Mijn zoon heeft altijd wel moeite ermee om zijn flessen leeg te krijgen. Met 4 maanden zat en zit ik nu op 4 flessen van 180/200 waarvan hij de laatste tijd weer extreem veel laat staan. Dat is volgens mij een teken om er nog een fles af te halen.
Maar wanneer mag je overstappen naar 3 flessen en hoeveel moet ie dan per fles hebben, want dit is eigenlijk wel de max wat hij op kan.
Ik wil dan eigenlijk het volgende schema handhaven:
9.00 uur fles 180/200 CC
11.00 uur 1/3 fruithapje met halve liga
13.30 uur fles 180/200 CC
18.00 uur 1/2 groentehapje
21.30 uur fles 180/200 CC
Iemand enig idee of dit nu al mag???
Gr Britt
het lijkt mij wat vroeg, vooral omdat kindjes de eerste 6 maanden de meeste voeding uit de flesvoeding halen. ik zou de groente- en fruithapjes nog niet geven en echt alleen de fles, dan drinkt hij ze misschien wel leeg? die andere hapjes zijn puur en alleen om aan de smaak te wennen en daar zitten niet voldoende voedingsstoffen in.
vind het ook nog wel heel vroeg om met 4 maand al op drie flessen te zitten, inderdaad misschien de BIJ voeding nog ff weg laten?? Melk is toch de belangrijkste voedingsbron… de rest is inderdaad maar bijvoeding, om aan de smaak en structuur te wennen… En drie flessen is wel erg weinig hoor,…
@Britt_W wrote:
Mijn zoon heeft altijd wel moeite ermee om zijn flessen leeg te krijgen. Met 4 maanden zat en zit ik nu op 4 flessen van 180/200 waarvan hij de laatste tijd weer extreem veel laat staan. Dat is volgens mij een teken om er nog een fles af te halen.
Het lijkt mij logischer om er juist een fles bij te doen. :think: Als hij in één keer die fles niet leeg krijgt, lukt het hem misschien wel in 2 keer. (denk maar aan jezelf: als jij maar 3 maaltijden op een dag mag eten, kun je op die momenten ook niet ineens het dubbele op. Jij neemt toch ook wel eens een tussendoortje? Die maagjes zijn nog maar zo klein…)
zoals ik in ons topuc ook al heb gereageerd is ghet idd vroeg om naar 3 flessen over te gaan.
Ons cd zegt rond 16.00 groentehapje geven en daarna een flesje van 100 cc dus het groentehapje niet als een volledige maatijd laten tellen.
En volgens mij was je mannetje ook niet aan de zware kant toch? hij kan de voedingsstoffen wel gebruiken…
Ze zeggen bij ons dat je tot 7 maanden echt nog 4 voedingen moet geven dus niet te snel op 3 overstappen!