Hoi,
ik was benieuwd wanneer jullie cyclus na de bevalling echt weer normaal was? ik ben dus 5 juni bevallen, daarna op 23 juli voor het eerst een lichte ‘menstruatie’ gehad (alleen een week bruinverlies). Daarna op 21 augustus, bij thuiskomst van vakantie. Dat was een ronde van 29 dagen. En nu vandaag weer, ronde van 27 dagen.
Vreemde is, ik had op 18 juli een eitje van 18 mm. Of die is niet gesprongen, of ik ben gewoon megasnel na eisprong ongesteld geworden. Kan dat, zo snel?
En deze maand had ik vorige week zondag (9 september) positieve ovutest, dinsdagavond had ik felle steken in mijn buik, denk dat dat mijn eisprong was. En dan nu, 6 dagen later, alweer mijn menstruatie.
Twee hele korte luteale fases dus…
Kan iemand mij een beetje hoop geven, dat het komende maand beter gaat worden?
jep…ik. Komende maand kan ik je niet beloven, maar het wordt echt echt echt weer beter.
:hug: :hug: :hug:
weet je nog hoe het bij jou was/ging dan Debke?
Heb momenteel echt even wat houvast nodig, voel me best een beetje ellendig eigenlijk :shifty: ik wil zo graag weer
Eens even denken… Na mijn bevallingen ging het redelijk “snel” weer normaal met mijn cyclus (die was bij mij eigenlijk altijd zo rond de 26/27 dagen met een relatief korte luteale fase van een dag of 8/9). En met snel bedoel ik dan na de tweede cyclus ofzo. Niet langer in ieder geval.
Na mijn beide MA’s was het een ander verhaal. Na de eerste MA heeft het een half jaar geduurd, voor ik weer een beetje pijl kon trekken op mijn lijf en na de tweede een maand of 4.
Ik heb dat toen aan mijn vk voorgelegd en die vertelde me, dat je lijf het na een bevalling (ongeacht de afloop helaas ) vaak beter weer oppakt dan na een MA, omdat je lijf bij een MA niet helemaal begrijpt wat er aan de hand is en na een bevalling over het algemeen wel.
thanks, dat is wel weer hoopgevend…
weet ook dat ik niets anders kan doen dan afwachten…
Maar dat je dat weet, maakt het nog niet makkelijker… Mijn situatie was natuurlijk niet half vergelijkbaar met de jouwe, maar ik heb wat afgejankt van pure frustratie hoor…
Knuf! We gaan gewoon heel hard duimen dat je lijf het snel weer oppikt met het o zo gewenste resultaat.
nee dat klopt… komt bij dat ik eigenlijk nooit langer dan 2 maanden erover heb gedaan om zwanger te worden :silenced:
Voor Jayden 4 keer in 9 maanden tijd positief getest, van Quincy was ik ook in 2 rondes zwanger… en nu ga ik de 3e ‘ronde’ in.
Been there, done that. Die details zal ik je besparen, want daar wordt je niet vrolijk van, maar ik weet hoe dat voelt.
kan me wel heugen ja, dat het bij jou ook zo vaak fout ging :hug:
Dat was nog tot daar aan toe… maar het duurde zoooooooooo lang… terwijl ik normaal al zwanger was als ik ook maar dacht te gaan stoppen met de pil…
Maar uiteindelijk is dat hier nog helemaal goed gekomen :inlove: en dat gaat bij jou ook zo zijn! En nog snel ook hopelijk! :-*
kom je ineens overal tegen :lol:
oh waardeloos zeg…
en Noé alweer ruim een jaar, wat is dat hard gegaan zeg :inlove:
hoop dat komend jaar ook gewoon hard gaat. dan maar snel een jaartje verder, maar dan weet ik waar ik sta haha
Bij de eerste werd ik na 6 weken weer ongesteld, daarna ook gelijk weer regelmatig.
Bij de tweede werk ik na een week of 8 weer ongesteld en ook gelijk weer regelmatig.
Ik hoop dat je heel snel weer wat regelmaat hebt meis :-* :hug:
Ik hoop mee dat je snel weer regelmaat hebt. Al vind ik 29 en 27 dagen ook erg netjes. Al snap ik niet dat je dan op 18 juli een eitje had die bijna zou gaan springen.
Hier is het heel anders gegaan. Voor Siem had ik nauwelijks een cyclus en eisprong. Moest niet voor niets hormonen slikken. En nu na de bevalling was ik na 4 weken al weer ongesteld en nu elke maand :?
Qua aantal dagen is mijn cyclus ook goed, ben daar zelfs blij mee…
Alleen de tijd tussen eisprong en menstruatie lijkt echt veel te kort. Dat eitje van 18mm is door de gyn vastgesteld.
Weet dus niet eens oud ik wel echt een eisprong heb. Maar wil eigenlijk niet gaan temperaturen, al zou ik het daarmee wel moeten kunnen gaan zien…
Temperaturen heb ik nooit gedaan. Wel lang moeten wachten tot onze Wessel er eindelijk was. Ik heb 1 keer ovulatietesten gebruikt, daarna niet meer maar misschien is dat een idee?
Hier na miskramen vaak ook meer ‘gerommel’ dan na bevallingen.
Het enige dat ik heeeel zeker weet is dat je eigen lichamelijke en geestelijk gesteldheid ook meespeelt. Mijn VK is soms ietwat aan de zweverige kant (kon ik prima waarderen want ik mix zelf ook tussen zweverig en voetjes op de vloer ) maar zij gaf ook altijd aan dat je goed voor je lijf moet zorgen (dat geldt altijd) en ook dat je ‘in balans’ moet zijn. Dat betekend niet dat er helemaal niets mag spelen in je leven want dat is nu eenmaal onmogelijk. Maar wel dat je veerkracht hebt, oi lastig uitleggen maar ik kon altijd voelen aan mijn lichaam dat ik of bij ieder wissewasje in zou storten of dat ik de halve wereld (hele lukt me nooit 8) ) aankon. Dat merkte ik ook aan mijn cyclus in de zin van zwaar en heftig of mild en hormonaal weinig last.
De keren dat je snel zwanger was ongeacht of je daarvoor een MK had gehad of niet…zat je ws met de gedachte in je hoofd; het gaat vast snel lukken dus dan is er een nieuwe kans! Nu speelt de gedachte door je hoofd; het is nu al de 3e ronde wanneer gaat het lukken?
En hop dat blokje waar je op staat te balanceren wiebelt…plak het blokje vast met secondelijm, ga erop staan en wees er rotsvast van overtuigt dat je snel zwanger raakt. :-* Je lijf kan het, jij kan het dus het komt!
Marieke, ovutesten heb ik afgelopen maand ook gebruikt. Op dag 21 was hij eindelijk positief…
Rhi, Thanks voor je stuk! Op zich zit ik er wel steeds mee in mijn hoofd dat ik snel zwanger kan raken. Is me al 5 keer gelukt. Maar dan komt het denk ik. Want dan vraag ik me af, gaat het de zesde keer ook wel snel lukken?
laat ik deze ronde dan gewoon zeggen dat ik deze ronde zwanger word! :mrgreen:
Zorg wel goed voor mijn lichaam, ben alleen nog 6 kilo te zwaar vind ik haha
@Amy82 wrote:
laat ik deze ronde dan gewoon zeggen dat ik deze ronde zwanger word! :mrgreen:
Zullen we daar voor gaan :thumbup:
Ik zeg; DOEN. :mrgreen: :thumbup:
Enneuh mbt zwanger worden; je kunt beter een paar kilootjes teveel hebben dan te weinig .