Wanneer borst/fles weglaten na de groente en -fruithap?

Daarnet heb ik Cas weer groentenpap gegeven (worteltjes + rundsvlees + patatjes) en hij heeft zo’n heel potje van 200 gr opgegeten! :shock:

Zie foto’s in 't showforum! :cool: :lol:

Daarna heb ik hem geen borstvoeding meer gegeven want dat leek mij een beetje té veel, ik heb hem dan een beetje druivesap opgelengd met water gegeven.

Nu slaapt hij dus zijn buikje zit vast en zeker goed gevuld, ik hoop nu alleen dat hij nu iedere middag zoveel eet want als ik iedere keer geen bv meer zal geven zal de productie uiteraard ook beginnen dalen.

Nu komt mijn vraag :wink: :

Vanaf wanneer schaf je eigenlijk die fles of -borstvoeding na de groentepap en fruitpap af?

Ben ik daar te vroeg mee of is dat goed?

Want dat betekent dat hij dan binnenkort nog maar 2x borstvoeding zal krijgen, 's morgens en 's avonds… i.p.v 4 keer… :think: .

Doe ik het wel goed zo? :think: .

Volgens mij had je hem best de borst kunnen geven in plaats van de druivensap, hij zal dan hooguit iets minder drinken.

Het zou zo moeten zijn dat bv zich vanzelf aanpast aan wat Cas neemt.

Gewoon nog steeds op verzoek dus en alleen de vaste hapjes op gezette tijden.

Met flessen is het inderdaad anders, daarvan ‘vervalt’ er op gegeven moment eentje.

Ah zo, dat wist ik niet.

Ik ben gewoon ‘bang’ voor spugen want Cas durft zich vaak overeten en dan spuugt hij… :think:

Maar als je hem ongeveer net zo veel laat drinken als die druivensap? Dan komt het op hetzelfde neer zeg maar?

Ja, maar dan kan ik maar één borst geven, of geeft dat niet? :think:

Nee, dat geeft volgens mij niet, je andere borst zal wellicht iets stuwen maar je productie past zich gauw genoeg aan.

Je loopt meer kans dat je bv terugloopt door ander drinken te geven en een voeding over te slaan zeg maar.

Het is net wat je wil, als jij graag wil dat Cas ook iets anders leert drinken is het natuurlijk prima maar het hoeft niet, bv kan prima als enige soort drinken.

Ook als je die voeding laat vallen past de productie zich aan.