I is al lange tijd zindelijk, vanaf dat ze 2 jaar en 4 mnd. was.
Vanaf wanneer kunnen kinderen zelf hun billen afvegen nadat ze gepoept hebben?
Ik neem aan dat als ze naar school gaan dit moeten kunnen.
Maar vanaf wanneer ga je zoiets oefenen?
Groetjes alex.
kun je nu ook al oefenen met vochtig toiletpapier, en dan veeg jij na.
Maar ik moet zeggen dat wij het hier nog heel lang hebben gedaan hoor. Sinds anderhalf jaar ofzo doet ze het zelf.
Tim doet het ook nog niet zelf, de juf veegt als het nodig is op school de billen. Geen probleem :thumbup: .
We zijn wel aan het oefenen thuis!
Jesper veegt zelf z’n billen af als ik niet snel genoeg in de buurt ben.
Ik doe het ook nog steeds… En Sas gaat toch echt al wel naar school… Ik ben nog nooit remsporen tegen gekomen dus ze zal het wel goed kunnen…
Ik heb met Indy geoefend vanaf een maand voordat ze naar school ging. Ging prima, dus vanaf die tijd doet ze het al zelf.
Wij zitten nog in de fase van papier aangeven. Ach, op school tien meter papier gebruiken is niet erg toch?
@Wawa wrote:
Wij zitten nog in de fase van papier aangeven. Ach, op school tien meter papier gebruiken is niet erg toch?
:mrgreen: Idem dito hier… :mrgreen:
Wij zijn hier aan het oefenen. Na het plassen veegt ze nu zelf en met poepen doe ik het nog hoor.
Broes doet het ook zelf, gaat ook al sinds januari naar school en de juffen hebben het hem geleerd :thumbup: .
Thuis doe ik wel nog zelf :think: …
zodra sil zindelijk was(net twee) heeft ie ook direct geleerd zijn eigen bibs af te vegen heb het nog zo’n half jaartje nageken maar het was altijd :thumbup: dus toen ben ik mee opgehouden
(heb hier ooit een oppaskind van 8! :shock: gehad die mij ineens riep met een papiertje in zijn handen of ik zijn kont wel wilde afvegen :shock: :shock: :shock: echt dus niet he :naughty: )
Anna doet het vanaf het begin af aan al zelf (2 jaar 4 mnd of zoiets), maar wel met vochtige doekjes, dat gaat toch makkelijker.
Ze gaat nu zelf poepen en meld dan een tijdje later dat ze gepoept heeft, maar als ik controleer blijkt dat ze het wel goed schoon heeft gekregen.
lucas doet het ook zelf nu… maar dat moet nog regelmatig nagekeken worden hoor, want lang niet altijd is het schoon(vervelende bijkomstigheid is dat hij er dan heel snel ‘luieruitslag’ van krijgt, dus he tmoet echt schoon zijn bij hem… laten we zeggen dat het 8 van de 10 keer goed gaat…
alissa deed het meteen al zelf , ze is van 2 jaar zindelijk en een maandje er na deed ze zich zelf al afvegen , en ik doe het uiteraard zelf nog na altijd, ze heeft ook een kinder wc rol houden met een kinder wc papiertje er in , en dat vond ze helemaal geweldig , want mama mag daar niet aan komen ,want die is van alissa :mrgreen: