Wanneer deed jullie kindje wat?

Ik zou graag willen weten wanneer jullie kindjes iets deden,

Zoals rollen, omrollen, praten, kruipen, lopen, zitten,

Jasly was 3,5 maand toen ze op dr buikje rolde,

Nu rolt ze soms terug maar volgens mij heeft ze het zelf niet een door,

Ook kan ze op dr armen steunen en daarbij op dr tenen snel staan,

Of op dr knieen, Ze tijgert nu naar achter en als ze dr zin in heeft dan laat ze dr lichaam als ze op dr buik ligt vallen naar voren,

Ze draait wel heel dr box door,Ze pakt met bij de handen dr spijlen van dr box vast, En ik ben zo trots op haar,

Ze is echt een hele sterke meid!!!

Ik speel elke hele avond met haar op een groot kleed voor de tv altijd,

Volgens mij leert ze daarom zo snel,

Ik geef haar elke avond shantala massage mede zodat Jasly ook meer vertrouwen krijgt in dr zelf,(misschien heel raar van me maar sinds ik dat doe sinds 2 maanden gaat het beter met haar en ook haar spijsvertering)

Nu wil ik graag alles over jullie kindje weten,

Zijn meisjes echt sneller dan jongetjes of juist andersom??

Alvast bedankt!!!

:-* Groetjes Jeanette

ieder kind is verschillend

brit was ook heel laat

geduld is een schone zaak

mijn dochter praatte van 2 jaar

het meisje jongen verhaal is l*l koek

mijn zoon rolde met drie maanden op de buik en terug

5 maanden zelfstandig zitten

6 maanden staan

6,5 maanden kruipen

8 maanden losstaan

10 maanden lopen

en met 2,5 jaar was ie dag en nacht zindelijk!

juul 4 maanden rollen

5 maanden staan

5 maanden zelf zitten

bijna 7 maanden kruipen(hier is ze nu even mee opgehouden omdat ze ziek was)

7,5 maanden optrekken tot zitten en staan

dus mijn kinderen gaan een beetje gelijk op :thumbup:

Juul zat met 7 maanden (niet zelf gaan zitten, maar ik zet hem dan ergens neer)

kruipen kan hij niet

tijgeren kan hij nog niet (alleen rondjes, hij kom niet vooruit)

omrollen van buik naar rug, kan hij sinds een week

zelf van zit naar lig, kan hij ook pas een week

Hij stond met 6 maanden aan de salontafel maar daar heeft hij nu geen zin meer in.

Ik maak me er niet zo druk om, uiteindelijk zal hij ook kunnen lopen… Hij amuseerd zich goed en het is een lekker vrolijk mannetje.

Lenn kan BIJNA op zn buikje draaien (zn hoofd is te zwaar :roll: :lol: ) en draait wel om zn as en probeert te tijgeren…

Maar babydiablow2008 het zegt niks over de verdere ontwikkeling van een kind hoor. Uitewindelijk kunnen ze meestal altijd alles wel, elk kind op zijn of haar eigen tempo…

Sterker nog, leuke anekdote van mn opa. Hij had vroeger 2 buurjongetjes van een aantal jaar ouder. De een liep al met 9 maanden de ander met 2 jaar… ook praatte de een veel eerder dan de ander… En je raad het al: het kind dat laat liep en sprak bleek super intelligent! En dat andere jongetje… :silenced: absoluut niet haha!

julia is ook niet bepaalt heel snel, terwijl ze op het cb dachten dat ze het wel zou zijn, zo pittig is ze!

wat ik nu wel zie dat ze in haar pakken ed heel goed is… de een ontwikkeld vaak de grove moteriek snel, de ander juist het fijne! of de spraak!

Ik dacht nog geeneens hoe het zal zijn met de latere ontwikkeling,:wink:

Ik vind eigenlijk dat Jasly snel dingen doet en probeert,

Als iets niet lukt maakt ze zich erg boos en dan lukt het ineens,

Het is mn eerste kindje en vind het echt zo erg prachtig als ze iets doet!

Ik heb helemaal geen haast, al kruipt ze pas met 2jaar,

Ik vind het zo erg wonderbaarlijk om het mee te maken want ik maak Jasly 24/7 mee en ben bij elke stap het eerste bij,

De rede waarom ik deze topic geopent heb is omdat ik erg benieuwd was naar wanneer jullie kindje iets deed,

Ik hou namelijk alles ook bij in dr groeiboekje,

Vind ik ook leukvoor later,

Ik ben erg trots op mn meisje, maar dat wisten jullie al :mrgreen: :wink:

Rhodé is lekker lui geweest!!! :mrgreen:

Rolde pas op haar zij met 4,5 maand. Met 6 maanden kon ze lekker door rollen, met 7 maanden tijgerde ze achteruit en een weekje later ook vooruit. Met 8 maanden kon ze zelf zitten, maar het duurde nog een hele tijd voordat ze uit zichzelf ging zitten (weet niet meer wanneer)

Met een jaar kroop ze en met 18 maanden liep ze dan eindelijk.

