Wanneer box neerzetten, 2de kind?

Ik vroeg mij af wanneer jehet beste de box weer neer kan zetten, bij een 2de kindje? Is dit pas na de bevalling of juist al een tijdje daarvoor, zodat je de oudste al een klein beetje voorbereid?

Ben benieuwd hoe jullie ervaringen zijn.

Ik zou het een tijdje ervoor doen en de oudste erbij betrekken. Spulletjes erin laten leggen, etc.

Bij ons is hij nooit weg geweest… ze schelen dan ook maar 13 maand :wink:

Maar nu, nu zit er 2 jaar en 10 maanden tussen en wij hebben hem nog niet staan en laten dat voorlopig ook zo.

We gaan namelijk nog verhuizen in januari 2009 en dan zal ukkie pas een maand of 5 zijn.

De eerste tijd willen we de wieg beneden zetten en verder zien we wel.

De box die wij kunnen overnemen is zo een ronde en alle spijlen zitten apart vast. Dus die willen we ws pas opzetten als we verhuisd zijn.

Bij ons werd de eerste weken het meest de wieg gebruikt beneden en pas met een week of 12 als ze wat actiever worden en gaan spelen enzo werd de box gebruikt… ik heb er dus niet zo een haast mee.

Is heel persoonlijk denk ik. :think:

Toen de eerste geboren werd hadden we hem een week of 3 vantevoren neergezet geloof ik.

Gaan we nu weer doen.

Ik moet zeggen dat ik Robin er ook niet eerst op ga voorbereiden ofzo.

We zijn nu ook met de babykamer bezig, en hij weet dat dat de kamer voor de baby word.

Wanneer de box opgezet word, zal ik uitleggen waar de box voor dient, en dat hij bestemd is voor de baby.

Mijn zoon kennende is dat genoeg informatie voor hem.

Waarom wij een termijn van 3 weken aanhouden, is omdat de baby vanaf die termijn thuis geboren mag worden, en we alles dan toch klaar willen hebben.

Niet dat we nog vanalles moeten doen op het allerlaatste moment.

Ik vind het zo gezellig staan dat ik hem er het liefst nu al zou neerzetten haha. Geen idee hoelang wij wachten met neerzetten, bij Roos stond deze al vroeg omdat ik dat zo :inlove: vond haha. Overigens hebben we destijds de box verkocht dus moeten eerst nog een nieuwe kopen. Maar ik denk dat de box hier zeker wel met 30 weken zal staan.

Wij hebben m vorig weekend neergezet (35weken)

Matthijs kan er nu aan wennen!! Al boeit het hem niet echt heb ik het idee hoor, hij klimt er trouwens wel op en dat kunnen we nu alvast afleren!!!

ik laat het staan, maar dan in de laagste stand :wink: , voor Mea 8)

Ik denk dat wij hem met 35 weken gaan neerzetten.

hier is hij nooit weggeweest

Ik heb hem al een tijdje staan, maar heb hem gebruikt omdat we poes met kitens hadden zo kon zij daar veilig liggen zonder dat Merel erbij kon.

Ik heb hem laten staan en merel weet dat haar “Boertje” er straks in ligt :inlove:

Heeft pop en ander speelgoed dit ook al verteld :lol:

Ik denk dat je hem neer moet zetten wanneer je zelf handig vindt. Ik ga hem ook binnenkort neerzetten. Gewoon zodat hij er als staan als ik beval. Maar niet om de oudste voor te bereiden. Ik zou eigenlijk niet weten waar ik hem op voor moest bereiden wat betreft de box.

Hier 2 weken voor de bevalling en over een paar weken verkopen we hem. Ik vind het een onding. Onze dochter zit er nooit in.

Hier is 'ie ook niet weg geweest en blijft hij ook op de laagste stand staan voor “grote broer”. Ik vind het wel een prettig idee de kleine straks rustig te kunnen voeden met de oudste in de box i.p.v. vanaf de bank politieagentje te moeten spelen. Hij zal d’r best wel weer even aan moeten wennen (zit er nu nog maar heel weinig in), maar dit lijkt mij de meest praktische oplossing. Voor purk houd ik de kinderwagenbak of evt. de maxi-cosi wel in de buurt (met broer in de box :smiley: ).

Ik vraag me dus het zelfde af maar dan ivm met onze 5 katten die hier rondrennen.

Ik vraag me af of ik de box niet al een tijd van te voren op moet zetten, om de katten op tijd af te leren dat ze daar niet in mogen.

Tips hoor ik daarvoor graag :mrgreen:

Bij de eerste heb ik de box vrijwel niet gebruikt en met 10 maanden opgeruimd (hij zat er toch nooit in). Bij de tweede zet ik hem denk ik wel al een paar weken van te voren neer en zal ik hem vooral in het begin wel gebruiken … denk ik.

bij mij stond de box er ook nog toen de tweede kwam.

Ik vraag me af of ik de box niet al een tijd van te voren op moet zetten, om de katten op tijd af te leren dat ze daar niet in mogen.

Tips hoor ik daarvoor graag

plantenspuit...

Tips hoor ik daarvoor graag

Ballonen opblazen en in de box leggen.
Schijnt erg goed te werken! (mijn broer heeft dit ook gedaan)

Ballonnen tegen katten in de box helpt niet altijd hoor :smiley: . Plantenspuit ook niet, helaas…

Ik heb (nog steeds) een hoeslaken (gewoon van een 1-persoons bed) over de box gespannen als Quentin er niet in zit.

Als hij er wel in zit komt de kat wel kijken, maar ze springt er niet in. Haar zusje (leeft inmiddels niet meer) was nog voorzichtiger.

Zodra Quentin er uit is ziet ze haar kans schoon en wil er alsnog in, dus hup… laken er overheen.

Werkt hier prima!

Succes!

Meiden bedankt voor de antwoorden. Denk dat we de box een paar weken voor de bevalling er neer zetten. Is idd wel handig, mocht Lara de neiging hebben om er in te klimmen enz.