Wanneer een kloppend hartje?

Ik vraag me af, wanneer er een kloppend hartje zich ontwikkeld bij een

zwangerschap.

Er is mij eerst vertelt 6 weken, door de ene gyn Maar het kon ook later zjin volgens hem… Vanmorgen was er nog niets te zien (geen hart activiteit) maar wel een mooie grooi vanaf vorige week. (ik mocht de echo niet hebben dit keer. :cry: )

En werd er door een andere gyn gezegd : Ik zou nu maar niet blij zijn! :?

Klap in mijn gezicht natuurlijk…

Klopt het wat de ene gyn zegt: 6 weken, ongeveer in die week kan ook 7 zijn…

Of mag ik gewoon niet blij zijn en nu echt rekening houden met iets waar ik niet aan wil denken? (miskraam ofzo.)

Lesley

Nee beide gyns hebben deels gelijk. Geen enkele arts durft nl een uitspraak te doen qua kansen wanneer er nog geen kloppend hartje te zien is. En deze begint ergens tussen week 6 en 7 te kloppen.

Omdat wij elke keer middels IVF zwanger worden is onze eerste ‘termijnecho’ al met 7 weken.

Dit omdat er dan een kloppend hartje te zien zou ‘moeten’ zijn. Pas dan durven onze artsen te zeggen dat alles er gunstig uitziet. En daarom ook worden er meestal geen eerdere echo’s afgesproken hoe hard ik ook zou miepen :angel:

@Sweet-Love wrote:

Wat onaardig!? Bedoelde hij niet iets in de trant van: Nog niet te hard juichen het kan nog alle kanten op? Wat een botte opmerking!

Zoals ik dus zei: het kan ws alle kanten op! Geen kloppend hartje wil volgens mij nog helemaal niks zeggen met deze termijn!
Je moet echt geduld hebben en hopen dat alles goed gaat! Ik duim voor je!

Heb je een inwendige echo gehad?

Was je cyclus regelmatig?

IK denk dat het gewoon nog wat te vroeg is geweest ik heb vandaag echo gehad en het is nog zo klein…

Kan me voorstellen dat het met 6 weken heel moeilijk te zien is het hartje.

En misschien is je cyclus niet helemaal zoals je denkt geweest en ben je gewoon iets minder ver.

Ik zou me nog niet te druk maken vooral omdat je gyn dat ook zei.

Ik heb een regelmatige cyclus in elk geval 2x 33 dagen. En precies op de dag van de NOD positief getest.

De gyn van vorige week vertelden mij dat ik 5 weken +1 of 2 dagen zwanger was. Dat klopte ook is was 5+1.

Volgende week (ben ik dus 7+1) moet ik weer op echo.

maar het kan dus voorkomen met 7 weken.

Aangezien ik dat zei tegen de Gyn van : 7 weken kan toch ook?

Ja dat komt weinig voor hoor zei hij… :think:

Volgens mij is het net als Rhiannon zegt, ergens tussen de 6e en de 7e week. Ik heb met mijn vorige zwangerschap met 6+6 een echo gehad en toen was er een kloppend hartje te zien.

Ik vind het een beetje botte reactie van de gyn Je kan het ook anders zeggen.

Ik had met 5,5 week al een kloppend hartje, zelfs dan kan je nog niet met zekerheid zeggen of alles goed blijft gaan

Ik had met 6 w en 2 dagen met uitwendige echo een kloppend hartje.

Heel fijn om te zien natuurlijk, maar tis geen garantie dat het

goed blijft gaan, misschien bedoelde hij/zij dat…

(had wel wat mnder bot gekund) Heb je ook niets gevraagd toen

dat gezegd werd?

Ik heb gisteren een echo gehad en zou (volgens de laatste nod) 9 wk +3 dgn zijn, maar volgens de echo was ik 7 wk + 1 dgn, dus het kan gewoon ook zijn dat je cylus deze mnd wat later was.

Naar mijn weten is het gewoon rond de 7 wk dat het hartje klopt.

Maar je kunt net zoals mij er 1/2 weekjes naast zitten.

Wij hadden de allereerste echo “pas” met 7w3d. We zijn mbv ICSI zwanger geworden, dus ik had verwacht al eerder een echo te krijgen. Maar ze doen het in ons ziekenhuis pas met ruim 7 weken, omdat er dan zeker een hartje te zien moet zijn. Is er dan geen kloppend hartje te zien, dan heb je ook meteen zekerheid dat het niet goed zit. En als het wel klopt heb je natuurlijk nog geen garantie dat het ook goed blijft gaan, maar dan is de eerste belangrijke horde in elk geval genomen!

Succes & ik hoop dat je op de volgende echo wel een hartje ziet!

Groetjes,

Jippie

Ik had met 6w 1d een kloppend hartje :angel:

Heel veel succes volgende week :thumbup: :thumbdown:

@Affie wrote:

@Sweet-Love wrote:

Wat onaardig!? Bedoelde hij niet iets in de trant van: Nog niet te hard juichen het kan nog alle kanten op? Wat een botte opmerking!

Zoals ik dus zei: het kan ws alle kanten op! Geen kloppend hartje wil volgens mij nog helemaal niks zeggen met deze termijn!
Je moet echt geduld hebben en hopen dat alles goed gaat! Ik duim voor je!

Precies wat ik dacht, succes meid, ik duim voor je voor volgende week !! :pray: :pray: