
Ik geloof dat het (al is dat heel moeilijk) al met 12 weken te zien zou kunnen zijn. Bij mij is het de vorige keer zonder problemen met 18 weken vastgesteld, dus bij jou zou het nu ook al wel moeten kunnen.
Bij mij pas met 26weken. Bij 20.2 weken was het gewoon niet duidelijk genoeg zeiden ze… :think:
de meeste echobureaus geven pas de garantie dat je mag terugkomen als je kindje niet meewerkt na de 20 weken, omdat het dan met de meeste zekerheid is te zeggen.
Deze zwangerschap heb ik met 18 weken laten doen omdat we op vakantie gingen en ik niet nog kon wachten tot mijn 20weken echo met 22,5week zwangerschap.
En ja hoor super duidelijk een jongen.
Meisjes schijnen voor de 20 weken wat minder makkelijk te zien te zijn, worden vaker fouten gemaakt.
@jet wrote:
dat las ik destijds ook ja! En toen dacht ik zie je ik heb gewoon gelijk we krijgen een meisje. En jawel! :lol:
Meisjes schijnen voor de 20 weken wat minder makkelijk te zien te zijn, worden vaker fouten gemaakt.
wij hebben tijdens de medische echo, zo rond de 20 weken te horen gekregen wat het ging worden… en het was overduidelijk te zien bij ons…
liefs miranda :vlinder:
Ik heb gehoord dat het vanaf 16 weken mogelijk is.
Kan ook niet wachten tot de 20 weken echo bij de verloskundige dus misschien ga ik wel naar een echo centrum voor geslachtsbepaling
Hoezo ongeduldig he :mrgreen:
Inderdaad frustrerend…overal uitverkoop en je kan gewoon niks kopen :?
Succes ben benieuwd wat je gaat doen !
Wij hoorden het de eerste keer toen we een 3D echo lieten maken. Ik was toen 16 weken zwanger.
De tweede keer konden ze het pas met 20 weken met zekerheid zeggen (en toen kreeg ik ook de uitslag van een vlokkentest, dus wisten we het ECHT zeker )
Bij mij met 14 weken en 4 dagen :inlove: Durfde het toen amper te geloven omdat het zo vroeg was!
Hey echo buro hier doet t vanaf 17 weken dan kan zet zeker zien geeft ze aan !
gr loes
Bij mij met 13 weken en 5 dagen, was duidelijk te zien dat het een jongetje word :inlove:
Mij is verteld (door de gynaecoloog, en de echoscopist) dat het vóór de 20-weken-echo gewoon nog veel te onduidelijk is om te kunnen zeggen, en dat ze zich daarom er niet aan wagen. Ook het echobureau waar ik mn 3d-echo krijg, doet pas geslachtsbepaling vanaf 20 weken. Maar blijkbaar heeft men daar overal een ander idee over.
(Ik ben jaloers want ik wil het ook dolgraag weten, maar moet nog 4 weken wachten )
Na de 20 weken kunnen ze er ook nog naast zitten hoor :mrgreen: … een meisje werd ons gezegd met bijna 22 weken … 10 weken later was het 100% zeker een jochie.
Met 14 weken hadden we een echo en toen dacht hij dat hij 3 streepjes zag, dit paste het meest bij een meisje, maar hij wilde dit nog niet met zekerheid zeggen…
Bij mij was dit te zien tijdens de 18 weken echo:
99% zeker een meid (zei de gyn ;))
Ik heb een echo gehad met 19 weken en daar kon ze niet goed op zien wat het was.
het was 60% zeker een jongen maar kon ook 50 % een meisje (snap je me)
Heb toen pas weer een echo met 36 weken gehad en toen bleek het idd een jongen te zijn
Ik heb vandaag een paar echobureaus gebeld en sommige doen inderdaad pas en geslachtsbepaling vanaf 20 weken.
Tja dan ga ik er niet extra voor betalen, want ik heb met 20 weken een uitgebreide echo, die vergoed word!
Weet iemand in Noord-Brabant een bureau te zitten die het wel al doet vanaf 17-18 weken?
Bij mij zag je het al met 16 weken. Ze lag met haar beentjes open en er bungelde niets ertussen.
Dus het kan wel.
Gr ellen
Ik heb her en der navraag gedaan, en een echobureau in Helmond gaf me dit antwoord. De kosten zijn 37 euro en er is dan ook wat tijd om gewoon effe lekker te koekeloeren!!
Dag Anne-marie,
17 weken is inderdaad aan de vroege kant. Soms kan je het makkelijk
zien. (dat zijn de gevallen waarvan je op forums leest. Maar als ik de
kennis die bestaat op forums zou toepassen in mijn praktijk, dan zou
ik gauw failliet zijn). Er is dan een groter risico dat je het niet
met zekerheid kunt zeggen. Als je duidelijk een piemeltje ziet is het
geen probleem. Zie je dat niet, dan wil dit niet automatisch betekenen
dat het dus een meisje is. Ook zijn op deze leeftijd, in geval van een
jongetje, de balletjes nog niet ingedaald. Dan kan je een
“verschrompeld” zakje aanzien voor schaamlipjes. Dat zijn de risico’s.
Maar ik wil het proberen voor je.
Ik heb nog een plekje voor je op donderdag 26 juni om 18:45 uur.
Zou dat gaan?
Groetjes,
Jack
Ik denk dat we er maar voor gaan, en lukt het niet dan is het toch leuk om eefe weer gekeken te hebben!
en en en ??? was het al te zien???
jannigje
Nouwwwwwwwwww ik ben ook nieuwsgierig :mrgreen:
8)