Wanneer de commode eruit en naar groot bed?

Ik weet niet of dit nou bij dreumes-/peuter-/ mamavraagjes of hier moet maar hier komen de meesten denk ik dus dan maar hier :wink:

Tot welke leeftijd gebruik(t)en jullie de commode?

Nica is nu ruim 1,5 jaar maar ik moet er niet aan denken om hem eruit te doen, terwijl anderen bij ons in het clubje hem er al zeker een tijdje uit hebben. Ditzelfde geldt voor een groot bed, hoe oud waren jullie kids toen ze naar een groot bed gingen en wat was de reden daarvan? Hebben jullie gekozen voor een meegroeibed, peuterbed of een gewoon bed?

Ben benieuwd!!

:-* Gemma

Lucas ging naar een groot bed toen hij bijna 3 jaar was, de reden waarom hij naar een groot bed ging was dat hij bijna niet meer in zijn ledikantje paste :lol:

Op Pepijn zijn kamer stond toen nog wel een commode die ik gebruikte als ze uit bad komen en luiers te verschonen.

Nu onze 3e uk op komst is, hebben we voor Pepijn ook een andere slaapkamer gekocht, maar het grote bed gaan we pas gebruiken als hij 3 jaar is. De commode staat nog op zijn kamer maar die verhuizen we naar onze slaapkamer als de baby geboren is.

Luna ging met 1 1/2 ongeveer over naar het grote bed omdat ze uit haar ledikantje was geklommen en hard op de grond was gevallen

oh en gewoon een groot bed 90/200 :smiley:

de commode is er nu een 2 weken uit en die mis ik opzich wel

toch wel makkelijk met de luier verschonen en aan en uitkleden voor en na bed of afdrogen na het bad (al doen we dat nu op de wasmachine in de douche :D)

Aniek ging met 1 jaar en 10 maanden over naar een groot bed, gewoon omdat we gingen verhuizen en in het tijdelijke huisje geen plek was voor haar bedje.

Peter ging ook met 1 jaar en 10 maanden over naar een groot bed, hij was er aan toe. Gooide zich head first uit zijn ledikant en wilde steeds vaker op de grond slapen. Dan maar naar een groter bed.

Wel hebben ze beide nog een uitvalrekje ervoor.

Bij beide ging het meteen goed. T gevaar van te lang wachten is dat ze zich te zwaar gaan hechten aan hun ledikant.

Dit was nu in onze ervaring de beste tijd.

De commode heb ik voor beide nog staan, voor Aniek gebruiken we hem niet meer sinds ze zindelijk is en dus staand kan worden aangekleed.

Maar toen ze nog even moest gaan liggen voor een luier vond mijn rug het maar wat fijn. :wink:

Saar slaapt sinds een maand in een groot bed! 90x200.

Ze klom ook bijna uit haar ledikantje. En met een verhuizing op komst, wilden we haar nu al laten wennen, ipv straks een nieuwe kamer EN nieuw bed!

Commode, die mag er echt nog niet uit! Veels te handig!!!

Sasja slaapt sinds zaterdag in haar “prinsessenbed”. Een meegroeibed van de ikea.

Cayla slaapt nog in de wieg, gaat over een tijdje over.

Mateo was 2 jaar en 2 maanden ofzo. Micah is nu 1,5 en die blijft nog lekker in de ledikant slapen…

Wij vonden dat Mateo er aan toe was, maar het zou net zo goed kunnen dat Micah er pas veel later aan toe is…

kimberly lag met 1 jaar en 9 maanden in een gewoon groot bed omdat ze ook steeds uit haar ledikantje wilde klimmen en ik bang was dat ze er een keer uit zou vallen.

Tim is met ruim twee jaar naar een groot bed (90x200) gegaan. Mede doordat Lars in aantocht was. Hij moest zijn ledikant afstaan aan Lars, zeg maar. En wij wilden dat voor elkaar hebben voordat Lars geboren was. Want anders zou hij misschien jaloers worden.

De commode staat hier nog steeds en ik ben nog lang niet van plan hem eruit te doen. Ik vind het ideaal met verschonen, precies de goeie hoogte, alles wat ik nodig heb binnen handbereik, prima meubeltje dus :mrgreen: !

Nooit een commode gehad. Aankleden en verschonen ed ging op bed met een handoek eronder. Noah ging van ledikant naar normaal bed zo rond the twee jaar. De eerste paar weken met zo’n zij-geval, maar die brak dus lieten we hem maar een paar keer uit bed vallen. Nu als ik bij hem binnen kijk hangt hij soms onderste boven over de rand van zijn bed. Hij kan niet ver vallen. :wink:

Eva is met 2,5 naar een groot bed gegaan en we gebruiken de commode nog steeds wel voor haar. Ook handig om op te zitten en tanden te poetsen, haren te fohnen en kammen. En voor de luier 's ochtends en 's avonds.

Maar nu moet ik zeggen dat Eva geen doorsnee commode heeft hoor, hij past gewoon ook nog leuk in haar kamertje. Ik plaats even een fotootje.

Maar als jij er niet aan moet denken om 'm eruit te doen, dan doe je dat toch niet ? Hoe anderen het doen moeten ze zelf weten, het gaat om je eigen gemak toch ?

Hier staat de commode ook nog steeds en word nog iedere keer gebruikt als Lucas naar bed gaat, voor een pamper of voor kleertjes aan en uit te doen.

Commode blijft nu ook staan want beebje nr twee is op komst.

Lucas gaat strakjes over naar een grote jongensbed. We moeten die wel nog uitzoeken.

En dit omdat we de babykamer gewoon willen behouden voor beebje.

Lucas gaat dan enkele maandne voordien over naar een nieuwe kamer en nieuw bed. :wink:

Nou ik hoor bij het “clubje” :mrgreen: en hier blijven zowel ledikant als commode voorlopig nog lekker staan!!!

Voor Anne hebben we ook nog de comode staan hoor. Hij staat op haar ‘oude’ babykamer. Ze is met ongeveer 22 maanden over gegaan naar haar nieuwe slaapkamer. Hij was toen klaar en ze heeft er nooit een probleem van gemaakt. Ze heeft een 160-70cm matras maar als ze het later leuk vind kan er een een 2 meter matras in (breedte maakt niks uit).

Het bed is zelf gemaakt. (op de foto zie je het niet goed, maar langs de kant van het bed hangt een hek, dat kan omhoog gedraaid worden en vastgezet, zo rolt ze niet uit haar halfhoogslaper.

Mama van Anne: Wat gaaf !!! Echt een stoer(e) bed/kamer :thumbup:

@mama van anne wrote:

Voor Anne hebben we ook nog de comode staan hoor. Hij staat op haar ‘oude’ babykamer. Ze is met ongeveer 22 maanden over gegaan naar haar nieuwe slaapkamer. Hij was toen klaar en ze heeft er nooit een probleem van gemaakt. Ze heeft een 160-70cm matras maar als ze het later leuk vind kan er een een 2 meter matras in (breedte maakt niks uit).

Het bed is zelf gemaakt. (op de foto zie je het niet goed, maar langs de kant van het bed hangt een hek, dat kan omhoog gedraaid worden en vastgezet, zo rolt ze niet uit haar halfhoogslaper.

Wauw, niet te geloven, wat een gaaf bed :shock: 22 Maanden, dat is Nica ook al bijna, was je niet bang dat ze uit bed zou klimmen?

Wie heeft hem gemaakt? :clap: :clap: :clap:

Heb voor Sam nog wel een comode staan, maar gebruik hem al maaaaaaaanden niet meer :mrgreen: Ik denk dat ik hem al niet meer gebruik, sinds hij een maand of 3 was?? Met dat zn wiegje eruit ging ofzo. Deed hem altijd op mijn bed en nu op de bank! (woon klein, dus ideaal)

Bedje… hij kan nog vrij lang in het bedje wat hij nu heeft… zie foto!

Hij staat nu met de klep omhoog, maar toen hij nog ieniemie was stond de klep omlaag, en zo gaat hij straks ook, klep omlaag dan kan hij zelf in en uit! :thumbup:

Lotte ligt ook nog steeds in haar ledikant. Ik waarschuw haar regelmatig als ze enigszins neigt tot klimmen en dat weet ze heel goed en ze doet het ook eigenlijk niet. We willen haar in een gewoon bed doen als ze zindelijk is en evt. 's nachts zelf haar bed uit wil om naar de WC te gaan. Tenzij ze qua lengte natuurlijk niet meer in het ledikant past. De commode gebruik ik nog continu met luier verschonen, wassen en aankleden.

Maar wat ik niet lees is of jullie kinderen braaf in hun nieuwe grote bed blijven liggen 's avonds of dat ze er 100x uitkomen… Daar ben ik een beetje bang voor, dat heb ik bij een vriendin gezien en toen had ik zoiets van, Lotte gaat voorlopig nog niet naar een gewoon bed…

Groetjes,

Viratine

Lisa is iets ongeveer 2 maanden voor haar 2de verjaardag naar een peuterbed gegaan. Deze had ik gekregen dus hoefde ik geen ander aan te schaffen. Ze klom uit haar ledikantje en toen heb ik meteen het ledikantje vervangen.

De commode staat trouwens nogsteeds in haar kamer en die wordt elke dag nog fanatiek gebruik!

@Gemmama wrote:

@mama van anne wrote:

Wauw, niet te geloven, wat een gaaf bed :shock: 22 Maanden, dat is Nica ook al bijna, was je niet bang dat ze uit bed zou klimmen?

Wie heeft hem gemaakt? :clap: :clap: :clap:

Nee, Anne klimt erg graag, maar speciaal voor haar hadden we die trappen aan de zijkant gemaakt en meteen vanaf het begin gezegt dat ze daardoor ervanaf moest als het nodig was. In al die tijd dat ze er nu inligt is ze er 1 keer zelf uitgekomen (via de trapjes). Zelfs als ze moet plassen dan roept ze gewoon vanuit bed en als wij boven zijn gaat ze pas van de trapjes af. Ze loopt allang trappen, blijkbaar vind ze het zelf niet nodig om eruit te komen. Nu, omdat ze dag en nacht zindelijk is, roepen we weleens: klim er maar uit en ga maar naar de wc…af en toe doet ze dat ook, een andere keer zegt ze: nee, mama helpen.

BTW het bed heeft mn partner gemaakt, de aankleding en wat verfwerk heb ik gedaan. We wilden geen stanaard bed en ze moest zich kunnen uitleven…ik denk dat dat wel gelukt is :mrgreen: