Wanneer geen kans meer op zwangerschapsmasker?

Hi ladies,

even een vraagje tussendoor. Tijdens m’n hele zwangerschap heb ik in de zon zitten vermeden, vanwege mijn aanleg voor pigmentvlekken. Ik was bang voor een zwangerschapsmasker.

Nu vraag ik me af: hoe lang na de bevalling is de kans op zo’n masker weg? Stomme vraag misschien, maar ik vroeg het me gewoon af… :angel:

volgens mij heb je er kans op zolang die hormonen in je lijf zitten…

ALs je bv gaat geven zal je er dus langer last van houden geloof ik.

Maar ik weet het niet zeker, misschien je vk eens vragen??

Het enige wat ik kan vinden is dat je nog ongeveer een maand of drie na de bevalling jezelf moet insmeren met zonnebrandcréme met een hoge factor. :wink:

Net voor de tweede keer dat ik zwanger werd van deze uk, heb ik een vreemde bruine plek op mijn gezicht opgelopen. J. was toen een maand of 5. 2 mei nog ongesteld geweest en die week erop was het heerlijk weer buiten.

Afgelopen week buiten op het plein moeten surveileren 15 min. (werk op basisschool) en daar een tweede plek opgelopen.

Even een kopietje van wat ik in een ander topic schreef:

Ik kreeg pas maanden na de geboorte van Em een zwangerschapsmasker. Ik wist niet dat dit kon, maar dus wel… Ik ben gaan smeren met Teint Perfection (tubetje van Nivea), dat speciaal werkt tegen pigmentvlekken. Dat hielp heel goed, ze verdwenen helemaal. Nu smeer ik het preventief. Ze hadden het niet bij de drogist nu, maar ze kunnen het gewoon bestellen. Het is een tubetje van 40 ml (doe je lang mee) voor iets meer dan 15 euro.