Noa is nu 9 maanden en een paar dagen. Ze heeft de laatste tijd weinig zin in de laatste fles. Gisteren dronk ze zelfs helemaal niet. Ondanks dat ze dus om 17 uur voor het laatst had gegeten heeft ze vanmorgen geslapen tot 7.30!! Ik geef dus om 17 uur groenten en een bakje biogarde (bijna 200 ml) en dat eet ze met gemak op. Ik kan me ook wel voorstellen dus dat ze dan om 19 uur geen zin heeft in de fles. Wanneer zijn jullie gestopt met de laatste fles? De hoeveelheid haalt ze met haar toetje erbij wel hoor. Ze zit rond de 500 ml per dag. 's morgens 200, 's middags tussen de 100 en 150 en dan haar toetje.
wij zijn pas naar cb geweest, toen ons zoontje pas 1 was geworden. Toen ging bij ons pas de "het voor naar bed gaan"flesje eraf. Deze kreeg hij om 1900 uur. Wij hebben als richtlijn mee dat hij 300 ml melk moet drinken. Ik zou dus nog niet zomaar die laatste fles eraf doen.
ik zou het eens met cb overleggen. Ik vind bijv het bakje biogarde bij het eten wel heel erg veel. Ons zoontje krijgt avondeten met een klein toetje. ene keer een danoontje, als hij yoghurt krijgt, dan ter grote van 2 danoontjes zeg maar. mja, niet elk kindje is hetzelfde he.
Misschien is jullie kleintje toe aan meer avondeten. met 10 maanden mogen ze geloof ik ook weer ietsje meer.
Hailey drinkt sinds 2 weken ook haar laatste flesje heel slecht. +/- 70cc
In het boekje van het CB staat dat je vanaf 9 maanden af mag gaan bouwen.
Wij twijfelen ook of we dit nu wel of niet moeten doen, dus ik lees even mee!!
hier nog steeds de fles voordat Yeline op bed gaat om 19:30 uur op zich heeft ze die niet nodig hoor want ze is pas 's ochtends om 10 uur/ 11 uur wakker maar voor mijzelf vind ik het toch prettiger dat ze hem krijgt ik drink ook altijd nog wat voordat ik op bedje ga hihi het hoort bij het avondritueel hier. Zolang zij hem nog wil doen we dat (ze krijgt ook maar 2 flesjes meer hoor op 1 dag)
met 9 mnd zijn wij gestopt met de avondfles…ging prima nooit last van gehad…
Hmm…
Onze meid is dus 10 maanden en sinds een paar dagen wil zij de laatste fles ook niet meer.
( die krijgt ze rond een uur of 7,8 )
Maar dan word ze wél weer wakker omdat ze honger heeft :think:
( dat is dan rond een uur of 11 of later )
Weet ook niet wat ik ermee aanmoet…
Mateo is bijna 22 maanden en krijgt nog een fles…Hij vind het nog lekker…
Lana heeft al vanaf een maand of 7 a 8 geen avondfles meer. Ze wil gewoon geen fles meer, de hele dag niet. Vandaag naar het cb geweest en dit aangekaart, maar dat was helemaal niet erg zei ze.
Lana drinkt opvolgmelk uit een bekertje en de rest van de voeding doet ze als een volwassene. 's Ochtends pap, 's middags 2 boterhammen, liga en/of fruithap, 's avonds warm avondeten.
Ze gaat om 18.30 uur slapen en de volgende ochtend wordt ze wakker om 7 uur.
ik heb Lana nooit wakker gemaakt voor de avondfles. Zolang ze doorslaapt, voldoende aankomt, vrolijk is en genoeg natte luiers heeft, vind ik het prima!
Isabel krijgt nog wel een flesje warme melk 's avonds. Ze heeft het een tijdje wat minder lekker gevonden, maar nu geniet ze er echt van. Ze krijgt best veel melk(-producten) op een dag. 's Morgens pap met 200 ml, 's middags 160 a 180 ml en 's avonds nog eens en dan nog een klein bordje vla of yoghurt als toetje. Heb dit ook bij het cb aangegeven en daar vonden ze het geen probleem. Isabel is aan de slanke kant dus ze kan het hebben! :mrgreen:
Nerine had ook nog lang een laatste fles, gewoon voor de lekkere bek.
Julin is er nu 4 weken vanaf…heeft ze zelf gedaan en Jokkum nu een goede week…ze krijgen, als ze hun pyjama aanhebben, nog wat roosvicee en een lange vinger en dan naar bed.