Wanneer een fles eraf?

Het is alweer drie jaar geleden dat ik voedingsschema’s bijhield.

Mijn dochter is acht weken en 4,5 kg. Ze krijgt momenteel nog zeven flessen, waarvan één 's nachts.



Wanneer gaat er ook alweer een fles af? Dus van zeven naar zes voedingen?

Na elke voeding, tutten we hier nog even wat na totdat ze gaat gapen of jammeren, meestal na 50-60 min na het wakker maken, en dan gaat ze weer slapen tot de volgende fles. Er zit zo’n 3 - 3,5 uur tussen de voedingen in.



Ze krijgt nu 5 x 100, 1 x 120 en 's nachts 90 cc.



Wat zijn de signalen dat ze een fles minder wil? Is dat wanneer ze na een voeding snel weer wakker worden?



Ik weet niet meer zo goed waar ik op moet letten.

Het gaat meer om de tijd tussen de flessen dan om de totale hoeveelheid voeding op een dag volgens mij.

Dus je kunt proberen of ze een grotere fles leeg kan drinken en daarmee langer kan doen tot de volgende fles. Zo rek je het schema iedere keer een beetje op en dan valt er ergens eentje tussenuit.

Dus iets grotere fles geven (misschien iedere keer 120 cc aanbieden), kijken of ze die wil drinken en of ze dan ook meer tijd tussen de flessen wil laten.



Bij Marijne duurde dat altijd even, zeg maar een week of 2 dat we met soms 6 soms 7 zaten en dan uiteindelijk helemaal over op 6 voedingen etc.

Hier ook gewoon meer tijd tussen de flessen laten en dan is het ook zo`n week dat je met 6 of 7 flessen zit en dan ineens is het 6 flessen.

De jongens lieten er destijds met vijfenhalve week in een dag ineens 4 uur tussen EN sliepen door. Gingen ze dus ineens van 7 naar 5! :lol:

Ik zou inderdaad meer voeding per fles aanbieden, volgens pak nutrilon mogen ze met 4,5 kilo, 5 voedingen van 150 cc met 5 schepjes. Dan zul je merken dat ze er waarschijnlijk gelijk meer tijd tussen laat. En volgens cb telt de nachtfles niet mee. Mijn zoontje is nu bijna 9 weken en die drinkt nu gemidd 5 keer 150 maar zou qua gewicht, 5 kilo naar 5 keer 180 mogen. Alleen dat drinkt hij nog niet op.