:think: zit even in dubio. Zoonlief is nu bijna 3 maanden oud en zo langzamerhand wil ik 'm laten wennen aan het drinken (van BV ) uit de fles.
Wanneer ik het beste kan kolven zijn m’n borsten en ik al over uit (als ie écht doorslaapt, zoals bv nu (gister rond 22u nog een laatste slokje en hij slaapt nu nog steeds :o als ie zo gedronken heeft, kan ik ws nog erg veel nakolven) zijn m’n borsten nog erg vol na het drinken, en ongeveer een uurtje na de laatste voeding, voordat ik zelf ga slapen)
Maar wanneer doe ik die melk nou in de fles om aan hem te geven?? Is het dan het beste om dit iedere voeding te doen? Of standaard 1 voeding per dag? En hoeveel doe ik dan per keer in de fles? (vind het zoooo zonde om melk weg te gooien :oops: er is méér dan genoeg, maar toch… heb bij dochterlief 2 maanden fulltime gekolfd en daar was iedere druppel heilig)
Na een flesje aanleggen doe ik sowieso, maar is het dan ook verstandig om na te kolven? Omdat ik anders m’n productiegebeuren misschien verstoor?
Een ritme is hier vér te zoeken, voed volledig op verzoek, dus kan ook geen rekening houden met eventuele voedingstijden/kolftijden.
Weet ook niet of ie melk uit de vriezer wel lust. Heb wel al wat erin liggen, maar nog niet geprobeerd dat te geven.
Hij heeft nu een keer of 5 een flesje aangeboden gekregen, waarvan ie 1x zo’n 50cc heeft gedronken (maar mij vervolgens wel aanviel om verder te tanken :inlove: ), de overige keren nam ie maar een paar slokjes. Hij weet dus wél hoe het moet, maar vind bij mij drinken beter :inlove:
Kortom, vind dit érg lastig, maar vind ook dat het ‘nodig’ is…
Ehm, lastig om een duidelijk antwoord te geven.
Het kan twee kanten op namelijk. Of je zoontje moet nog even wennen aan zo’n plastic speen, maar leert dat hij ook daar zijn melk uit al krijgen. Of het kan zijn dat hij de speen gaat weigeren.
Dat was hier ook zo.
Fedde begon altijd eerst een beetje twijfelachtig aan de speen te sabbelen, maar zodra hij doorhad dat er melk uit kwam begon hij als een gek te lurken. Hem heb ik 1/2 x in de week een flesje gegeven en daarna nog bij me aan de borst laten drinken. Daarna dan niet meer gekolfd hoor.
Maar Tygo was een flesweigeraar, hem heb ik elke dag een flesje aangeboden om eraan te wennen. En zelfs dan nog ging het niet van harte. Omdat hij dus veel vaker een flesje kreeg, heb ik toen wel elke keer gekolfd.
Ik zou iig niet elke voeding doen, 1x per dag is genoeg om eraan te wennen. En als hij goed uit de fles drinkt denk ik dat 1x per week ook wel kan.
Hopelijk kan je wat met mijn antwoord.
Succes ermee.
Hoi,
Ik heb heel lang zelf geen fles aangeboden. Als mijn dochter bij mij zit wil ze namelijk het liefst gewoon life-drinken.
Maar als mijn man een flesje aanbied is het geen probleem. Misschien is het een optie om dus iemand anders je zoontje aan een flesje te laten wennen? Nu mijn dochter trouwens goed door heeft dat er uit een flesje ook gewoon bv komt, kan ik haar zelf ook makkelijk een flesje geven.
xx
Hoi!
Als het goed gaat, dan is twee of drie keer per week een flesje geven voldoende. Je hoeft dus zeker niet elke voeding met de fles te beginnen.
Het werkt over het algemeen het beste als iemand anders dan jij de fles geeft. Jij hebt borsten (en dat is lekker makkelijk dus dan heeft hij liever dat ;))
Als het niet goed lukt kun je het beste op een rustig moment, tussen twee voedingen door oefenen. Want als hij écht honger heeft en gefrustreerd zou raken, dan wordt het lastig.
Dus gewoon proberen, begin een keer met 20cc en kijk hoe dat gaat. Gaat dat goed dan doe je de volgende keer 50cc. Dat zou op zich al voldoende moeten zijn.
Bedankt voor jullie antwoorden!
We hebben ondertussen nog een aantal keer de fles aangeboden, maar hij vindt het eigenlijk maar niks ( :inlove: en ach, geef 'm eens ongelijk )
Hij sabbelt wat aan de speen, en ach als er dan wat druppels in z’n mondje komen vindt ie het wel prima, maar er echt z’n best voor doen:
Hij krijgt de flesjes van papa, ook op momenten dat ik er eventjes niet ben. Hij geeft dan wel aan dat ie trek heeft :?
Tussen 2 voedingen in oefenen vind ik nog wat lastig; hij slaapt 's nachts vaak tussen de 10-12 uur maar zit nog wel op de gemiddeld 5 voedingen per dag (geloof ik, hou 't niet bij), soms komt ie dus ook na 2 uur alweer. Flesje aanbieden op een moment dat ie geen honger heeft druist ook wat tegen m’n ‘voeden-op-verzoek’-principe in, en betwijfel ook of ie op dat moment wel moeite wil doen voor een fles :think:
Wil binnenkort wel kijken voor een andere fles; hij krijgt nu uit de Avent maar die heeft zo’n enorme speen :o
Ga ondertussen ook maar door met regelmatig afkolven (is soms ook gewoon noodzakelijk als ie erg lang geslapen heeft, kolf ik niet doet 't echt pijn…) en de vriezer vullen… in de hoop dat ie die melk nog binnen een maand of 3, 4 op wil drinken :mrgreen:
(kolven op zich is niet vervelend, maar zou 't zooo zonde vinden als ik dadelijk alles weg kan doen omdat meneer het niet wil/kan drinken of 't gewoon niet lust als het bevroren is geweest :? )