Wanneer bijvoeding

Dean is bijna 6 maanden. Dus ook bijna tijd om met bijvoeding te gaan beginnen.

Hij krijgt nog volledig bv.



Om te beginnen wil ik starten met groenten (a la rapley)



Normaliter krijgt hij rond een uur of 4 bv. Is het handiger om hem rond dat tijdstip bijv. een stukje groente aan te bieden en daarna bv (of eerst bv en dan bijvoeding?) of hem met ons mee te laten eten rond 17.30/ 18u uur en dan gewoon om 19u weer bv.

zeker met Rapley komt er in het begin nog niet zoveel in (en is ook niet nodig) en het is wel handig als je kindje een beetje honger heeft, dus vlak na de bv zou ik niet doen.



Hier kwam het in het begin beetje raar uit rond 16 uur in de middag ofzo… tussen die 2 voedingen was hij het langst wakker, dus uurtje na de voeding kreeg hij dan zijn groente uit het vuistje :smiley:

Later kwam hij uit rond etenstijd en zat hij er gezellig bij aan tafel.



Veel plezier alvast.

Ik zou het niet doen op een moment dat je normaal gesproken BV geeft, maar een moment dat ie niet te hongerig is en niet al te moe. In jouw geval zou ik em mee laten eten. Dan ziet hij jullie ook eten, dat kan ook nog wel helpen.



Succes en veel plezier (ik vond rapley echt leuk, mijn dochter genoot -en geniet nog steeds- enorm van eten, echt een plezier om naar te kijken)!

Bedankt voor jullie reacties!



Ik zal hem met ons mee laten eten. Misschien zelf iets vroeger gaan eten omdat hij dan soms jengelig is.



Aan de ene kant kijk ik er wel naar uit…aan de andere kant…'t is weer een mijlpaal.

Zucht…waar blijft de tijd :think:

Wat ik ook wel deed was de kinderstoel in de keuken zetten terwijl ik aan het koken was en dan kreeg Robin gewoon wat om te peuzelen. Dat kon een hele gekookte wortel zijn, maar ook een stukje broccoli. Meestal iets dat ik toch al in huis had, maar speciaal voor hem ietsje eerde klaar had gemaakt. Dit had voor mij 2 voordelen:

  1. op een tijdstip dat hij vaak jengelde was hij wel zoet, hij vond het wel gezellig in de keuken, ook nu staat hij er vaak bij en neemt dan wat hapjes rauwkost
  2. tegen etenstijd had hij of al weer genoeg gegeten om gewoon te kunnen gaan spelen, of ik gaf hem dan tijdens het eten net bv(ik heb in die tijd eten met een hand geperfectioneerd :shifty: ) en later ook wel eens een paar hapjes van ons eten, dat ik geprakt of gepureerd had, zo had hij in mijn ogen het beste van 2 werelden, rapley vooraf en toch ook wat binnen :wink: