wanneer de laatste fles eraf?

Sinds een aantal dagen drinkt Daan nog maar 120-150 cc van zijn laatste fles… (die van *- 19.30) Ik krijg het idee dat hij er geen behoefte meer aan heeft…

Dus mijn vraag… vanaf welke leeftijd lieten jullie die laatste fles afvallen??? de ochtendfles met pap( 270cc) en de fles na de boterham (200cc) drinkt hij nog prima!!

te vroeg geroepen… de papfles begint hij nu ook te weigeren na ± 100cc :wall: :wall: :wall:

Hallo,

Ik heb dit ook en marije is even oud als daan.

Ze wil hem niet meer houd op na 100 cc.

Dus ik heb geeen tips voor je maar ik lees even mee.

Misschien dat ik straks nog twee keer ga geven.

Even kijken de komende dagen wat ze wil.

Groetjes

Laat ik nou deze dezelfde vraag willen gaan stellen :lol:

De papfles in de ochtend gaat nog wel, Remco laat wel wat over maar dat is meestal nog geen 30ml.

Maar de avondfles hoeft hij ook niet meer. Hij drinkt daar hooguit 50ml van en daar doet hij erg lang over, zit meer te spelen met die fles dan wat anders.

Dus ik lees hier ook graag even mee.

owkee… het is dus een leeftijdsprobleem… en laat ik nou toch echt niet meer weten hoe dat ging bij Lucas :wall: :wall: :wall:

mensjes met iets oudere kids… waar zijn jullie???

Dat heb ik dus ook, ik weet het ook niet meer. Volgens mij had Manon veel langer nog een laatste fles :lol:

Noa wilde de laatste fles op een gegeven moment ook niet meer, ik heb hem toen eens weggelaten en gekeken wat ze deed… Nou, gewoon doorslapen dus! Dus hier al geen late fles meer sinds ze een maand of 10 was :thumbup:

uhh ja, zoiets kan ik me dus ook herinneren… maar onze kindjes zijn allemaal ongeveer 8 maand…

Ja mv 2 kids zo denk ik ook.

Ik heb vandaag wat anders geprobeert:

7.00 fles 200cc

10.00 fruit

12.00 broodje

16.00 warm eten en toetje

19.00 fles 200cc

Nu heeft ze de flessen helemaal leeg gedronken maar je ze heeft maar 400cc aan vocht binnen nu. Ja oke misschien nog 25cc dixsap maar daar drinkt ze niet veel van. Ik heb geprobeert om, haar om 15.00 wat melk aan te bieden maar dat weigerde ze weer.

Dus ik zit te denken om haar straks wakker te maken en weer wat te geven.

Morgen moet ik naar het cb zal het daar even vragen.

@marrije wrote:

Ja mv 2 kids zo denk ik ook.

Ik heb vandaag wat anders geprobeert:

7.00 fles 200cc

10.00 fruit

12.00 broodje

16.00 warm eten en toetje

19.00 fles 200cc

Nu heeft ze de flessen helemaal leeg gedronken maar je ze heeft maar 400cc aan vocht binnen nu. Ja oke misschien nog 25cc dixsap maar daar drinkt ze niet veel van. Ik heb geprobeert om, haar om 15.00 wat melk aan te bieden maar dat weigerde ze weer.

Dus ik zit te denken om haar straks wakker te maken en weer wat te geven.

Morgen moet ik naar het cb zal het daar even vragen.

Misschien na haar broodje 100cc geven…dan heeft ze de 500cc binnen en dat doen wij op het kdv ook vaak bij beebjes van deze leeftijd (iets ouder eigelijk).

Celiza krijgt nog bv maar zit denk ik ook op de 600cc op een dag.

Ook zo een schema als jij hebt maar dan dus bv ipv fles.

ik vind toch dat na het brood er melk hoort… Vanavond maar eens de laatste fles gelaten voor wat ie was… Daan had nog wat vla gekregen toen wij zaten te eten, en was in de auto naar huis in slaap gevallen… dus heb hem zo overgelegd… Hopelijk drinkt ie dan morgenvroeg in elk geval zijn pap op… :eh:

is ook zo na brood melk, maar als ze niet wil??

Morgen probeer ik het weer anders, dus 100cc melk na brood en dan sávonds gewoon 200cc misschien dat dat wil.

Ik hoop ook voor je dat daan de pap fles drinkt!

nou vanmorgen heeft ie redelijk zijn papfles gedronken… gisteren avond rond 2300 werd hij nog een keer wakker en heeft toch nog 80cc gedronken…

We zullen weer zien wat hij gaat doen…

en d epapfles vervangen door een pyamapapje dat doe ik en die drinkt ze wel leeg :thumbup: is niet zon dikke massa maar wel lekker maagvullend

ook pyamapapje weigert ie na pl.m. 100cc…

Vanavond heeft ie 100cc melk gedronken, zonder pap… het ligt er dus niet aan dat het pap is… hij hoeft gewoon niet meer, denk ik dan… Ach ja, ik blijf het gewoon aanbieden, en zie wel waar het schip strandt…

mijn beide kinderen krijgen voor het slapen gaan nog melk. Jesper krijgt warme melk en Freja krijgt flesje opvolgmelk .

Essie

Freja is een maand ouder zie ik, maar hoe bedoel je ze krijgen voor het slapen gaan nog een flesje melk.

Krijgt ze dat s’ochtends niet meer, wat voor schema heb jij dan?

Gisteren ben ik op het cb geweest en daar maakten ze zich niet zo druk over het aantal cc aan melk, als ik aar genoeg aan bleef bieden.

Zonodig wat yoghurt, of wat ik doe optimel yoghurt, misschien wat extra fruit of iets extra’s laten drinken.

Vanavond wilde marije maar 100cc melk drinken voor het slapen gaan toen heb ik maar weer yoghurt gepakt en daar heeft ze nog veel van gegeten, dus ze hoeft de melk gewoon niet meer.

Morgen dan wil ik een pyama papje proberen.

Groetjes

mijn kinderen krijgen allebei 3x per dag melk, 's ochtends , 'smiddags en voor het slapengaan. Ze drinken dan totaal over de gehele dag ongeveer 500 ml aan melk. Daarnaast krijgt Freja vaak nog yogurt of iets dergelijks, Jesper is niet zo van de toetjes.

Met andere woorden: bij ons is de laatste fles nooit vervallen. Maar goed, als je kindje er geen behoefte aan heeft, zou ik niet gaan dwingen hoor. Het avondeten gaat er hier ook niet altijd even goed in, en met melk in de buik komen ze de nacht wel door.

Oke bedankt voor je antwoord.

Nee ik kan haar niet dwingen, het warm eten broodje enz gaat het er goed in dus dan maar wat minder melk.

Wat meer ander zuivel.

Heb ook een tip gekregen om het fruithapje te maken met bijv perzik yoghurt en opvolgmelk, even pureren en dan eten.

Zo heb je fruit en ook melk binnen.

Ga ik morgen proberen.

groetjes

wat ik me van Teun kan herinneren (echt wel erg hoeveel je weer vergeet :shifty: :wink: ) is dat hij rond die leeftijd 's avonds en 's ochtends ook geen fles meer wilde drinken.

De avondfles weigerde hij op een gegeven moment totaal… toen heb ik zijn avondeten opgeschoven richting 17.30 uur en gaf ik tussen middag- en avondeten nog een flesje opvolgmelk (halve fles geloof ik).

De ochtendfles heb ik vervangen door een bord pap (met opvolgmelk) en later door een boterham met melk.

uiteindelijk was dit dus een grote stap in de richting van het echt-mee-eten :mrgreen:

wat een gepuzzel he? Dat kan ik dan weer wel goed herinneren :wink: