Hoi allemaal,
Mijn dochtertje is nu 5mnd, wanneer moet zij nu echt naar 4 flesjes toe?
Ik heb het idee dat zij er nog niet aan toe is, de late voeding drinkt ze altijd helemaal leeg. soms heeft ze een week dat weer wat minder drinkt maar eigenlijk altijd komt dit weer goed.
Ze krijgt voeding voor hongerige babys, normale voeding is niet genoeg van haar. rijstebloem kan ik niet gebruiken dan krijgt ze hele harde ontlastig.
We zijn nu ook begonnen met een fruithapje, dit smaakt haar erg goed!
hoe lang mag ik dus nog 5 flesjes aanhouden? van het cb wordt ik niet echt wijzer.
groetjes tamara
Als jij denkt dat je kindje er niet aan toe is, dan zou ik niet overgaan naar 4 flessen. Waarom zou je dat doen? Als jij honger hebt eet je toch ook meer
Nee hoor, als je dochtertje het zelf niet aangeeft en tevreden is zoals het nu gaat, waarom dan naar 4 flessen gaan. Aan Lana merkte ik dat zij geen 5 flessen wilde maar 4 omdat ze begon te huilen en eerder kwam voor haar voeding. Het bleek dat Lana meer in de fles wilde en toen sliep ze overdag ook veel beter en minder huilen overdag. Nu moet ik er wel bij zeggen dat Lana 3 maanden was toen ze op 4 flessen zat. Ze was er vroeg bij.
Maar je bent niet verplicht om over te gaan op 4 flessen hoor. Kijk naar je kindje. Is ze tevreden zo, huilt ze niet, dan zou ik lekker op 5 flessen blijven. Ze gaat vanzelf aangeven wanneer ze naar 4 flessen wil.
Lekkere hulp he
volgens mij als je over gaat op opvolgmelk omdat ze daar minimaal 500 cc van moeten hebben en maximaal 600 cc…
Wanneer je op 5 flessen zit kom je dus ruim boven die 600 cc uit.
In opvolgmelk zitten meer eiwitten vandaar er een maximum op zit
Fijn dat ik dat ook even weet. Het duurt nog wel een paar maanden voordat Bas 6 maanden is, maar wel fijn om te weten.
Ik ben inderdaad ook pas met 6 maanden van 5 naar 4 flessen overgestapt.
Sinds dat ze 6 maanden is, krijgt ons meisje bijvoeding (groenten- en fruithap) dus toen heb ik er een flesje afgehaald.
Eerder kon dat niet, omdat ze maar 150 cc per fles drinkt, dus dan zou ze veel te weinig binnenkrijgen.
Nu krijgt ze per dag dus 600 cc aan opvolgmelk, plus groenten en fruit
(tot de 6 maanden kreeg ze 750 cc zuigelingenmelk.)
Gewoon je eigen gevoel volgen hoor, jij kent jouw kindje het beste!