wanneer eisprong na pregnyl?

De vraag zegt t al; wanneer krijg je precies een eisprong na een injectie pregnyl? Ik lees daar in de bijsluiter niks van terug en ik lees en hoor daar verschillende meningen over. De 1 zegt binnen 36 uur, de andere na 36 uur, weer een ander tussen 36 en 48 uur, dus wat is het? En wanneer kan je dan het beste klussen?

En verder ben ik benieuwd naar ervaringen met het zelf zetten van deze injectie. Ook daar zijn de meningen over verdeeld, in spier of onderhuids, wat het verschil maakt tussen laten zetten of zelf zetten. En hoor je dan van je arts hoe laat enzo? (ik moet volgende week pas voor een meting, maar ben nu benieuwd)

Alvast bedankt!

Hoihoi

Ik heb zelf de Pregnyl gezet in mijn buik (onderhuids) 5000E

Dus ik weet niet of het geheel te vergelijken is.

36 uur na de Pregnyl heb je een punctie bij IVF. Dan is het eitje al wel losgekomen van de follikelwand, maar het blaasje (follikel) zelf is dan nog niet gesprongen.

Dus ik denk dat je aan moet houden tussen 36 en 48 uur.

De zaadcellen van de man blijven vrij lang leven (bij goede kwaliteit) dus als je de spuit zet, zou je kunnen vrijen en dan bijv na 2 dagen weer.

Stel je vraag ook maar aan de arts, zij weten het het beste :wink:

Succes!!!

een lijf is geen machine, de eisprong komt dus wanneer ie er klaar voor is :wink:

na pregnyl zeggen ze zo rond de 36 uur, maar dan kan vlot heel veel minder zijn, of langer :shifty:

ik heb hem altijd laten zetten…lekker ontspannen hangen met je armen op iets hoogs en dan in je bil…voelt koud en naar…maar he… het is voor een goed doel.

zelf zetten zou ik niet kunnen en niet durven.

succes he!

idd is mij ook altijd verteld 36 tot 48 uur. En ik zette de prik zelf in mijn buik. Meestal maakte ik de plek eerst iets koud met een ijsblokje dan deed ie niet zo zeer. Ik vond m altijd venijnig en een beetje branderig… werd er ook wel eens misselijk van maar dat trok snel weer weg.

Succes

Na 36 uur sowieso. Meestal echt niet eerder of dat zal misschien te maken hebben dat je bij IVF altijd iig 3 of meer eitjes hebt? En de dosering zal ook een rol spelen? Dat weet je arts het meest precies.

Iig is het verschil tussen spier en buik dus waar het gezet wordt. De spier kan pijnlijker zijn (het is een spier en meestal dichtbij zenuwen) en het duurt langer voor alles is opgenomen in je bloed. Het moet nl vanuit het spierweefsel richting bloedbaan.

In vetweefsel (buik) gaat het sneller. Wanneer je dus bv zelf zou prikken is buik eenvoudigweg praktischer omdat het minder pijnlijk is en makkelijk aan te prikken is.

In je buik is er trouwens een klein beetje meer kans geloof ik op blauwe plekken…meer kleine haarvaatjes aanwezig :shifty: Hier gelukkig in 4 IVF behandelingen maar iets van 3 plekken gehad! :mrgreen:

Ik heb vanmorgen mijn ampullen opgehaald en de gyn zei dat 36 uur na de spuit de IUI behandeling is. Dus neem dan aan tussen de 36 en 48 uur…