Maar ze praat nu ook al als een kleuter van 5 (volgens het cb) Dat heeft zij gewoon belangrijker gevonden!

Amélie is 2 dagen geleden voor het eerst op haar zij gerold, maar die kan al heel goed dingetjes pakken met 2 handjes :inlove: :inlove:

Mijn meiden kijken volgens mij veel liever dan dat ze echt iets doen. :think: Heerlijke meiden!

8 weken rolde stein naar zijn buik

Met 3 en een halve maand rolde hij echt heel het huis door

5 maanden kroop Stein op handjes en knietje en kon dan zelfstandig zitten

meneer trok zich op met precies 6 maanden en liep los met 9 maanden.

Ook is Stein erg snel met praten geweest.

Het lijkt wel of Stein met alles haast had :mrgreen:

Ik moet eerlijk bekennen dat een kind wat zo is ook niet altijd even leuk is. Ik heb niet echt het gevoel gehad dat ik een baby heb gehad

dit is een andere discussie…

ik loop er nu tegenaan dat mensen zeggen… vier maand en nog niet rollen :shock: terwijl het nog helemaal niet heoft! tuurlijk snap ik dat iedereen trots is op izjn of haar kindje als die snel is… maar et voelt wel eens… dat mensen zich afvragen of mijn dochterjte niet helemaal goed is… omdat ze nog niet rolt… :shock: :shock:

beetje ingewikkeld verwoord, maar ik weet et ff niet anders te zeggen…

en tuuurlijk mag je trots zijn!

Je las net toch ook al wat Affie zei,

Over dat jongetje dat een laat bloeiertje was en toch super intelligent bleek te zijn!!! Niet alle kinderen doen even snel dingetjes,Ik ben helemaal nieuw in het moeder zijn en geniet van de dingetjes die Jasly steeds doet, Hoe ik haar zie stuntelen, boos worden en ontwikkelen,

En niet alleen met het tijgeren naar achteren dat ze doet of het omrollen terug wat ze zelf niet eens in de gaten heeft, Maar ook het lachen, of de klanken die ze uit haar mondje laat komen, of hoe ze steeds meer naar de hond gaat kijken, Daar ben ik ook trots op!

Ik vroeg verlede week nog aan die mevrouw die altijd maandelijks bij mij voor huisbezoekjes komt van het cb wanneer Jasly nou ging omrollen en zij zei tegen mij pas met 7 maanden, Ik heb helemaal geen haast maar ik ben gewoon nieuwsgierig en super trots dat me meid het een paar dagen later zelf deed terwijl ze het nog niet eens door had,

Jasly is een pittige tante, Dat zei iedereen al zelfs toen ze net een paar weken oud was, Ze was klein en heel fel,

Zoals ik al eerder zei, Ik vind het heel erg leuk om te horen hoe andere babies onwikkelen, Daarom opende ik dit topic,

Maar ik het aller belangrijkste is niet dat je kindje super snel gaat kruipen of praten of lezen, Maar dat ze super gezond is en een gelukkige baby is!!!

En ik merk aan Jasly dat zij een blije gelukkige gezonde baby is,

En daarom ben ik ook apentrots!!!

@konijn wrote:

dit is een andere discussie…

ik loop er nu tegenaan dat mensen zeggen… vier maand en nog niet rollen :shock: terwijl het nog helemaal niet heoft! tuurlijk snap ik dat iedereen trots is op izjn of haar kindje als die snel is… maar et voelt wel eens… dat mensen zich afvragen of mijn dochterjte niet helemaal goed is… omdat ze nog niet rolt… :shock: :shock:

beetje ingewikkeld verwoord, maar ik weet et ff niet anders te zeggen…

en tuuurlijk mag je trots zijn!

ik snap wat wat je bdeoelt hoor!

praat hij nou nog niet niet nou misschien is hij wel net zo als zijn broer bla bla bla.

laat dat kind toch lekker gaan ik zie heus wel of het wel of niet goed gaat."

naar mensen moet je niet luisteren! maar wel naar de mensen die jou kindje goed kennen daar heb je wel wat aan maar aan "mensen"heb je niks.

@Baby2008Diablow wrote:

Zoals ik al eerder zei, Ik vind het heel erg leuk om te horen hoe andere babies onwikkelen, Daarom opende ik dit topic,

Maar ik het aller belangrijkste is niet dat je kindje super snel gaat kruipen of praten of lezen, Maar dat ze super gezond is en een gelukkige baby is!!!

En ik merk aan Jasly dat zij een blije gelukkige gezonde baby is,

En daarom ben ik ook apentrots!!!

daar moet je ook trots op blijven! maar dat andere mensen gaan twijfelen of mijn kindje wel gezond is… omdat ze nog niet rolt met vier maand :shock: dat vind ik van de gekken!!

mooi mooi heel mooi!!!!
mijn oudste is niet snel in tegen deel hij is loopt 2jr achter in de ontwikkeling. maar hij is super gezond en hij is heel gelukkig en dat is het aller aller belangrijkste wat je als moeder kan wensen (tenminste ik)

bij mij gaat niks van zelf sprekend dus ik krijg tranen in mijn ogen als ze weer wat nieuws doen terwijl dat voor een ander niks meer dan normaal is. en daar ben ik echt trots op dat ik trots op mijn kinderen kan zijn die dingetjes doen waar ik ape trots op wat voor een ander dus vanzelfsprekend is.

Yari is bijna 5 maanden en hij rolt ook nog niet om hoor.

Ik kan me daar ook helemaal niet druk om maken, hij bepaalt zijn eigen tempo.Ik vindt het ook heel erg leuk om te zien dat ie iedere dag weer een nieuw kunstje heeft geleerd.

Ik beleef het met Yari ook op een heel andere manier dan met Sharon, gek he ik denk echt dat het komt dat ik nog wat jong was.Haar baytijd is bijna compleet langs mij heengegaan, het enige wat ik nog goed weet dat ik haar echt groot keek.Nu bij Yari is dat heel anders hij mag van mij het liefst zo lang mogelijk lekker baby blijven.

Juul rolde van zijn rug naar buik met 6 maanden en vanaf 2 weken geleden draaid hij van z’n buik naar rug…

Mijn neefje is nu bijna 9 maanden en tijgerd de hele kamer door, staat goed aan de salon tafel en hij wil van alles. Juul kan zich goed een half uur tot drie kwartier amuseren met een lepeltje, hij vind het machtig interessant. Juul is een prater en kijker en vind het allemaal wel goed. Mijn neefje is een kind die je niet op je schoot kan houden, hij is veel drukker in z’n bewegingen. Ik weet zeker dat hij eerder kan lopen dan dat Juul kan kruipen…

Ik lig er niet wakker van. Ik hoef nog niet bang te zijn dat Juul ergens aan zit waar hij nog niet aan mag komen…

Zo zit Juul nu al een uur lekker te spelen op zijn speelmat, ondertussen kan ik fijn poetsen (of kokken… :mrgreen: ). Bij een ander kind had je geen rust gehad, want hij zit aan de kasten, kabels, planten, zit vast onder de bank of de tafel…

Mijn dochter ging omrollen van buik/rug en andersom met 9 maand, niet echt vroeg maar daarna ging het snel kon met 10 maand al staan en langs de tafel lopen en met 11 maand kon ze al lopen en ook meteen traplopen.

Mijn zoon kon omrollen met 4-5 maand en begon met kruipbewegingen maken met 8 maand hij is nu ruim 10 maand en kruipt nog niet doet wel steeds betere pogingen, maar maak mij daar niet druk om dat deed ik bij mijn dochter wel hoor maar je ziet het ze ging ineens snel en liep met 11 maand dat zie ik bij mijn zoon nog niet gebeuren :lol:

Hij kan ook nog niet staan en optrekken in de box. bijv. doet hij ook nog geen pogingen toe.

Hij rold nu sinds deze week wel de halve kamer door en kan nu ook bij dingen war hij niet aankomen mag haha.

Bij hem maak ik me amper druk om zulke dingen hij doet het op zijn tempo!!

Beide zijn verder gezond kunnen samen al leuk spelen, slapen goed, eten goed (zijn net 2 bootwerkers met eten) en zijn allebei vrolijke kinderen!!

Jasly’s tempo is wel hee erg snel de laatste tijd aan het worden,

Ik snap echt niet hoe het ineens zo snel gaat,

Een week geleden zat ik nog te denken van wanneer gaat ze nou omrollen, dus van dr buikje naar rug, en ineens doet ze het!!

Ook zit ze nou op handen en knieen en gaat ze heel vaag heen en weer,

Ik vind het echt knap van dr en word zo blij als ze het doet!!!

Als ik dit allemaal zo lees gaat het allemaal zoooo snel! Heb van mn zus laatst deze link gekregen, wel leuk om te vergelijken natuurlijk :wink: