Wanneer geen middagdutje meer?

Myrthe slaat de laatste tijd soms haar middagslaapje over. Normaal sliep ze nog 2 - 3 uur achter elkaar. Nu dus opeens soms een hele dag niet. Misschien ook doordat ze de nachten niet meer wakker wordt? Ik heb wel het idee dat ze wel moe is als ik haar naar bed breng, maar na een uurtje zingen en babbelen vindt ze het wel mooi geweest. Natuurlijk is elk kind anders, maar ik ben toch benieuwd naar jullie ervaring:

Op welke leeftijd stopte jouw kind met overdag slapen en ging dat geleidelijk of was het van de ene op de andere dag afgelopen?

Britt slaat ook af en toe een middagje over. Maar ik breng haar wel naar bed rond 1 uur en soms ligt ze een tijdje te zingen maar meestal valt ze tocht wel in slaap. Zolang ze ligt te spelen of te zingen blijft ze lekker in bed en krijgt ze toch haar rust.

Annamarie (8 november 2004)

Milou was nog geen twee toen ze zelf besloot niet meer te gaan slapen.

Yannick was net twee geworden, nou ja in mei twee geworden en toen na de grote vakantie niet meer naar bed.

Mijn oudste heb ik het moeten afleren met 3 jaar en 8 maanden, maar mijn middelste ging spontaan zelf tussen 2,5 en 3 jaar al vaker niet meer naar bed. Soms een hele week niet, dan weer een hele week wel en langzamerhand kon ik me niet meer herinneren wanneer hij voor het laatst een middagdutje heeft gedaan. Maar die laatste keer lag wel ergens na zijn 3e verjaardag want van die dag heb ik nog een foto dat ie aan tafel in slaap gevallen was :mrgreen: !

Bedankt voor julie reacties.

Gisteren hebben we haar wat later 's middags in haar bedje gelegd en toen sliep ze 1,5 uur. Misschien moeten we gewoon een beetje met de tijd schuiven?

Vandaag is ze al de hele dag aan het slapen. Geen koorts ofzo, maar wel heel huilerig en dus alleen maar willen liggen. Ik hoop dat ze zich snel beter voelt! :frowning:

Thomas slaapt ook heel vaak niet meer, nu toevallig wel omdat hij een beetje ziekjes is. Maar van de 7 dagen slaapt hij er denk ik 5 niet meer.

merlin heeft tot 3,5 structureel tussen de middag geslapen, daarna incidenteel.

Ik hoop dat cj het ook nog een flink poosje volhoudt. Heerlijk

Thies is bijna 2 en slaapt nog elke middag.

En Thom is 4,5 en slaapt ook nog wanneer hij niet naar school hoeft…zo nu en dan.

Groetjes,Monique.

Ryan is 2 jaar en drie maanden en slaapt tussen de middag nog echt dik 2 uur. Hij heeft het echt nodig, want tijdens de lunch geeft hij vaak aan dat hij al moe is. En s’avonds gaat ie keurig rond 19.30 naar bed en gaat gelijk slapen. Ik heb denk ik een ventje dat snel moe wordt…

Myrthe moest denk ik een nieuw slaapritme vinden. Ze gaat nu om 13.30 uur (voorheen 12.00 uur) een dutje doen en slaapt meestal weer 3 uur (!) …

Ik probeer t er zo lang mogelijk in te houden…heerlijk!

Ben er wel flexibel in, maar in principe gaat hij elke middag naar bed.

Hij heeft t gewoon nodig, want als hij m incidenteel overslaat dan heb ik eigenlijk altijd daarna een dwarse peuter!

Daarom heb ik op ouder dan 3,5 gestemd…het is dus een wens! :mrgreen: :pray:

Mathijs sliep soms smiddags nog toen hij op de kleuterschool zat ben het toen gaan afbouwen

Sharon sliep met 2 en half al niet meer smiddags

en Christel is nu 2 en slaapt nog elke middag

Kian is nu bijna 2,5 en hij slaat het af en toe over maar kan soms ook nog 3 uur achter elkaar slapen 's middags.

Mama zal het middagdutje waarschijnlijk nog het meest gaan missen :mrgreen:

Mijn zoontje Tim wordt 6 juni 4 jaar en hij slaapt sinds 1,5 maanden niet meer 's middags!

Samila was net 2 jaar toen ze s middags niet meer sliep.

Isana slaapt nog steeds veel s middags, ben wel benieuwd wanneer ze r mee stopt. Haar slaapje is al wel verschoven van half 1 naar half 2.

Sander is ruim twee en slaapt iedere middag nog van 13:00 - 15:00 uur. Niet dat ik 'm perse wakker wil houden, maar zolang hij tussen de middag blijft gapen, breng ik 'm mooi naar z’n bedje. Is voor mama ook wel zo lekker, zeker nu ik 29 weken zwanger ben…

Mijn zoontje was ong. 2,5jr… Af en toe sliep hij wel en af en toe niet. Maar op de middagen dat hij smiddags wel sliep (of het nou een half uurtje of 3uur was) sliep hij savonds voor 10en niet :? Hij was gewoon niet moe genoeg.

Dus toen een keuze moeten maken, of aan het einde van de dag een erg moe kind, of iedere avond kind dat niet kan slapen (en ik geen avond meer voor mijzelf heb)…

Dus het middagslaapje afgeschaft… Alleen op kdv dagen sliep hij nog wel, die dag was te intensief om niet in slaap te vallen tijdens het rustuurtje…

Mmm zo lijkt het nu ook bij mij te gaan…

Op het moment dat Rick 's middags slaapt al is het maar 1 uur ipv 2,5

dan maakt hij er 's avonds een potje van…

Ik zit echt in dubio op het moment van wat te doen wel of niet laten slapen??? Ik vind hem nog zo jong om zijn middagdutje over te slaan :?

En ik vind het ook erg prettig om even de tijd voormezelf te hebben 's middags.

GInger is vanaf dat ze bijna 2 was opslag gestopt met slapen 's middags. De eerste weken sliep ze nog wel 1 a 2 keer per week en dan ook echt lang maar nu helemaal niet meer.

Alleen als we met de auto weg gaan dan slaapt ze wel.