Wanneer echt winterjasje aan?

Hoi,



ik gebruik nu nog voor buiten in de kinderwagen een ‘herfstjasje’ met capuchon en een mutsje daarbij. Ook ligt mijn dochter dan onder een dekentje. Het is nu ook nog niet zo koud, vooral door de wind voor ons, maar zij ligt in de wagenbak natuurlijk windvrij.

Wanneer beginnen jullie een echt winterjasje te gebruiken?

Hoi

Mijn Quinten ligt ook nog in de bak maar die heb ik in een slaapzakje liggen met lange mouwen.

Daar over heen 3 dekentjes.

Maar hij heeft ook wel eens zijn winterjas aan als ik hem mee neem in de babybjorn.

Ik vind dat het wel al tijd is voor de winterjas…



Liefs Marinda

Doe jij als je de babybjorn gebruikt trouwens je kindje ook nog een extra broekje/extra sokjes oid aan?

Ook ik gebruik nog een herfstjasje hoor! De temperaturen buiten hebben meer met de herfst te maken dan met een winter. Ik ben gewoon bang dat als ik haar nu al een dikke jas aan trek zij het niet meer warm krijgt als het straks echt gaat vriezen. Daarbij als ik Lynn te warm aankleed dan wordt ze helemaal klam van het zweet. Ze is gewoon een warmbloedig tiepje :inlove:

Juul heeft vandaag voor het eerst haar echte winterjas aangehad. Wel zonder sjaal en muts, maar met capuchon. En ook alleen maar omdat ze verkouden is, want eigenlijk had ze het best warm. Ze zit trouwens ook in de voetenzak in de buggy, dat scheelt ook.

@Elise wrote:

Doe jij als je de babybjorn gebruikt trouwens je kindje ook nog een extra broekje/extra sokjes oid aan?




Ik doe er maillot onder aan en trek hem een broek aan die lekker lang is.

Ben altijd bang dat hij het te koud heeft.

Ik geloof dat Leonie zeeer warmbloedig is. Ik heb maar 1 soort jas, lekker gevoerd met capuchon. Die heeft ze de laatste tijd aan (eerder zat ze buiten in de Maxi Cosi met zak, daar had ze écht geen jas bij nodig). Als het kouder wordt wil ik nog een voetenzak voor de buggy aanschaffen, maar volgens mij voldoet de jas met capuchon prima. Eventueel een extra mutsje, maar dat lijkt me nog lang niet nodig.

Anouk heeft een herst en winterjasje. Het ligt een beetje aan de temperatuur en/of wind wat ik aan trek bij d’r.

Nu moeten we ook vaak met de pont over varen en daar waait het vaak erg hard, dus dan doe ik wel een winterjasje aan (met capuchon). Ik gebruik wel een voeten zak in de kinderwagen, maar als ze dan d’r winterjasje aan hebt doe ik die maar tot d’r middel dicht.



Ik heb wel eens gehoord (wat ik in m’n achterhoofd hou): kijk wat je zelf aan hebt + 1 laag. Want je moet wel onthouden dat je kindje stil zit in de wagen ofzo en daardoor sneller afkoeld dan jijzelf.



Tja, eigenlijk doe ik het allemaal een beetje op gevoel…

@jets wrote:

Ik heb wel eens gehoord (wat ik in m’n achterhoofd hou): kijk wat je zelf aan hebt + 1 laag. Want je moet wel onthouden dat je kindje stil zit in de wagen ofzo en daardoor sneller afkoeld dan jijzelf.



Tja, eigenlijk doe ik het allemaal een beetje op gevoel…


Ik check wel elke keer of ze nog lekker warm is. Haar lijfje (onder de jas dus) is heerlijk warm, aangenaam. Haar voetjes en beentjes voelen wel eens koud aan, maar ze klaagt er niet over. En als haar algehele lichaamstemperatuur maar goed is, dan zal het wel goed zijn, denk ik zo.

Heb haar tot nu toe 1 keer een winterjasje aan gehad en ze was helemaal nat van het zweet. Nu heeft ze gewoon een dikke vest met capuchon aan en sjaal om. Ze zit in de wandelwagen met een dikke wagenzak.