Ik weet niet precies wanneer nu de eerste dag van de cyclus is.
Ik heb mijn cyclus goed in de gaten gehouden de afgelopen maand. Volgens mij zou ik morgen ongesteld moeten worden aangezien ik vrijdag 2 weken geleden naar alle waarschijnlijkheid mijn ei heb gehad.
Nu verlies ik vanaf vanmiddag al een heel klein beetje bloed, niet veel. Dit heb ik meestal. Nu vraag ik me af of vandaag dan dag 1 van de cyclus is of pas wanneer ik helderrood bloed ga verliezen…
Wie kan me helpen?
mijn gyn zegt: pas als het helderrood is en dus echt doorzet, dag 1 tellen.
succes!
Hier ook helderrood en ‘echt’ bloeding dus niet ‘spotting’ zoals ze dat noemen.
En niet altijd is de tijd tussen ei en menstruatie ‘precies’ 14 dagen hoor. Bij sommige dames is het bv 11 dagen en weer anderen 15/16 dagen en zelfs per cyclus wil het nog wel eens verschillen.
Irritant is dat he, die onduidelijkheid! Bij mij duurt het ook vaak wat dagen voordat het echt doorzet. En inderdaad zitten er bij mij ook ca. 16 dagen tussen.
Suc6 de volgende ronde maar weer.
Liefs
Ineke
Bedankt voor de antwoorden.
We zijn trouwens nog niet bezig met zwanger worden, ik wil eerst mijn cyclus een beetje “leren kennen”. Was voor Max altijd stipt om de 28 dagen en wil kijken hoe het nu is. Dit is pas de 4e menstruatie ofzo na de bevalling van Max.
Maar het lijkt nu wel door te zetten dus mijn gevoel was juist over vandaag.
Hmmm…ik meende dat ik ergens gelezen had dat je je ei hebt 14 dagen voor je ongesteld gaat worden. :think:
Maar, vrijdag 2 weken geleden had ik vruchtbaar slijm, wanneer zou mijn ei dan geweest zijn?
Je kunt een paar dagen vruchtbaar slijm hebben…ik heb veel met ovulatietesten gewerkt, dan heb je meer duidelijkheid.
Hoop dat je cyclus weer snel op regel is!
Gr.
ineke
@Ineke wrote:
Je kunt een paar dagen vruchtbaar slijm hebben…ik heb veel met ovulatietesten gewerkt, dan heb je meer duidelijkheid.
Hoop dat je cyclus weer snel op regel is!
Gr.
ineke
Wat voor ovulatietesten gebruikte je dan?
Ja idd, wil het daarmee ook misschien eens gaan proberen.
Sommige vrouwen voelen het als ze een eisprong hebben, andere merken er niets van. Als je een langere of kortere cyclus hebt dan 28 dagen, is de eisprong toch altijd 14 dagen voor de verwachte volgende menstruatie.
Dit staat op de site bij zwanger worden van KOK. :think:
Je eisprong is niet altijd standaard 14 dagen voor je menstruatie. De luteale fase (aantal dagen tussen eisprong en ongi) kan elke keer varieren. Als normaal wordt beschouwd tussen de 10 en 16 dagen. Bij mij varieert dat per cyclus nog wel eens. Maar het gemiddelde zal 14 dagen zijn. Maar hier kun je niet elke keer standaard van uit gaan. Je zou wel kunnen uitzoeken hoe het bij jou zit, door een paar cyclussen ovulatietesten te doen. Maar goed, die schijnen ook niet altijd betrouwbaar te zijn, zeker niet als je maar één keer per dag test. Maar misschien kun je toch wat duidelijkheid krijgen!
Succes!
Groetjes,
Jippie
Wat Jippie zegt
En tja welke ovulatietesten? Er zijn er veel en bijna allemaal zijn ze reuze betrouwbaar. Zolang je ze haalt bij drogist of apotheek zit het wel snor. Dus het is vooral denk ik prijzen vergelijken? CB is bv ernstig prijzig :roll: