Wanneer een hoofdkussen?

Wanneer is een kind eigenlijk toe aan een hoofdkussen?



En dan eerst nog een kinderkussen of gelijk een gewoon kussen?



Hebben jullie nog meer tips, type kussen bijvoorbeeld?

brit wilde al een kussen maar vanaf ze 2 is mag ze dat

EIgenlijk is mijn antwoord anders. Tiemen kreeg zijn hoofdkussen toen hij een groot bed kreeg, dat kussen kregen we er namelijk bij (first pillow heet dat geloof ik zelfs)

Maar hij lag er nagenoeg niet op



Ruben heeft nu ook een groot bed, al een tijdje, maar nog steeds geen kussen.

jan heeft vrij voroeg een kussen gekregen.

hij had vaak oorontsteking en ter voorkoming stond steeds het hoofdeinde een stukje omhoog.

toen hij een keer zo’n last had en zo veel moest hoesten, gaven we hem een kussen erbij.

en die is toen gebleven.

ik denk dat hij bijna 2 was

Samila heeft nog steeds geen hoofdkussen en zie voorlopig ook geen reden om die haar te geven.

Onze zoon was bijna 2 toen hij toevallig eens op een hoofdkussen sliep. En voor het eerst sliep hij door! Vanaf toen slaapt hij dus op een kussen en wordt hij niet meer 10 keer op een nacht wakker.

zal dat ook helpen tegen te vroeg (valt wel mee hoor, rond zevenen, maar mij te vroeg) wakker worden :mrgreen:

Hier kregen ze een hoofdkussen als ze er zelf om vraagden. En bij de oudste 5 was dat kort na dat ze 3 jaar geworden waren.

Onze zoon heeft op zijn 3e verjaardag zijn nieuwe bed gekregen en ging toen dus uit zijn ledikant. Hij heeft toen direkt een normaal kussen gekregen. Hij slaapt altijd helemaal onderaan het kussen dus waar het voor bedoelt is wordt het nog niet echt voor gebruikt :wink:

Ruben kreeg een kussen toen hij naar het peuterbed ging. Hij was toen 2+

Gerben word in mei 4, maar heeft nog steeds geen kussen… En Thijmen uiteraard ook nog niet, die kussenhoesjes liggen geduldig te wachten tot ze ooit een keer gebruikt gaan worden… Hij kan ook aardig door zijn bed heen woelen en dan gebruikt hij het ook niet, dus ik zie voorlopig het nut nog niet, ms inderdaad voor het snotteren, maar het bed staat al een stukje bij het hoofdeind omhoog, dus tja… :think: :think: :think: Wat is de richtlijn voor het hoofdkussen eigenlijk?

Ik vraag me ook wel af wat het advies van deskundigen is.

Is het voor nek en rug beter om zonder te leren of maakt dat niets uit?

Hoofdkussen: riskant en niet functioneel in baby-wieg of baby-bedje. Niet gebruiken voor de leeftijd van 2 jaar.



bron; oudersonline

Ruben heeft sinds kort een juniorbed (zusje groeide uit de wieg en had het ledikant nodig :mrgreen: ) en we hebben een kinderhoofdkussentje bij Ikea erbij gekocht. Is vrij dun maar hij lijkt het wel prettig te vinden.



Annemarie

Yoni heeft voor vast een hoofdkussen gekregen sinds ze in haar grote bed slaapt, dat is nu een jaar. Vaak slaapt ze er nog onder, ze heeft hem niet echt nodig. Toen ze steeds oorontsteking had sliep ze er wél op, dat hielp.

m nog geen twee geloof ik evenals een kinderdekbed, hij lijkt op mij in dit geval het bed is een nest! hoe zachter hoe beter .

nou heeft sil trouwens wel een redelijk hard plat kussen(hij heeft veeeeeel liever die van mij ik ben hem dan ook nogal eens kwijt :smiley: ) maar dat kussen van hem is dus zijn eerste…

Ruben had er wel een maar slaapt tegenwoordig het liefst weer zonder. Knikkert het ding zonder pardon uit zijn bed :inlove: