wanneer eisprong met clomid?

Hoi dames,



Ik ben deze maand begonnen met mijn eerste kuur clomid. Van mijzelf had ik wel een eisprong, maar erg laat. Nu met clomid had ik hem op dag 20 (gezien mn temp). Is dat nou nog steeds te laat of hebben andere clomidgebruiksters de eisprong rond dezelfde tijd?

Ik wil namelijk graag weten of het nu gewerkt heeft ofniet.



Groetjes M

Hoi M,



Een eisprong met Clomid op dag 20 is prima!

De follikels groeien sowieso wat langer door voordat je een eisprong hebt, meestal zijn ze dan al rond de 22-24 mm voordat ze springen. Met Clomid heb je tussen dag 10 en dag 22 ongeveer je eisprong als het aanslaat. En als je eigen cyclus veel langer was dan de gewone 28 dagen, dan is een eisprong op dag 20, met Clomid, helemaal wel goed!



Ik heb zelf 2 jaar Clomid gebruikt, in allerlei verschillende doses. Maar inmiddels slaat het niet meer aan, ik ben er resistent voor geworden. Mijn eisprong valt meestal rond dag 28, en dat is niet acceptabel als je 100 mg Clomid neemt. Zonder Clomid valt mijn eisprong namelijk ook rond die dag. Dus ik zal zeer waarschijnlijk over moeten op injecties. :shifty: Maar goed, bij jou slaat het dus wel aan! Wat voor dosis neem je dan nu?



Succes ermee!



Groetjes,

Jippie

Hoi Jippie,



Wat vervelend dat je resistent bent geworden voor de clomid. Ik wist niet dat dat ook nog kon! Deed het in het begin wel gewoon zn werk? Ik hoop voor je dat de injecties snel voor een zwangerschap zorgen, ookal is het wat vervelender dan een pilletje innemen. Tis voor n goed doel moet je maar denken…



Ik gebruik nu 50 mg op dag 3 t/m 7. Ik ben blij te horen dat dag 20 oke is. Dan werkt het dus toch goed genoeg. Van mezelf heb ik mn eisprong tussen dag 30-35. En dan heb ik een luteale fase van een dag of 10, ik hoop dat dat ook wat langer wordt nu.

Het is dus sowieso een stuk eerder nu. Ik dacht alleen dat het echt op dag 14 zou moeten met clomid. Niet dus!



Ben jij bezig voor je eerste kindje? Ik wel.



Groetjes M

Hoi M,



Het is inderdaad mogelijk dat je resistent voor Clomid wordt, maar alleen als je het heel erg lang gebruikt. Dus dat zal voor jouw geen probleem worden eerst, neem ik aan. Ik heb het nu 2 jaar gebruikt.



De werking van de Clomid ging bij mij wat op en neer. In het begin sloeg het helemaal niet aan (toen ik voor het eerst bij de gyn kwam, had ik een cyclus van een halfjaar!), dus de doses werden steeds verhoogd tot 150 mg. Dat sloeg 2x aan en toen kreeg ik daardoor cystes op m’n eierstokken. Daarna ben ik op de wachtlijst gekomen voor een kijkoperatie om die cystes te verwijderen, dit duurde een halfjaar en in die tussentijd mocht ik ook geen Clomid meer nemen. Maar toen ben ik ook bezig gegaan met afvallen, ik ben 22 kg afgevallen en wonder boven wonder kwam mijn cyclus nu ineens zonder Clomid op gang. Nog wel heel onregelmatig, de ene keer een cyclus van 28 dagen en een andere keer van 40 dagen. Toen ik opgeroepen werd voor die kijkoperatie, bleek bij een controle-echo van tevoren dat de cystes vanzelf verdwenen waren, dus de operatie werd afgelast. :dance: Omdat ik nu zelf weer een cyclus had, zijn we toen weer begonnen met maar 50 mg Clomid, wat een aantal maanden goed aansloeg, sinds augustus helemaal niet meer. De dosis is nog verhoogd naar 100 mg, maar helemaal geen reactie meer. Mijn cyclus zit nu meestal rond de 40 dagen.



Maar omdat wij ook met IUI bezig zijn, gaan we nu zeer waarschijnlijk over op hormooninjecties. Want door al dat gedoe van het wel en niet aanslaan van de Clomid, werd de inseminatie ook steeds weer uitgesteld. We hebben 4 pogingen kunnen doen in 2,5 jaar, dat is niet veel… Gelukkig zijn we nu doorverwezen naar de fertiliteitsafdeling, waar we morgenochtend het intakegesprek hebben. :shifty: We zaten nu nog steeds bij een algemene gyn, die ook een heel terughoudende werkwijze had. Dus we hopen dat er nu een beetje tempo gemaakt gaat worden, en dat we niet steeds zo lang hoeven te wachten totdat we weer eens een poging mogen doen.



We gaan inderdaad voor ons eerste kindje, waar we al 2,5 jaar mee bezig zijn, dus. Wij zijn ook 2,5 jaar getrouwd en we zijn 27 en 31. Jullie dus ook voor het eerste kindje? Zijn jullie verder ook nog met behandelingen bezig, of gebruik jij alleen Clomid om je cyclus korter te krijgen? Is de zaadkwaliteit van je hubbie wel goed? Bij ons dus niet, en daarom doen we IUI.



Heel veel succes verder & misschien zie ik je nog ergens op het forum!



Groetjes,

Jippie

Ik heb deze maand voor het eerst 50 mg Clomid gebruikt, had meestal een cyclus rond de 35 dagen met een late eisprong rond dag 23! :shock:



Na 1 ronde Clomid ging mijn eisprong van dag 23 naar dag 16 :dance: en ik had een heel mooi groot ei.



Nu ben ik heel benieuwd of mijn cyclus ook echt korter zal worden, ik zit vandaag op dag 30…maar nog beter zou het zijn als ik helemaal niet meer ongesteld wordt :oops:

Ik heb deze maand voor het eerst 50 mg Clomid gebruikt, had meestal een cyclus rond de 35 dagen met een late eisprong rond dag 23! :shock:



Na 1 ronde Clomid ging mijn eisprong van dag 23 naar dag 16 :dance: en ik had een heel mooi groot ei.



Nu ben ik heel benieuwd of mijn cyclus ook echt korter zal worden, ik zit vandaag op dag 30…maar nog beter zou het zijn als ik helemaal niet meer ongesteld wordt :oops:

De eerste maanden heb ik geen eisprong gehad met clomid.



En in de ronde dat ik zwanger ben geraakt konden de gyne en ik er duidelijk van maken dat ik een late eisprong heb gehad.



Vaneen cycles kon ik niet spreken,had namelijk nooit een natuurlijke menstruatie.

Ik ben gisteren ongesteld geworden en nu moet ik de vijfde dag gaan slikken. Hoe ga ik die eisprong dan checken?? Temperaturen heeft hier geen zin omdat mijn temperatuur constant schommelt. Die poging doe ik niet meer. Eisprongtesten kopen ofzo?

Dat zou je kunnen doen Lydia, en de goedkopere ovulatietesten zijn net zo goed als de hele dure van CB. Wat ik weet is dat mijn gyn de ovulatietesten heeft liggen van Ovulady die te koop zijn bij de Etos.

Succes!



P.S. dat tempen heb ik zelf ook altijd vreselijk gevonden…kon ook geen tijd vinden waarbij ik standaard wakker werd met wisselende diensten…

Hoi Lydia,



Bij ons worden altijd follikelmetingen gedaan om te controleren wat voor uitwerking de Clomid heeft en wanneer de eisprong is.



Wordt dit niet gedaan, dan heb je inderdaad twee mogelijkheden:

  • Tempen
  • Ovulatietesten gebruiken



    Ik kan me voorstellen dat tempen teveel gedoe is, dat heb ik zelf ook nog nooit gedaan. Ovulatietesten zijn wel duur en je moet wel ongeveer weten wanneer je eisprong gaat zijn. Anders test je je helemaal suf. Maar er zijn ook goedkopere testen te krijgen. Op internet kun je ov-testen van Matcare kopen, die zijn niet al te duur. Wel heb ik er wisselende reacties over gelezen, maar een vriendin van mij was er wel tevreden over. Ik geloof dat je dan 9 teststaafjes hebt voor 17 euro. Die van CB kosten 30 euro en dan heb je 7 staafjes. Maar die kun je dan slopen en het stripje doormidden knippen, zodat je 14 keer kunt testen. :wink:



    Heel veel succes & ik hoop dat je snel je eisprong kunt ontdekken!



    Groetjes,

    Jippie

Ik had eerst een cyclus tussen de 34 en 46 dagen met een hele late eisprong. Ik temperatuurde altijd al zodoende had ik een duidelijk inzicht in mijn cyclus.



Bij een cyclus van 34 dagen ergens op dag 21 een eisprong, heb toen Clomid 50 mg voorgeschreven gekregen en die sloeg meteen goed aan :thumbup:



Keurig op dag 16 een eisprong en op dag 30 ongesteld, nu na 2 rondes Clomid zwanger :inlove:



Ik kreeg ook een controle echo rond de 15e dag, er was toen een mooi groot ei te zien.

hallo allemaal,



Ik heb woensdag ook mijn eerste ronde clomid gekregen van de gyn

maar hoe werkt die shit nu eigelijk ik begrijp er niks van ze

hebben me het 2x uitgelegt maar jah hahahaha

ben ook zo opgewonden dat ik het eindelijk mag gaan gebruiken

maar wel goed natuurlijk vandaar dat ik jullie advies nodig heb

ik moet eerst met provera gaan beginnen dat is om de menstruatie op te wekken en dan op dag 5 van de menstruatie de clomid voor 5 dagen

en dag 1 van de menstruatie beginnen met tempen maar hoe kan ik er nu achter komen wanneer ik de eisprong heb en wanneer moet ik beginnen met de sex hoop

op een antwoord van jullie

bedankt



Groetjes,

Chantal :vlinder:

Aan de hand van je temperatuur kun je achteraf zien of je een eisprong hebt gehad. Als je temperatuur minimaal 0,3 graden is gestegen, dan heb je de dag ervoor waarschijnlijk een eisprong gehad. Je moet elke ochtend op hetzelfde tijdstip rectaal je temperatuur opnemen, voor het opstaan. Het is afwachten wanneer je eisprong is en of je goed op de Clomid reageert. Ik zou vanaf dag 10 om de dag gemeenschap hebben, dan mis je de eisprong niet. Je zou ook ovulatietesten kunnen doen. Dan kun je van tevoren zien of je eisprong in aantocht is.



Wel vreemd dat je alleen maar hoeft te tempen en dat je verder geen enkele controle hebt. In ons ziekenhuis moet je standaard voor inwendige echo’s komen. Dan word je net zolang gevolgd, totdat je eisprong in aantocht is. Als je te heftig op de hormonen reageert, kunnen ze actie ondernemen en als je er helemaal niet op reageert, dan ook.



Als iets niet duidelijk is, dan moet je de gyn of de assistente vragen om meer duidelijkheid. Zeker met hormonen moet het wel duidelijk zijn hoe iets werkt en waarop je moet letten! Elk ziekenhuis en gyn heeft zijn eigen werkwijze, dus bij een ander kan het wel heel anders gaan.



Succes!