Ik vroeg me af wanneer Jasmijn op een echt fietsje zou kunnen fietsen :think: ? Ze is nu ruim twee en ik zie dat die 12 inch fietsjes van 2 tot 4 jaar zijn. Maar volgens mij is ze nog veel te klein en kan ze niet bij de trappers (nooit uigeprobeerd overigens). Ze heeft wel zo’n driewieler maar daar kan ze niet op fietsen omdat daar de trappers aan het voorwiel zitten en daarom kan ze er juist niet bij. Denk ook niet DAT ze al kan fietsen hoor.
Wanneer zijn jullie begonnen met een echt fietsje? En hadden ze snel door hoe het moest of vergt dat wat meer tijd?
Wij hebben er in september eentje gekocht bij Intertoys, was een dagaanbieding van 90,- voor 50,- dus wij dachten: we proberen het wel. Helaas, hij bleek nog veel te groot voor onze dochter van (toen) 2 jaar en 2 maanden, dus hij staat hier nu nog op zolder te wachten. Over een paar maanden, als het weer ook weer wat mooier wordt, gaan we het nog maar eens proberen.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat onze dochter niet zo groot is, ze is nu denk ik zo’n 88 cm, dus dat scheelt natuurlijk ook…
Ik zou zeggen probeer er eens een bij bijv. een winkel als ToysRus ofzo.
merijn heeft voor zijn 3e verjaardag een 14" gekregen, uit Frankrijk.
Ik vond de 12" voor hem net te klein al en de 16" te groot. Dus hebben mijn ouders er 1 in Frankrijk gekocht voor ons ,daar is 14" heel normaal.
Wij zijn niet eerder met een fiets begonnen omdat hij er op zijn 2e verjaardag nog niet naar omkeek.
ik zou hetgewoon eens proberen met je dochter op een 12". Wellicht rijdt ze er zo op weg
Mijn dochter heeft voor haar derde verjaardag een fietsje gekregen.
16" omdat ze best groot is voor haar leeftijd en de 12" zou dan snel te klein zijn dacht ik.
Maar ondertussen staat het fietsje al maanden ongebruikt in de schuur.
Papa heeft vorige zomer een paar met haar geoefend, maar elke keer waren ze na een minuut al terug. Pijn aan haar billen :roll: :mrgreen:
Ach, dat komt nog wel!
Het kan denk ik ook wel goed gaan. Volgens mij fietste mijn buurjongentje met drie jaar al zonder zijwieltjes :shock:
mariano kreeg zijn fietsje toen hij 2 jaar en 4 maanden was. Een 12inch en hij reed er :thumbup: op.Nou is hij vrij groot voor zijn leeftijd.
Maar je zou idd eens in een winkel kunnen proberen vaak staan er wel fietsjes.
Yeline past nog niet op de fietsjes van 12 inch, het is een klein meisje. We wilden 1 voor haar 3e verjaardag kopen maar vind het zonde van het geld dat de fiets de komende tijd in de schuur staat. We kijken de komende jaar wel weer na een fiets en anders krijgt ze 1 voor haar 4e verjaardag.
Sem zit al een tijdje (sinds afgelopen zomer) op een 12 inch fietsje en die word nu te klein, daarom krijgt hij volgende maand voor zijn verjaardag een 16 inch fiets.
Sem is wel groot voor zijn leeftijd.
Indy kreeg met 2 jaar en 4 maanden een 12 inch fiets en kon het meteen. Kes snapte wel hoe hij moest fietsen maar was te klein en was tegen de 3 jaar toen hij bij de trappers kon.
Anne kreeg met 2 jaar een 12 inch, binnen een paar weken fietste ze erop, echter nog voor haar 3e verjaardag ging ie stuk en hebben we meteen een 16inch gekocht waar ze nu op fietst zonder zijwielen.
Gewoon proberen, het is trouwens makkelijker om te leren fietsen op een gewone fiets dan een 3 wieler, Anne kon pas fietsen op de 3 wieler toen ze het kon op de 12inch
Het punt is hier ook dat Jasmijn niet veel groter is dan 85 cm. En een snelle opgeefster :roll: . Als het niet lukt raakt ze al snel gehumeurd :? . Dus ik zal inderdaad eens gaan kijken of ze in de winkel op een fietsje past. Als ze niet aan de trappers kunnen heb je er sowieso niks aan.
Stan heeft een 12’’ fiets voor z’n 3e verjaardag gehad.
Hij is sowieso gek op alles met wielen dus hij had al heel lang een driewieler waar ie alles mee kon, en voor z’n 2e verjaardag had ie een tractor gekregen, waar ie helemaal gek mee was én is, want hij rijdt er nog steeds op! :mrgreen:
Voor mijn gevoel had ie trouwens vanaf ongeveer 2,5 al op een 12’’ fiets gekund, maar we wilden 'm graag als cadeau voor z’n 3e verjaardag geven.
Laura kreeg een 12 inch fietsje voor haar tweede verjaardag (opa & oma waren niet te houden), maar dat was toen nog iets te moeilijk en die hebben we nog even in de schuur gezet tot na de winter.
Toen ze 2,5 was weer geprobeerd, en dat ging toen meteen goed. Ze is wel behoorlijk lang voor haar leeftijd trouwens.
Nu is het ding alweer aan de kleine kant, ze kan zo met haar voeten op de grond. Maar op zich is dat misschien wel handig om straks eens zonder zijwieltjes te gaan oefenen. Als ze dat onder de knie heeft, dan wordt het wel tijd om een grotere fiets aan te schaffen (he, ik weet ineens wat ik aan opa & oma moet gaan vragen voor Laura’s vierde verjaardag)
mijn 2 oudste waren allebij 3,5 ofzoiets toen ze uiteindelijek zonder zijwielen konden fietsen.
Me dochter was nog wel bang heeft nog even met 1 zijwiel gereden :lol:
:lol: :lol: :lol: Met 1 zijwiel! Dat is nog knapper dan zonder zijwieltjes .
Maaike was bijna 2,5 toen ze een 12inch te leen kreeg.
Dat ging meteen super!
Voor haar 3e verjaardag hebben pake&beppe een veel te kitscherige roze 16inch gegeven :mrgreen: en daar fietste ze ook zo op weg!
Nu wil ze geen zijwieletjes meer (omdat ik zij dat je alleen op de grote weg mag als je geen zijwieletjes hebt :mrgreen: ) dus dat gaan we binnenkort maar eens proberen met de 12inch.
Lijkt me handiger met vallen in de winter als in de zomer .
Maar Maaike is ook lang (103cm nu) dus ik zou even passen in de winkel!
Hier staat de 12" inch fiets ingepakt voor morgen. Wordt de kleine vent alweer 3…