wanneer eerste oudergesprek in de kleuterklas?

Brent zit nu zo’n half jaar op school (groep 1-2, en behalve een ‘intake’ gesprek (ongeveer een maand nadat hij is begonnen) waarin ik vooral aan het vertellen was over Brent (geboorte, kdv etc.) a.d.h.v. een vragenformulier is er kennelijk voorlopig nog geen afspraak gepland.

Juf doet huisbezoekjes bij de kleuters (1x) en liet weten dat Brent nog lang niet aan de beurt was (eerst de oudere kinderen). Nu mag ik zelf wel een afspraak inplannen hoor, en dat ga ik ook doen. Geen nieuws is goed nieuws, maar ik heb eigenlijk wel wat concrete vragen die ik niet in de minuutjes 's ochtends of 's middags wil stellen.

Maar wanneer hebben jullie een eerste gesprek gehad? Ben gewoon even benieuwd.

Hier is juf al op huisbezoek geweest en aanstaande maandag is voor de eerste keer ouderavond. Mijn zoon gaat sinds 17 augustus naar groep 1.

I.sabel is in september begonnen en in november hadden we een 10 min. gesprekje met de meester.

En nu net vorige week een eerste ontwikkelverslagje gekregen.

Wij mogen altijd tussendoor wel even vragen, maar dat doe ik ook niet zo snel.

Tussendoor was er ook nog een avond waar de kleuters hun werkjes mohten laten zien en toen was er ook wel ruimte voor een gesprekje over hoe het nu gaat.

Hier is al aangegeven dat 2 mnd na het beginnen van Lana een gesprek komt. Dus ergens eind april begin mei bij ons.

Het eerste gesprek heb ik trouwens al gehad, zelf aangevraagd omdat ik met een aantal vragen zat. Die zijn nu beantwoord en ik kan er weer 2 mnd tegenaan :wink:

Als je echt dringend met vragen zit, zou ik gewoon een afspraak maken met de juf/meester.

milan zit sinds augustus op school en we hebben nu al ongeveer 3 oudergesprekken gehad! de eerste keer was na 2 maand…

Als ze net naar school gaan is er na 6 weken een voortgangsgesprekje. Verder in november 10 minutengesprek en eind januari en eind juni rapportgesprekken. Verder mag je altijd tussendoor een afspraak maken voor een gesprekje als je daar behoefte aan hebt.

Lasse is op 25 nov begonnen en in jan heeft de juf een 10 minuten gesprek gepland om te praten hoe het tot nu toe ging.

Donderdag komt ze bij ons op bezoek. Lasse vind het heel leuk dat de juf komt en telt de dagen af :inlove:

Bezoek doen ze hier bij de eerste jaars dus dat zijn er toch niet zo heel veel om nu te kunnen doen :think:

bij ons zijn er standaart oudergesprekken in september en februari. Dan worden alle kinderen ingepland. als je tussendoor een gesprek wil mag je dat altijd vragen…

dank voor jullie reacties!

ik ga zeker een afspraak maken en jullie reacties bevestigen dat dit helemaal niet zo vreemd is (op andere scholen zijn allang één of meerder afspraken gepland binnen het eerste halfjaar, naast het eerste gesprekje)

ook ga ik in de eerstvolgende mr vergadering navraag doen

Hoi Wendy

Wij hebben in september een 10 minutengesprek gehad, was ook soort intake. Daarna niets meer. Wel zijn er in maart huisbezoeken gepland. Dus dan komt er een juf of visite. Maar dat is nog niet precies bekend bij mij wanner…

Wij hebben in jan een gesprekje gehad maar wij hebben daarentegen weer geen intake gehad.

Mik zit va nov 09 op school en 2 weken geleden ons eerste oudergeprek gehad.

Laura is eind augustus begonnen. We hebben geen intake gesprek gehad (wat ik eigenlijk een beetje vreemd vind). Iets na de herfstvakantie kreeg ze het eerste rapport en vervolgens 10-minuten gesprekken. Dus we hebben tot nu toe 1 gesprekje gehad.

Eigenlijk zou ik wel vaker even willen horen hoe het gaat, maar ik vind het ook zo raar om zonder speciale reden een gesprek aan te gaan vragen…

Ik vraag geregeld even aan de juf als ik Y.ara naar school breng of ophaal, hoe het gaat. Of er nog wat bijzonders is.

Het is vaak maar een paar minuten.

Of alleen, nee het gaat super met Y.ara.

Toen ze op school kwam hadden we en intro gesprekje.

Na 6 weken kwam de juf op huis bezoek.

Daarna, half jaar later een tien minuten gesprekje gehad.

Anyk zit sinds het begin van dit schooljaar in groep 1. We hebben nu 1 oudergesprek gehad en na de vakantie staat er weer 1 gepland. We hebben wel meer gesprekken gehad, maar niet puur schools. Dat komt omdat ze op de mytylschool zit en dan is er meer dan alleen maar puur school.

Ik moet even graven bij Yoni, dat is al weer zolang geleden. Ik weet nog wel dat ik het lang vond duren. Ze is in april naar school gegaan en volgens mij hadden we vlak voor de zomervakantie een gesprek. Het volgende schooljaar in december. Daarna meer omdat we die afdwongen, het ging namelijk niet goed.

Het is vrij gebruikelijk dat je 2x per jaar een gesprek op school hebt.

wij hebben begin jan een intake gehad… eind jan net voor zijn 4e verjaardag een huisbezoek en per 1 feb zit hij op school… en er waren afgelopen week 10 min. gesprekjes… maar wij hebben daar geen uitnodiging voor gehad… die krijgen we de volgende ronde wel… was nu te laat…

hij zit nu in de 1e groep ( de startersgroep) en volgend schooljaar zit hij in groep 1/2 daar word gekeken hoelang hij kleuteren gaat…

is nu nog te vroeg voor… :mrgreen:

maakt mij niet uit… als hij maar geniet van zijn schoolperiode :mrgreen:

Bij ons is de juf van de week op op huisbezoek geweest - niets over zijn ontwikkelingen oid maar gewoon om zijn andere wereldje te zien. Het was erg schattig iig.