Hallo,
Ons dochtertje is nu 11 maanden en krijgt nog ongeveer 2 flesjes melk per dag (over 3 verspreid, sochtends met bambix 180cc, smiddags bij de boterham 120cc ,deze drinkt ze eigenlijk niet leeg, en savonds voor slapen gaan een slokje van 60 cc)
Nu drinkt ze tussendoor graag water, dit drinkt ze nu zelfin een flesje van avent met een zachte tuit ivp een speen.(de standaard tuitbeker met die handvatjes wil ze niet, gelukkig kun je van de aventflesjes dus ook een tuitbekker maken!) de rest van de flesjes is gewoon met een normale speen
Vandaag dacht ik zal ik dit ook es proberen met de middag fles, dit accepteerde ze niet.
Wanneer is het de bedoeling dat ze over gaan op zo’n harde tuit, en wat is het verschil tussen een harde tuit en een zachte tuit, en wat is eigenlijk beter?
en hoe kan ik het beste aanpakken?
alvast bedankt!
groetjes tamara
heeft nou weer niemand een tipje voor mij?
Tja wij hebben gewoon even hard volgehouden zodat Anne uit een beker met harde tuit ging drinken (zonder antilek). Ze weigerde ook stellig, maar kreeg niets anders te drinken dan die beker…niet veel later is ze er maar uit gaan drinken. Een zachtetuit met antilek heeft ze even gehad voor als we weg gingen, maar dat werd al snel een rietjesbeker, omdat een zachtetuit en antilek hetzelfde effect heeft op het gebit als een speen.
Dus persoonlijk denk ik dat het even doorbijten is. De zachte tuit is vooral voor het echte begin en lekker zacht voor als je kindje nog geen tandjes heeft.
Veel succes
Wij hebben eigenlijk nooit een zachte tuit gedaan. Toen Nigel rond de 9 maanden was, hebben we de tuitbeker geprobeerd. Hij snapte het eerst niet en hielp ik hem, nu drinkt hij niet anders meer. Bij zijn boterham drinkt hij ook een beker melk uit de tuitbeker. Alleen voor het slapen gaan heeft hij eigenlijk nog maar een fles. Hij vindt het drinken uit een tuitbeker geweldig, heb nooit de zachte versie gebruikt eigenlijk. Nigel heeft nu pas zijn eerste tandje gekregen, maar vindt het heerlijk om op die harde tuit te bijten. Hier overigens geen anti-lek tuitbeker, maar zo’n lekkere waar alles uitloopt als je hem op zijn kop houdt
Misschien een keertje yoghurt in de beker doen, misschien dat ze dat lekker vindt en wel uit de beker drinkt. Of iets anders natuurlijk wat ze erg lekker vindt. Succes!
heeft nou weer niemand een tipje voor mij?
Niet iedereen heeft tijd om meteen te reageren :wink: Geduld is een schone zaak!!
Nu een antwoord op je vraag:
De zachte tuit is voor baby's zonder tandjes en de harde tuit voor baby's met tandjes, omdat ze die niet makkelijk kapot kunen bijten.
Een antilektuit schijnt niet zo goed te zijn voor de mondmotoriek en kan zuigcaries bevorderen (ze moeten nl. net zo zuigen als bij een gewone fles) Dus een gewone tuitbeker is beter.
Hier ben ik gaan oefenen met een gewone beker, omdat Thijs ineens de fles weigerde. In het begin ging het niet (hij was ook pas 6 mnd) en toen heb ik veel pap gegeven (want de flessen melk wilde hij niet) Nu ga het super, zonder al te veel knoeien drinkt hij bij mij op schoot (terwijl ik het bekertje vast hou) zijn bekertje leeg. Soms wil hij ook niet uit het bekertje drinken, maar met de tuitdeksel erop (geen antilek) wil hij dan weer wel :roll:
Ik zou zeggen, gewoon oefenen en begin met iets wat ze erg lekker vind!
Succes :thumbup:
Groetjes Heidi
Wij beginnen maar niet aan de tuitbeker. Ze snapt het principe niet van de tuitbeker dus ze krijgt er niets uit. Wij leren haar nu drinken uit een bekertje. Dit gaat echt geweldig. Ze vindt het geloof ik wel stoer want als ik het bekertje omhoog hou begint ze te lachen van plezier. Als ze dan een slok gedronken heeft zegt ze heel hard aaaaaaaaah. Geweldig en dat voor een meissie van 11 maanden. Aangezien het cb het gebruik van de tuitbeker ook afraadt beginnen we er maar niet aan.
het cb het gebruik van een tuit afraden… het moet niet gekker worden…
Hier begonnen ze nu al(ja ja , met 7 maanden) te mekkeren over de fles, en de speen. :wall: :wall: :wall: Nu krijgt daan al wel zijn sap uit een tuitbeker van nuby, met zo’n siliconen bovenkant, maar dat is niet echt een succes… Ga eens zachtjes porberen een rietjesbeker te kopen… ja ik weet het het is vroeg, maar langzaam wennen is ook wel fijn…
Tja, het CB en het afraden van de tuitbeker :think:. En het idee van ze om ze nu maar vast aan een gewone beker te laten wennen :roll:. Layla is 6,5 maand, niet zo gek dat dat nog geen succes werd toch?
Hier dus wel een tuitbeker, Avent met harde tuit. Ze pakt 'm zelf en is er driftig mee aan het oefenen. Er gaat trouwens alleen maar water in. En die normale beker, die doen we wel weer tegen de tijd dat de motoriek dat toelaat :mrgreen:.
Wij hebben sinds gisteren ook een tuibeker. Emma drinkt ook goed uit een bekertje maar ik vind een tuitbeker toch ook wel handig af en toe. We hebben er nu eentje gekocht van het merk Bfree (bij de DA gehaald). Dat is er één met zachte tuit (vanaf 6 maand) en je hoeft alleen maar heel licht je lippen op elkaar te drukken en er komt al een stroom drinken uit. Toch is hij wel anti-lek. Ze hebben ook tuitbekers van dat merk vanaf 9 maanden, 12 maanden en 18 maanden. Alleen wordt de tuit dan wel steeds harder dus ik weet niet of het net zo makkelijk werkt.
Ik heb van het weekend voor het eerst een tuit op een Avent fles gezet. De tuit is vanaf 3 maanden, nou ik ben bijna 33 (jaar!) en ik krijg er zelfs geen druppel uit. Gek he, dat het Hieke dan ook niet lukt. :wall:
Dus nog maar eens goed gaan oriënteren op tuitbekers. Voorlopig nog lekker uit de fles.
Wij hebben ook een rietjesbeker, works like a charm! Ze kan hem helemaal zelf ‘bedienen’, hij lekt niet als ze hem op de grond smijt :inlove: én hij kan dicht (met zo’n flip-ding) en weer in de koelkast.
Wij hebben hiervoor gekozen omdat ze met een tuitbeker de beker te ver achterover moeten gooien om te kunnen drinken, en dat lukte Leonie niet goed. Deze beker kan ze gewoon rechtop houden.