wanneer ei?? (ongeveer..)

ik weet het, wil ik precies weten wanneer mij eisprong is, moet ik ovulatietesten gaan gebruiken, maar dat wil ik eigenlijk niet.

maar wanneer is nu ongeveer je eisprong?

ik lees op internet iets van 10 dagen na je eerste menstruatiedag, maar ergens anders lees ik weer 14 dagen voor je menstruatie.

sinds mijn ma merk ik ook niet meer zo goed aan mijn eigen lichaam wanneer ik mijn ei heb of wanneer die eraan zit te komen.

heb geen last van kwaaltjes zoals veranderde afscheiding bijvoorbeeld.

dus ik weet het even niet meer…

bij mij zit die idd 14 dagen voor NOD.

Sinds de oudste kan ik sowieso eisprong vaak voelen, sinds MA en curettage helemaal. Want natuurlijk zeer praktisch was toen we zwanger wilden worden.

Bij deze pruts heb ik ook weer precies 14 dagen voor NOD mijn ei gevoeld en dat klopte ook precies bij de termijnecho.

En tja… wanneer jij je ei hebt… voor de zekerheid vanaf dag 10 om de dag klussen schijnt redelijke kans op succes te geven. Maar geen garanties natuurlijk.

De laatste maanden varieerde het bij mij van dag 12 tot dag 22 (door de BV), maar doordat ik 1,5 dag na mijn eisprong een kleine bloeding had (alleen indien er een bevruchting plaatsvindt :angel: ), wist ik (op 1 maand na) precies wanneer dat was geweest.

Hoe het nu na de MA en curretage zal gaan, is even afwachten.

@ICL wrote:

De laatste maanden varieerde het bij mij van dag 12 tot dag 22 (door de BV), maar doordat ik 1,5 dag na mijn eisprong een kleine bloeding had (alleen indien er een bevruchting plaatsvindt :angel: ), wist ik (op 1 maand na) precies wanneer dat was geweest.

Hoe het nu na de MA en curretage zal gaan, is even afwachten.

Zelf gaf ik overigens bij de laatste 3 zw.schappen (waarvan er 1 misliep) ook nog bv op het moment dat ik zwanger werd. Het duurde even voor ik weer ongesteld werd, maar het was toen wel weer direct regelmatig en met dus die voelbare eisprong.

@ICL, hoop voor jou dat het je net zo mag verlopen als bij ons na de ma… curettage was op 14 jan. 2008 en op 15 nov. werd onze jongste geboren!

10-18 dagen voor je menstruatie. Je kunt daarbij het beste uitgaan van je kortste cyclus.

Lieverd…ik heb me ook heel lang verzet tegen testen…maar…ik heb ze nu 1 ronde gebruikt en zie!!!

Bij mij was mijn ei overigens op dag 12/13.

:-*

@Debke wrote:

Lieverd…ik heb me ook heel lang verzet tegen testen…maar…ik heb ze nu 1 ronde gebruikt en zie!!!

Bij mij was mijn ei overigens op dag 12/13.

:-

en i9k hoop zoooo dat het goed mag blijven gaan bij je~!! :pray: :-

bedankt voor jullie reacties…