wanneer bijschrijven paspoort/ eigen paspoort baby

Vanaf wanneer moet je je kind bijschrijven of een eigen paspoort aan laten maken?

Vroeg ik me zomaar ineens af want daar hebben we nog niks mee gedaan.

Wij hebben dat bij beide kindjes gedaan toen we op vakantie gingen. Merijn was toen 6 maanden en Xander afgelopen april, dus toen was hij 8/9 maanden. Mijn man moest een nieuw paspoort en toen hebben we hem er gelijk bij laten zetten en ook bij mij…

Wij hebben dat gedaan toen Juul ongeveer 4 maanden was. Hij heeft een eigen paspoort omdat mijn broer in Belgie woont. Zo kunnen mijn ouders ook zonder ons naar H. toe. En natuurlijk ook voor andere uitjes wat de opa’s en oma’s willen maken als Juul daar een keer logeren is.

In het gebin waren de regels van de pasfoto’s nog erg streng, maar gelukkig zijn ze bijgesteld en hoeven de kindjes niet perse hun mondje dicht, niet lachen, alle 2 de oren erop, enz…

Ik heb het een maand geleden laten doen. Volgens mij hoeft het pas op het moment dat je naar het buitenland gaat, maar ik wilde het graag vast geregeld hebben.

wij hebben het met ong. 12 weken gedaan omdat we naar duitsland gingen, maar geen idee wanneer het “moet”

Zolang je niet met je kindje naar het buitenland gaat, moet er niks. De identificatieplicht geldt pas vanaf 14 jaar, dus daarvoor heb je nog even :mrgreen:

Bo is op mijn paspoort gekomen toen we naar Frankrijk op vakantie gingen. Laatst moest ik een nieuw paspoort en nu staan dus de beide meiden erin. Is goedkoper dan later bijschrijven.

en moeten er ook foto`s gemaakt worden van de kleine beeb? als deze bijgeschreven wordt?

ik kan me niet herinneren dat mijn moeder een foto van mij in haar paspoort had staan :think:

@enidan23 wrote:

en moeten er ook foto`s gemaakt worden van de kleine beeb? als deze bijgeschreven wordt?

jup. (en dan heb je ook nog ambtenaren die serieus gaan klagen omdat bij een pasfoto van baby van 4 maanden een stukje mouw van de moeder zichtbaar is.... :shifty: ' dat mag niet hoor mevrouw'...uh ja, en um keihard om laten vallen omdat ie -raar maar waar- nog niet zelf rechtop kan blijven zitten, dat mag volgens de regeltjes dus wel....)

Oh, dan hoef ik nu nog niks! Dat scheelt weer!!

Bedankt voor de tips!!

Wij gaan naar Frankrijk en hebben voor de zekerheid Lies laten bijschrijven in onzer beider paspoorten!! :mrgreen:

Een beeb van toen 6 weken :inlove: !! Gelukkig waren ze niet zo streng bij ons in het dorp, dat scheelt weer :mrgreen: . Je wil niet weten hoe ze er op staat, hahaha.

Maar als je gewoon in Nederland blijft, hoef je pas over een hele lange tijd iets te regelen!!

xKarin

o ja ik moet ook nog regelen… dit weekend maar eens foto’s gaan maken met Jayden. Krijgt hij zijn eigen ID… Heeft Kaylee ook, omdat mijn familie in België woont. Wordt ook weer drama, die foto :roll: :lol:

Onze Selin is met 3 weken al bijgeschreven op mijn paspoort, inclusief foto. We gingen bij 5 weken al naar Turkije namelijk.

De foto ziet er ook niet uit, en ik ben benieuwd hoe dat straks gaat als we weer op vakantie gaan. Ze is nu bijna 1 jaar en ik vind haar totaal niet meer lijken op die foto van 2 weken oud. Toch maar eens bij het gemeentehuis navragen wat ik hiermee aan moet :?

Onze Selin is met 3 weken al bijgeschreven op mijn paspoort, inclusief foto. We gingen bij 5 weken al naar Turkije namelijk.

De foto ziet er ook niet uit, en ik ben benieuwd hoe dat straks gaat als we weer op vakantie gaan. Ze is nu bijna 1 jaar en ik vind haar totaal niet meer lijken op die foto van 2 weken oud. Toch maar eens bij het gemeentehuis navragen wat ik hiermee aan moet :?

Wij hebben het gedaan toen we met Anoek voor het eerst naar het buitenland gingen.

Wij hebben overigens gekozen voor een eigen identiteitskaart voor

haar. Vind ik handiger, ook als ze eens een keer met opa of oma

weg is of met één van ons.

Wij hebben het laten doen, toen sem 9 maanden was.

We gingen toen naar het buitenland.