Wanneer gaat je buikje groeien als je zwanger bent?

Hallo,

Wij zijn nog niet in verwachting maar hopen dat wel te worden.

Ik vraag me af vanaf hoeveel weken je buikje gaat groeien als je zwanger bent. Er zijn hier genoeg dames met ervaring, dacht ik zo :lol:

Misschien dat het per postuur verschilt, ik heb maat 36/38.

Kun je na 3 maanden nog alles aan wat nu goed zit, of wordt 't dan al te strak?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Groetjes,

Manouk

dat is een vrij ‘zinloze’ vraag; zoveel zwangere dames zoveel verschillende buiken die op verschillende momenten zijn gaan groeien…

denk echt dat er geen zinnig woord over valt te zeggen. er zijn vrouwen die meteen de eerste week hun eigen kleding niet meer kunnen dragen, er zijn vrouwen die 20 weken zwanger zijn en waar nog helemaal 0 te zien is.

Tja, dat hangt een beetje van de persoon af. De maat die je voor je zwangerschap heb, zegt daar eigenlijk niets over.

Kijk anders eens in dit topic.

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=87886&start=0

de dikke buiken parade :mrgreen: En er staan ook overzichtjes van meiden die week tot week foto’s maken.

Ik had voor de zwangerschap maat 34/36 en je begon met een maand of 3 wel wat te zien, maar niet heel erg veel. Pas nadat ik bedrust kreeg met de 20ste week, groeide mijn buik (en de rest van de kilo’s :silenced: ) als een speer.

ik heb wel een groter maat… bij de oudste heb ik het kunnen "verbergen tot 12 wkn) en bij de jongste kon je het met 6/8 wkn al zien)

is idd niks over te zeggen…de ene vrouw is de andere niet en ook de ene zw.schap de andere niet.

Waar ik bij nummer 1 pas met dik 20 weken gevraagd werd of ik misschien zwanger was, kon ik met nummer 2 met week 8 mijn eigen broeken al niet meer aan. Bij de 3e heb ik me tot de goede echo in mijn eigen broeken geperst, maar dat ging al lang niet meer.

Ik had verwacht nu bij de 4e ook wel weer zo hard te gaan en hoewel ik voor het comfort vanaf 11 weken al positie broeken draag… zit ik nu voor mensen nog in de twijfel fase.

Mensen die weten dat ik zwanger ben vinden dat ik een beginnend buikje heb, mensen die het niet weten zullen waarschijnlijk denken dat we een culinaire vakantie hebben gehad :lol:

@fiep klophout wrote:

dat is een vrij ‘zinloze’ vraag; zoveel zwangere dames zoveel verschillende buiken die op verschillende momenten zijn gaan groeien…

denk echt dat er geen zinnig woord over valt te zeggen. er zijn vrouwen die meteen de eerste week hun eigen kleding niet meer kunnen dragen, er zijn vrouwen die 20 weken zwanger zijn en waar nog helemaal 0 te zien is.

Hihi helaas hoorde ik bij die laatste. De dag dat er eens iemand vroeg voor wanneer ik was uitgerekend was ik 25 weken ver. :mrgreen:

hahaha bij de 1e kon ik met 9 wk al positie kleding aan bij de 2e met 6wk… en ik had ook mt 38…

maar goed zoals al die andere meiden zeggen… ligt echt aan je bouw…

Ik weet niet of het alleen aan je bouw ligt. Denk ook aan hoe sterk je buikspieren zijn.

Ik ben pas met 25 weken positiekleding gaan dragen.

Ik had wel maat 38, maar wel brede heupen en ik had wel verwacht eerder een buikje te krijgen. Scheen door mijn buikspieren te komen.

Bij de volgende heb ik dus vast snel een buikje, want van die buikspieren is niks meer over :smiley:

Vanaf week 20 was het hier pas “echt” zichtbaar

bij de oudste pas rond de 22 weken…

heb bij jasper eigenlijk nooit een echte bolle buik gehad,

maar ik trainde daarvoor wel erg veel…

ik was altijd jalours op de bolle buiken… :oops:

ligt echt aan je eigen lichaam dus…

Momenteel hier meer een vetrol dan een buikje. Hoewel de mensen die mij kennen wel zeggen dat mijn buik gegroeid is. Maar voor ‘buitenstaanders’ is het echt nog niet duidelijk. Ik draag al wel zwangerschapsbroeken, omdat die rol ondertussen al wel in de weg begon te zitten.

Heb trouwens maatje 38, een echt geen buikspieren. Maar ben wel weer heel lang (misschien heeft de beeb daardoor langer ruimte?).

Bij de een zag je het niet, maar was er wel wat… (ik zag het…) bij 8 weken, nu al bij 6 weken.

Tja zoals hierboven genoemd tis van zoveel zaken afhankelijk volgens mij zelfs van de ligging van je baarmoeder.

Maar goed bij mijn eerste (toen maat 36) droeg ik vanaf week 7 positiebroeken. Met 10 wkn konden buitenstaanders het zien.

Met de tweede droeg ik al vanaf 6 weken mijn positiebroeken. Toen ik het met 10 weken op mijn werk bekend maakte riepen ze: oh dat wisten we al een paar weken, we zagen een opbollend buikje :roll:

Volgens mij ziet iedereen het bij een eventuele nr 3 al na de test whahaha proest :mrgreen:

Toevallig had ik het er met mijn 15 weken zwangere vriendin erover vandaag. Ik zei dat ik vond dat ze nog zo slank was, zij vond dat ze een enorme toeter had :wink:

Datzelfde had ik ook. Ik wist zeker dat iedereen met 15 weken mij hoogzwanger vond. Als ik nu foto’s terugzie denk ik: haha, een raar flubberbuikje, alsof ik een tijdje teveel gegeten heb. Niks niet zwanger om te zien :smiley: Ik had wel met 8 weken alleen maar positiebroeken aan, toen paste ik mijn gewone broeken niet meer.

bij de eerste kon ik met 30 weken nog in mijn eigen kleding, had een hoge buik en een heeel klein buikje. Met de tweede was het rond de 20 weken dat hetniet meer prettig zat, dus toen overgeschakeld. Verschilt enom per persoon.

Bij Jo kreeg ik met 6 a 7 weken een opgezette (lucht)buikje…hoe lollig het er ook uitziet, het is natuurlijk nog lang niet een zwangerschapsbuik…het was gewoon darmen die van slag zijn en lucht…

De eerste weken leg je wat extra vet aan,dus ietwat uitzetten/bollen doe je toch wel…

Maar als je idd vrij slank bent en iedereen is gewend dat je strakke shirts draagt,dan valt zo’n bol buikje meteen op.

Zwangerschapkleding was nog niet nodig,maar was wel snel rokken gaan dragen die wat losser zaten.

Bij 10 weken ongeveer toch maar de eerste zw-broek aangetrokken…

Ik geloof dat het verder niemand opgevallen is tot die 10 weken…alleen in de avond thuis was het een echte bolle buik.

De baarmoeder gaat pas na 11 a 12 weken echt groeien en komt dan pas achter het schaambeen vandaan…eigenlijk zou een echt buikje van de baarmoeder tot die tijd niet eens kunnen…maar toch…bij Jo groeide ik wel…al was het maar omdat ik in de eerste 3 maanden 6 kilo aankwam…

Bij Eli ging het wel sneller…ik viel door misselijkheid en slecht eten de eerste 3 maanden ruim 4 kilo af…als je slanker wordt,maar je buik zwelt wel iets op (door verplaatsing darmen,lucht e.d.) dan komt het buikje als eerste naar voren.

Droeg ze beide min of meer buiten mijn lichaam…buik recht naar voren in een punt, verder lichaam hetzelfde…

Bij Eli kon ik het met veeeeel moeite het verborgen houden tot de 10 weken. Het is dat ik veel ziek was en er zaten vrije dagen tussen…verder gewoon kleding aangepast en niet teveel nadruk leggen op die buik.

Na de 13 weken kwam ik niet meer onder positiekleding uit…

Kreeg ineens een buik alsof ik 20 weken zwanger was…later heeft mijn buik steeds 10 weken voor gelopen op de termijn…kortom…tegen de 40 weken hing er 20 kilo buiten mijn lichaam…

Ik denk zelf dat je pas voorbij de 16 weken echt iets kan zien van de groei van de baarmoeder…de rest is wat je lichaam doet vanwege de zwangerschap…

Bij de eerste zag je met 20 weken eeeeeeeeeeindelijk iets. Ik kon niet wachten.

Bij de tweede zag je het al duidelijk met 13 weken.

Bij de derde had ik met 9 weken al een duidelijk buikje.

Ik heb ook een postuur van maat 36 ongeveer. Bij de derde was ik voor die zwangerschap ook echt magertjes.

Ik moet ook zeggen dat áls ik zwanger ben ook ineens ongelovelijk groei qua kilo,s. Ik was binnen 12 weken al 10 kilo gegroeid. Mijn lijf gaat dan op bewaarstand staan ofzo.

Bedankt allemaal voor de reacties!! Leuk om te lezen hoe het verschilt per persoon. Ik ben erg benieuwd hoe 't bij mij zal gaan :lol: :lol:

Voor mijn zwangerschap had ik een superstrakke platte buik. Toen ik 7 weken zwanger was, ging de roddel op mijn werk dat ik zwanger was. Ik had toen al een licht buikje (ondanks mijn stevige buikspieren), maar omdat ik daarvoor geen buik had viel het extra op.

Nu, 7 maanden na de geboorte pas ik bijna mijn oude kleding.

Bij de eerste zag je het pas vanaf 14 weken en nu weet ik nog niet. Ben daar nu nog te kort zwanger voor.

Ik denk ook dat het te maken heeft met de sterkte van je buikspieren en je bouw.