Wanneer consultatiebureau?

Ik kan me vaag herinneren dat ze bij ons vorige bezoek vroegen of ik bezwaar had tegen een huisbezoek.



Nu heb ik geen bezwaar, maar ik heb nog nooit een bericht van het cb gehad. Lev is al best groot aan het worden, en peuterpuber :mrgreen: en ik ben benieuwd of het goed gaat. Ik denk van wel 8)



Maar in dat eerste jaar moet je gigantisch veel met je kind naar het cb en op het moment dat het echte opvoeden gaat beginnen laten ze je zo’n beetje los lijkt het. Geen ramp verder hoor :mrgreen:



Wanneer kregen jullie bezoek of moesten jullie weer komen bij het cb?

Hoi,

ik ben met Quinten geweest toen hij 2 jaar en 7 maanden was (vorige week)

Maar dat was ter controle voor zijn gewicht.

Hij zit namelijk boven in de curves dus moest ik toen hij 2 jaar was en 16,10 kilo woog na een half jaar terug komen.

Maar normaal geloof ik als ze hun inenting weer moeten hebben.

Is dat niet als ze 3 en half zijn of bijna 4??

met 18 maand is hier een groepsgebeuren en dan met ehm… volgens mij 1 jaar en 8 maand bij de arts!

bezoek is hier eigenlijk alleen als je belt om dingen te vragen.

Ze vinden het dan netjes om even langs te komen en dat vind ik ook wel fijn.

Hier alleen huisbezoek gehad met 14 dagen.



Nu geweest met 11mnd, 14 mnd, 18 mnd, bijna 26mnd (deze week dus) en nu weer met 3 jaar.

Hier na de eerste verjaardag:

  • 1 jaar en 3 maanden (+ prik)
  • 1 jaar en 9 maanden
  • 2 jaar en 3 maanden
  • 2 jaar en 9 maanden
  • 3 jaar en 3 maanden
  • 3 jaar en 9 maanden (+ prik)



    En dan ga je naar het CB toe. Alleen de eerste week na de geboorte is hier een thuisbezoek en als er problemen zijn waarvan ze verwachten meer tijd voor het gesprek nodig te hebben dan 15 minuten.

Hier doen ze het standaard hoor, dat huisbezoek… Ergens tussen 1 en 2 jaar.



Ik heb dus alleen geen idee wanneer :smiley:

Neem niet aan dat ze hier ineens op de stoep staan 8)

hier hebben ze ook een huisbezoek aangekondigd zo rond 1,5 jaar. Lev zou 16 mnd zijn als Elliott :**: geboren werd en toen zei de wijkverpleegkundige nog heel blij: ‘dan combineren we de twee huisbezoeken’.

tja, het is wat anders gelopen.

in juni moet ik weer bij het cb zijn met lev maar over een huisbezoek heb ik ze niet meer gehoord :think:

Hoi Lydia,



zie dat je ook in Emmen woont. Ik nl ook. Ik ga naar het buro in de Rietlanden. Daar werd ons gezegd dat ze alleen op huisbezoek komen als daartoe aanleiding is. Eerder gebeurde dit standaard bij iedereen, maar ja kost veel geld.Dus bezuinigen.

De laatste keer dat wij zijn geweest was met 14 maanden en met 18 maanden moeten we weer heen. Dit zou anders een huisbezoek zijn geweest.

Dus gewoon even bellen en anders een afspraak maken op het buro.

Want heb je wel een afspraak staan voor het 18 maanden consult?



Succes,

Claudia

@wishfull wrote:

Hoi Lydia,



zie dat je ook in Emmen woont. Ik nl ook. Ik ga naar het buro in de Rietlanden. Daar werd ons gezegd dat ze alleen op huisbezoek komen als daartoe aanleiding is. Eerder gebeurde dit standaard bij iedereen, maar ja kost veel geld.Dus bezuinigen.

De laatste keer dat wij zijn geweest was met 14 maanden en met 18 maanden moeten we weer heen. Dit zou anders een huisbezoek zijn geweest.

Dus gewoon even bellen en anders een afspraak maken op het buro.

Want heb je wel een afspraak staan voor het 18 maanden consult?



Succes,

Claudia




Dan snap ik het wel denk ik. Want die 18 maanden zouden ze thuis komen.

Jouw kindje is net ietsje jonger, dus waarschijnlijk hebben ze het me gezegd en daarna besloten het niet meer te doen.

Maar dan vallen we er wel tussen nu. Maar even bellen maandag.

Wij ook in de Rietlanden trouwens 8) En ik had Ageeth maar die is dus weg :cry:

haha lydia, wil je een beetje plannen wanneer je eindelijk aan die afwas moet beginnen? :mrgreen:



hier alleen intake thuis (fijn want toen had ik nog een kraamhulp en hoefde ik dus niet af te wassen :mrgreen: ).



herken wel dat gevoel dat je eerst vor elke scheet naar het cb moet, en dan opeens is het over.

nu had ik ook wel juist die eerste maanden erg veel behoefte aan het cb (nano viel alleen maar af (lag uiteraard niet aan de bv… :silenced: ) en toen ie 1+ was, had ik ook niet zo veeel meer te melden daar, maar het voelde wel vreemd dat ze je kind opeens helemaal 0 meer in de gaten houden.

Ik moet met mijn zoon elke maand naar eht cb omdat hij te hard groeit.

En ook nog steeds erg zwaar en groot is voor zijn leeftijd,

(nu 19 maanden oud,weegt 16 kilo bij 95 cm lang).



Maar hier is het met 11 maanden,14 maanden,18 maanden en dan geloof ik met 2 jaar weer.



Maar ik ben wel blij dat mijn zoon goed in de gaten word gehouden hoor.



Ben dik tevreden met het cb waar ik kom.

Hoi Lydia,



Hoe is het afgelopen?

Toch nog een huisbezoek gehad?

Ik moet volgende week heen. En laatst sprak ik een kennis en die kreeg wel een huisbezoek. Ga het toch maar eens vragen, waarom er zo verschillend mee wordt omgegaan.



Groetjes Claudia

Ik heb er nooit iets over gehoord…weet dat het normaal gesproken wel zou “horen”,maar hier bij beide kids is er nooit met 1 woord over gerept (zat er al op te wachten eigenlijk…was wel benieuwd hoe zoiets zou gaan…en zo meer standaard zaken waar nog nooit over gesproken is met ons…).

Ik zie het maar als positief…dan hebben ze een goed gevoel over ons…alleen maar fijn,maar wel apart dat de ene het wel krijgt (al dan niet aangeboden) en de ander niet.

Ik heb 2 verschillende cb’s gehad. Eli heeft enkel de intake gehad thuis bij het CB van Jo na zijn geboorte,maar de rest is overgenomen in onze nieuwe woonplaats.



Eli is nu 20 maanden…misschien komt het nog…al staat de afspraak voor de 2 jaar al vast…dus…t zal wel niet…

Ik heb toevallig gisteren gebeld.

Ze hebben het inderdaad te druk en zijn gestopt met de huisbezoeken vanwege een achterstand.



Nu krijgen we met 2 jaar weer een oproep.



Op zich vind ik het geen ramp, ik denk wel redelijk te weten hoe dat werkt met een dreumes :mrgreen: maar op deze manier sluipen er wel kinderen tussendoor waarvan het misschien niet zo handig is… Ik vind het zorgelijk dat dit kan.

vandaag naar het bureau geweest. En we hadden dus wel een huisbezoek moeten krijgen. Bij het eerste kindje wordt het altijd gedaan. Bij 2de of meerdere niet meer. Maar goed we hebben nu iets langer gesprek gehad.



Met 2 jaar krijgen we een oproep.



groetjes Claudia

Hier doen ze niet aan huisbezoeken.



Amy hoeft nog maar 1x naar het CB en met de mannen gaan we helemaal niet.

Thuisbezoeken :think:



Dacht even dat je nog op het eerste bezoekje zat te wachten ofzo :lol:



Maaruh ik heb hier nog nooit gehoord hoor van thuisbezoeken.



Maar als je bang bent dat er zo kinderen doorheen glippen heeft het thuisbezoek dus ook iets controleerderigs :think:



Ik mis het niet iig.



Gr Caroline