Wanneer gaan jullie naar de HA?

@Yvette wrote:

Als meest belangrijke tip wil ik je meegeven: volg ALTIJD je gevoel! Ik heb dat tot nu toe ook nog altijd gedaan, en ALTIJD is gebleken dat ik het iedere keer weer bij het juiste eind had…



Kijk én luister naar je kind, observeer wat hij wel of niet doet, en hoe hij uit z’n ogen kijkt, wat voor geluidjes hij wel of niet maakt… Ga daarop af, en luister dan naar wat JOUW gevoel je zegt… Zegt je gevoel dat je langs moet gaan? DOEN!!! Zegt je gevoel je het nog even aan te kijken? DOEN!


helemaal mee eens...

het feit dat je hier vraagt "wel of niet gaan" betekent dat JIJ denkt dat er iets aan de hand is.
Alleen een dokter kan die "zekerheid" geven. Kan jou het schelen of je een keer voor niets gaat... Je zou maar 's een keer niet gaan terwijl het wel nodig is.
Voor verhoging op zich geef ik nooit paracetamol... het lijf is bezig met het virus of de bacterie te bevechten en daardoor ontstaat die verhoging of koorts. Als Wessel er last van lijkt te hebben dan is dat een ander verhaal.. maar ik zie paracetamol vooral als "pijnstiller" en niet als "temperatuurverlager" (tenzij extreem/gevaarlijk hoog, maar dan ben ik al bij de HA geweest).

Als ie verhoging/koorts heeft wacht ik altijd een uur... dan temp ik weer... stabiel of lager = oke, verhoogd --> na een uur weer tempen en dan bepalen wat te doen.
bij een baby kan koorts heeeeel snel opkomen en afzakken... dus daarom dat uur ertussen.

Maar... allerbelangrijkte staat bovenaan: Volg je eigen gevoel en intuitie.

ik vind hem er ook ziek uitzien hoor....

en 2 maanden is nog erg jong om "aan te kijken" vind ik persoonlijk... die verantwoordelijkheid deel ik graag met de huisarts (die 'm dan ook gezien heeft).

Beterschap hoor

Bedankt voor alle reacties, ik ben maandag ook geweest.

Gewoon een flinke verkoudheid waarschijnlijk.



Er zit wel slijm vast, maar omdat hij zo jong is geven ze daar liever nog niets voor als het kan. (als het niet nodig is heb ik ook liever niet dat hij allerlei zooi in zijn lijfje krijgt.) Sinds dinsdag spuugd hij nauwlijks meer, en hoest ook wat minder vaak. Hij piept en rochelt soms nog wel wat met ademen. Hij is ook weer wat meer wakker, en drinkt langer aan de borst :thumbup:

s’avonds moest ik weg en heeft hij gekolfde melk gehad, hij dronk 180! :shock: ipv 80-125 de laatste week. :dance:

Dus hij lijkt zich weer wat beter te voelen, het is nog niet weg maar ben allang blij.



Zoals op de foto te zien voelt hij zich vandaag een stuk beter :inlove:



Groetjes Natascha

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa



:dance: :dance: :dance:

goed zo , wordt maar beter dan heb je een vele mooier gezichie heerlijk als je zo ziet lachen , :thumbup:

ach wat een poepie zeg~!!



hopelijk is hij er snel doorheen!