Wanneer en hoe?!

Onze dochter wordt over twee weken 3 jaar. Al haar vriendinnetjes (allemaal dezelfde leeftijd) zijn al geruime tijd zindelijk (toch in elk geval overdag). Met alles is onze dochter er vroeg bij behalve met…zindelijk worden. Ze vertikt het gewoon. Het lijkt wel of ze het leuk vindt om in haar luier te blijven plassen en poepen. Ze is er ook helemaal niet vies van.



Hoe krijg ik haar nu toch zover dat ze het wil proberen? Ze roept nu heel hard “dat ze eerst groot moet zijn” of “dat ze het nog moet leren”. Lekker bijdehand dus.



Drie jaar is toch niet te vroeg? Als ik het zo links en rechts om me heen hoor, is het eerder laat, zeker voor een meisje. In haar klasje op de peuterspeelzaal is ze ook de enige die nog met een luier loopt. Dat de rest netjes naar het toilet gaat daar, maakt haar ook niks uit.



Ik had gehoopt dat ze in elk geval overdag zindelijk zou zijn, als straks de baby komt. Maar die hoop heb ik al laten gaan. Dat gaat niet lukken.



Wie heeft er nog een goede tip voor ons?



Oja, ze weet overigens heel goed waar het potje voor is en waar het toilet voor is. Ze weet ook heel goed waar haar plasje en poepje vandaan komen.

Waar wij bij Anne al lang mee bezig zijn is voor en na elk slaapje even op de pot of op de wc. lekker afleiden met een leuk liedje, spelletje of iets dergelijk en zeggen fo ze een plasje moet doen. Meestal plast en of poept Anne dan ook en krijgt ze applaus en klapt ze zelf ook. Als z eniks heeft gedaan zeg ik dat ze het knap gedaan heeft en krijgt ze haar luier om en gaat ze slapen/ spelen.

hier nog 1 kind van 3 jaar die zo iets hebt bekijk het maar met de wc en der potje

:frowning:

Hier ook eentje die het vertikt…heb ook gen idee wat ik er aan moet. En aangezien ze 5 maanden 4 wordt…tja…tips zijn welkom!!



Ik wil trouwens volgende week haar gewoon 's ochtedns uit ebd halen en d’r luier af en dan ziet ze maar… :think: ik weet namelijk dat ze het kan, maar een luier is zo lekker makkelijk.

de beste tip is denk ik inderdaad gewoon af doen dat ding … en tja het geeft wat gesmeer maar meestal werkt dat het beste … sil was trouwens met 2 jaar en 1 maand dag en nacht zindelijk dus meisje of jongen dat zegt niet zoveel…

Hoi,



Ik heb ook een dochter van bijna 3 en ook zei gaat niet op het potje, ze voelt ook niet dat ze moet plassen dus dan is het al wat moeilijker.

We hebben van alles geprobeerd,

*onderbroek eerst aan en dan de pamper voelt ze de nattigheid, werkte niet bleef gewoon lopen.

*om de 30 min op het pot zetten, werkte ook niet zodra ze er af kwam om de pamper weer aan te doen plaste ze.

  • zonder pamper maar dan blijf je dweilen en verschonen ( gaat lastig met dikke buik)



    wij laten het nu maar even rusten het komt van zelf wel,je kunt niet dwingen, misschien als haar zusje er is dat ze zich dan een grote zus gaat voelen als zei al op het potje kan.



    Allemaal veel succes met zinderlijk maken van de kids

    Kriebel

Bij ‘normale’ kinderen kun je na het 3e jaar wel gewoon een onderbroek aan doen, maar hou rekening met 1 a 2 ongelukjes per dag gedurende de eerste maanden (zo deed mijn 2e het).



Als er een andere oorzaak is, bijvoorbeeld als ze het echt niet voelt aankomen, zou ik deskundigen raadplegen, want dan is het toch anders dan anders.

@kriebel wrote:

Hoi,



Ik heb ook een dochter van bijna 3 en ook zei gaat niet op het potje, ze voelt ook niet dat ze moet plassen dus dan is het al wat moeilijker.


Mag ik vragen hoe je dit weet? Zegt ze dat zelf, of is dat jouw conclusie omdat ze het pertinent in der broek doet? Dat maakt nl wel wat uit.
Mijn dochter wilde ook nooit op het potje, deed zeer zei ze. Maar gewoon wel op de wc zitten met een verkleiner. Das misschien ook een optie voor jou.

Het proberen waard±



belonen±

met een sticker voor elke plas op de wc-potje

2 stickers voor een poepje

en als ze een bepaald aantal stickers heeft, maar ze een aardigheidje uitzoeken.

doe het aantal in eerste instantie niet te hoog, dat schrikt af.



boekjes

er zijn heel veel boekjes over zindelijkheid

voor samila hadden we een boekje van het konijntje huppel

ze wilde huppel nadoen.

jouw dochter misschien ook.

Hier werkt niks qua ''omkoperij"

Maar ik heb vandaag met haar afgesproken dat we morgenochtend de luier uit doen en dat ze mag iezen tussende wc en het potje. En ze wilde het potje…dus die komt morgenochtend van de zolder en we gaan weer een poging wagen hoor!



En wie weet kunnen we dan wel samen een hele mooie brief schrijven aan sinterklaas dat ze op het potje plast. :wink:

Laten we het hopen, ik :thumbup: voor je! :smiley:

Nerine is nu vanaf dat ze uit bed komt zonder luier en eheft al 2x op het potje geplast!! :dance: :mrgreen:



We hebben samen haar plas weggespoeld, potje schoongemaakt, gedroogd, kusje, dansje, liejde…hahahahaha, en die tweeling maar kijken waarom mama nou zo leip stond te doen. :inlove: