wanneer een kussen?

Eigenlijk slaapt onze kerel al sinds zijn geboorte op zijn buik met als kussen zijn lievelingsknuffel. Ik merk dat nu hij iets ouder wordt, hij steeds meer behoefte lijkt te hebben om zijn hoofd op een soort van kussen te leggen. Gisteravond betrapte ik hem er zelfs op dat ie een klein sierkussen van zijn voeteneind hiervoor gebruikte!

nou vraag ik me af of het kwaad kan om een peuter een (dun) kussen te geven, of dat het echt niet goed is voor bijv. zijn wervelkolom? :think: Hoewel hij dus eigenlijk net zo goed op zijn knuffel ligt met zijn hoofd, dat kan ik hem moeilijk verbieden lijkt me zo :mrgreen:

Als hij graag zo ligt zou ik gewoon zo’n dun kussentje voor hem kopen hoor :slight_smile:

volgens mij kan het vanaf 2 jaar makkeijk hoor. weet niet meer precies hoe oud mijn kinderen waren maar ik gok ook zoiets :think:

Die van mij heeft nu al een paar maanden een heel dun en klein kussentje van de ikea.

Hier ook vanaf 2 jaar (gelijk met dekbed).

Bij de Ikea hebben ze hele fijne (kleine platte).

Ik heb laatst voor Noëlle ook een kussen gekocht bij de hema ook zo’n platte. Maar zij slaapt het liefst bovenop een da-tje knuffel.

Hier nog geen kussen zolang ze er niet naar taait :slight_smile:

als mn meisje met 2 jaar een nieuw bed krijgt, koop ik er ook een kussentje bij…zie wel of ze dr gebruik van maakt of niet…volgens mij moet het prima kunnen op deze leeftijd. Sowieso mag je dan ook al gebruik maken van een dekbed…dus waarom niet :slight_smile:

Bedankt voor jullie adviezen. ik heb bij de hema een kinderkussen gekocht. Alleen betrapte ik mijn dreumes erop dat ie nu met zijn hoofd op zowel zijn kussen als zijn knuffel ligt!! :lol: :mrgreen:

Ha ha!

Wilde deze vraag net zelf gaan stellen, maar denk dus dat als ons meisje van de winter een dekbed erop krijgt, ze ook een kussen krijgt.

Ze wil nu voor het slapen gaan steeds even op ons bed stoeien en dan ook even op papa z’n helft onder de dekens, met haar hoofd óp het kussen :wink:

hier beide een kussen, van de hema



vind deze het fijnste…



beide buikslapers…