2e kindje maar zo vergeetachtig als wat
dus… wanneer bel je de vk om te vertellen dat je zwanger bent en om een afspraak te maken??
hier is de eerste afspraak ongeveer tussen de 6-8 weken…
enne: gefeliciteerd met de zwangerschap!
ik zou nu gewoon bellen!
gefeliciteerd trouwens!! :inlove:
Zodra je test positief is gewoon de VK bellen en zij maken dan meteen een afspraak voor je.
Je hoort dan van hem hoelang je nog moet wachten, vaak krijg je je eerst afspraak tussen de 6 en de 8 wkn
Hier is de afspraak tussen 10 en 12 weken…
oh ga ik morgen lekker bellen :dance:
weet nog wel bij de eerste toen werkte ik fulltime… ik tussen de middag met een smoes van kantoor af boodschapjes doen en toen in de auto bellen :lol:
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Hier mag je bellen vanaf 6 weken.
De eerste afspraak is tussen 8 en 10 weken.
De eerste afspraak is tussen 8 en 10 weken, dat is nu vroeger ivm de testen die ze nu voor een bepaalde week kunnen afnemen (goh hoezo vergeetachtig, weet niet meer hoe dat heet…)
GEfeliciteerd!!! :dance: :dance:
En morgen gewoon bellen!
nou heb gebeld.
was mooi op tijd maar daardoor wel ruim keuze in tijden
met 9 weken een afspraak en dan de week erop echo :dance:
mijn eerste afspraak was bij 7 weken sinds dien om de 4 weken toch wel prettig zo vaak hoor gewoon bellen , dan merk je vanzelf wanneer zij inplannen voor de eerste afspraak, ik heb uit veel te lezen toch wel begrepen dat het bij iedereen anders is. Mijn nicht had pas met 12 weken een afspraak bv bij een andere VK
Mijn eerste keer was ook met 7 weken. Heb meteen gebeld toen de test positief was en dus ook meteen een afspraak gemaakt. Met 8 weken had ik de 1e echo
Ik moet ook wel zeggen dat ik heel dicht bij het vuur zit…
Maar ik zou gewoon even bellen!
Hier de eerste afspraak met 8 weken.
Hoe ongeduldig kun je zijn zeg :lol: (ik dan he )
De verloskundige waar ik geweest ben wil graag dat je voor de 7e week contact met ze op neemt om een afspraak te maken.
Deze zal dan in de 8e week zijn.
Ik merk dat dat overal en bij elke VK verschilt…
Bij m’n eerste heb ik natuurlijk meteen met 4 weken gebeld en dan is de teleurstelling groot als je hoort dat je nog 8 weken mag wachten tot je 12e week…
Dus bij nr. 2 dacht ik heel bijdehand…ik wacht netjes af, bel nog niemand…trek later wel aan de bel als ik tegen de 8 weken ben…tijd zat.
Bel dus inderdaad zo tegen de 8 weken naar mijn VK en die zei doodleuk: Zo, je mag wel opschieten met langskomen, je bent wel laat (vriendelijk bedoeld).
Bleek dat de regels daar inmiddels weer veranderd waren en je rond je 8e week al moest komen…(was achteraf trouwens al 9 weken).
Dat had te maken met het aanbieden van de combi-test rond de 14 weken. Deze wordt tegenwoordig aan alle zwangeren aangeboden (als je buiten de risico groep valt vaak op eigen kosten natuurlijk).
Rond de 8 weken willen ze dus zeker weten hoe je bent, zodat je nog op tijd bent om deze combinatie-test aan te vragen met je 14e week…
Maar misschien werkt dit nog niet overal zo…hier iig wel…en ik maar geduldig afwachten…kon ik alsnog snel komen…