Wanneer een kussen?

We hebben gisteren voor onze oudste zoon een peuterbed gekocht (en hij ligt er zoooooo lief in te slapen :inlove: , zonder eruit te komen!!)

Even afkloppen hoor :shifty:



Dus ook een nieuw dekbedovertrekje, daar zat een kussensloop bij. We hebben dus ook een kussentje gekocht.



Maar wanneer begin je eigenlijk met een hoofdkussen in bed? Is dat pas vanaf een bepaalde leeftijd of maakt dat niet meer zoveel uit?

volgens mij is het niet voor 2 jaar en niet in een ledikant (dan kan het kussen nergens heen, in een ‘groot’ bed kan het eruit vallen eventueel als een kind er mee gaat lopen wroeten).



Hier wou de oudste op een bepaald moment een kussen, net als papa en mama… denk dat hij ook tegen de 3 was zo’n beetje.

Gewoon zo’n enorm plat kinderkussentje.

Nummer 2 slaapt daar nu ook mee en nummer 3 (ruim 3) heeft nog geen kussen, ligt ook nog lekker in zijn ledikant :wink: .

K kreeg met 2,5 een kussen omdat ze steeds met haar hoofd op een knuffel sliep. Met een kussen was dat direct over

@kaya wrote:

K kreeg met 2,5 een kussen omdat ze steeds met haar hoofd op een knuffel sliep. Met een kussen was dat direct over




idem, ze wilde alleen maar meer knuffels in bed zodat ze kon stapelen om met haar hoofd op te liggen! ze was toen ruim 3. Moet zeggen dat ze toen ook de overstap maakte naar het grote bed, dus dat kwam mooi uit

Hier met 2,5 omdat hij toen in een groot bed ging, en ik daar gewoon al meteen een kussen bij kocht en een groot dekbed. Peuterbed hebben we overgeslagen. Na een paar weken sliep hij steeds met zijn hoofd op een van zijn knuffels, en omdat ik toch het kussen al had, heb ik het hem aangeboden, en sindsdien gebruikt hij het altijd. Hij slaapt wel nog altijd onder zijn ledikantdekbedje, omdat hij daarmee kroelt, maar daarbij wel zijn grote dekbed, omdat ik het anders wel een beetje te fris vind als hij zich eronder uit wurmt tijdens het slapen.

Zoon gaf ineens zelf aan dat hij een kussen wilde. Volgens mij was dat een maandje na zijn derde verjaardag. Nu ligt hij er overigens altijd langs, maar het mag niet uit bed :roll:

Hier met 2 of 2,5, zoiets. Maar het is zo’n superplat Ikea-kussen, mag geen naam hebben. :slight_smile:

@D. wrote:

Hier met 2 of 2,5, zoiets. Maar het is zo’n superplat Ikea-kussen, mag geen naam hebben. :slight_smile:




Ik heb ook twee van die platte dingen ooit bij vend dekbedden voor de kids.



Maar nena slaapt dus altijd op haar beer. Nu dacht ik dat dit was omdat ze zo enorm gehecht is aan haar beer en nooit de relatie met een kussen gelegd.



:think: Eens kijken of ze dit ook doet als ze een kussen van ons te leen krijgt of bij ons in bed slaapt en anders misschien maar een dikker kussen kopen ipv dat ze dus altijd op die beer slaapt.

De oudste met 1 jaar 9 mnd

De middelste met ruim 2

De jongste nog niet



Is denk ik erg afhankelijk van de behoefte van je kind, al wordt het voor 2 jaar afgeraden

Dank voor jullie reacties.



Wij hebben alles van de Ikea vandaan, dus waarschijnlijk ook datzelfde superplatte kussen als D. heeft :wink:

Stelt idd weinig voor :lol:



Maar ik zie hem toch regelmatig op het kussentje liggen. Gisteren lag hij naast zijn kussen en had hij zijn kussentje als een soort van knuffellapje gefrommeld en tegen zich aan gedrukt :inlove:

Met een jaar of 2 begon ze er om te vragen. In de praktijk ligt ze er noooooooit op… Blijkbaar ging het haar om het idee dat een kussen bij een bed hoort 8)

Odin heeft hier ook al een tijdje een kussen geen idee hoelang eigenlijk wel sinds hij een gewoon bed heeft iig

in begin had hij gewoon een klein en laag kussen nu heeft hij pas een hoog kussen gehad en dat is echt ideaal voor hem aangezien hij reflux heeft (hij heeft ook wel een electrische lattenbodem die omhoog staat) maar nu heeft hij met dat kussen echt zo goed als geen last meer (tenzij hij zo ligt te draaien dat hij er alsnog naast ligt natuurlijk :roll: )

Hier bij Elise zijn we begonnen met een superdun mini-kussentje toen ze dr peuterbedje kreeg, voornamelijk voor de sier. Die werd in ene gebruikt ( ze was toen 2 ongeveer) en nu ze een (half)hoogslaper heeft, heeft ze ook een gewoon kussen gehad voor dr sloopjes van dr overtrekken. Erg leuk ziet het eruit.



Jesse is nu naar het peuterbed ( met iets jonger dan Elise ) en hij ligt nog gewoon zonder kussen

Mijn zoon slaapt sinds begin december met een peuterkussen en een peuterdekbed van de hema in zijn ledikant (een peuterbed past niet in zijn kamer) en gebruikt ze ook. Hij was toen ruim 2,5 jaar oud.

Hier geen kussen zolang ze goed slaapt en niet om een kussen vraagt.

H.ailey was net 2 ze werd steeds wakker 's nachts en ging dan bij ons op het kussen slapen.

Ze heeft nu een dunne kussen inderdaad zo’n ikea stelt niks voor kussen. D’r grote bed moet eind februari/begin maart komen.

Iemand een idee waar je kussens kunt kopen die dikker zijn dan dan die platte kussens maar ook gelijk weer niet zo heel dik. Ik zoek twee beschaafde tussenmaatjes.



Behalve dat Nena op haar beer slaapt zie ik nu ook dat Lasse die van hem oppropt en er dan op gaat liggen. Dus tijd voor het wat echtere werk.

@ Bella

Je zal inmiddels wel al wat gevonden hebben denk ik, maar dan als tip voor andere ‘zoekenden’: ik heb voor de kids uitsluitend kussens met rits waardoor je bij de vulling kan. Vind ik ideaal! Al naar gelang de leeftijd/behoefte van het kind kun je er dan zelf vulling uithalen of (weer) bij doen. :thumbup:

je hebt ook mijn eerste kussen, dit is een speciaal kinderkussen welke ook nog extra luchtig is. (zit een soort gaas om heen) dus extra ademend!

ik meen me te herinneren dat het van silvana is!

@Iuno wrote:

@ Bella

Je zal inmiddels wel al wat gevonden hebben denk ik, maar dan als tip voor andere ‘zoekenden’: ik heb voor de kids uitsluitend kussens met rits waardoor je bij de vulling kan. Vind ik ideaal! Al naar gelang de leeftijd/behoefte van het kind kun je er dan zelf vulling uithalen of (weer) bij doen. :thumbup:




Ik ben bij v en d op een leuk tussenmaatje gestuit. Niet te dik en niet te dun. Nena slaapt overigens nog steeds op haar beer :shifty: