Even een vraagje…
Yuri is inmiddels 2 en ik vraag mij af wanneer je begint met de zindelijkheidstraining. Welke signalen geeft je kind af als hij er aan toe is zeg maar…
Naar mijn idee is hij er nog helemaal niet mee bezig…
Hij loopt gerust de hele ochtend in een poepbroek. Als ik vraag of hij heeft gepoept zegt hij gerust nee… :think: Of als ik zijn luiers uit doe voor het douchen plast hij gerust tijdens het wachten op de grond en zegt er niets van…laat het gewoon lopen…
Ben benieuwd naar jullie tips! 8)
Het lijkt erop dat ie er nog niet aan toe is!
Isabel is vroeg zindelijk, maar heeft wel zelf intresse getoont voor het potje/wc enzo…wilde ook zelf de luier uit.
Als ze een ongelukje had vond ze het heel erg.
Ik zou in het geval van jou zoontje toch wachten totdat hij er belangstelling voor heeft. Het ene kind is vroeg en de ander wat later. De meesten zijn toch wel zindelijk als ze naar school gaan, dus dan heb je nog wel even.
Gaat hij naar een kinderdagverblijf op peuterspeelzaal?
Daar zien ze natuurlijk veel van de andere kindjes.
Thanx, ik vermoedde al zoiets maar stiekem zou ik het wel willen hoor! Als ik al die verhalen lees ben ik een beetje jaloers hihi.
Hij gaat 3 dgn naar het kdv. De wc op zich is interessant maar er wat mee doen dat gaat nog te ver haha.
We wachten nog maar even hier…
Zoals ik al schreef in het topic doorzetten of niet? vonden Finn en Mees het dus ook totaal niet vies en zeiden ook niet dat ze moesten poepen ofzo. Liepen gerust een hele ochtend in een poepluier en ontkenden vaak ook nog dat ze gepoept hadden. :roll: Dus dat “er aan toe zijn” geld niet voor elk kind. Ik wist wel dat F&M het konden omdat we in de zomer, toen ze in hun blote kont door de tuin liepen, buiten het potje hadden staan en ze af en toe er wel eens op plasten en poepten. Maar zodra ze kleren aanhadden niet hoor, het interesseerden ze echt niet. Dus ik heb gewoon de luier afgelaten en zoals je hebt kunnen lezen waren ze binnen een week zindelijk. Overigens waren ze wel iets ouder als die van jou. Maar je zou dus kunnen beginnen met een potje neer te zetten, wie weet doet ie af en toe al iets.
hier nog 1tje die er nog lang niet aan toe is.
hij is nu bijna 2jr en is daar nog helemaal niet mee bezig.
plast ook gewoon op de grond en geeft ook niet aan dat hij gepoept of geplast heeft.
mijn oudste is ook nog niet zindelijk(verstandelijke beperking) en hij begint het potje nu een beetje interresant te vinden en daarbij betrek ik ook levi maar hem intereseerd het nog bar weinig.
ik heb het nu ook wel gehad met de luiers :mrgreen:
ik heb gelezen dat je met meiden vanaf 2 jaar goed kan beginnen met het potje en jongens vanaf 2,5 :think:
Charity is nu bijna 3 maar heeft totaal geen belangstelling voor het potje.
krijg ook al rare opmerkingen om meheen omdat ze nog niet zindelijk is :wall: :wall:
@charity wrote:
Charity is nu bijna 3 maar heeft totaal geen belangstelling voor het potje.
krijg ook al rare opmerkingen om meheen omdat ze nog niet zindelijk is :wall: :wall:
Hier ook een meisje van bijna 3 die totaal geen interesse heeft in zindelijk worden…
@Greetje14 wrote:
@charity wrote:Charity is nu bijna 3 maar heeft totaal geen belangstelling voor het potje.
Hier ook een meisje van bijna 3 die totaal geen interesse heeft in zindelijk worden…
ze heeft eergister op de wc gepoept.
maar daarna is het ook weer gewoon in de luier gedaan.
ach van de zomer gaan we proberen te oefenen.
Hier ook geen interesse, wel een blauwe maandag gehad maar dat was snel weer over toen ik de “druk” iets verhoogde.
Wat wij nu doen sinds een week of 3: 's avonds voor het uitkleden gaat hij helemaal bloot op de pot, die staat naast de wc en ik ga dan zelf ook plassen. Hij plast dan iedere keer, een half uurtje voor het naar bed gaan drinkt hij ook nog dus het succes is dan redelijk gegarandeert. met luid applaus wordt die plas onthaald :oops: en samen weggegooid.
Verder doe ik het nog niet, was van plan om het ook 's middags te doen voor het naar bed gaan maar dan is hij te moe.
Nu weet hij wel dat plassen leuk is en hij wil zelf een luier aan zegt hij.
Ik ga het langzaam opbouwen en hoop hem deze zomer zonder luier mee naar het strand te kunnen nemen.
succes in ieder geval!
Natas
ik merkte het dat mijn oudste begon aan te geven dat hij “bah” zei en ik kijken, nee hoor je hebt geen bah! en geen 10 min later had hij zijn broej vol. toen ben ik er mee begonnen. plassen geeft hij nog niet aan en als is hij helemaal zeik nat maakt hem dat niet uit. (hij is nog niet zindelijk ivm handicap)
mijn jongste geeft nu wel aan als hij klaar is maar ik heb hem laats op de wc gezet omdat ik hem zag persen en toen ik dat deed raakte hij helemaal overstuur(ik was zo lekker bezig zal hij gedacht hebben)
ik probeer het stapje voor stapje te doen maar ik denk dat mijn jongste er nog niet helemaal aan toe is.
Hier is het in etappes bezig… we kochten een potje en dat vond ze wel interessant… lekker in het zicht laten staan en toen wilde ze er steeds op…
( kan nooit geen kwaan om alvast eraan te laten wennen)…
Toen wilde ze op de wcverkleiner en ineens niet meer…
Toen kreeg de pop een potje en wilde zij ook weer… toen niet meer.
En nu is ze ineens uit zichzelf weer aan het poepen en plassen geslagen op het potje… ze komt het ook sneller melden als ze in haar broek gepoept heeft,.Maar nog niet altijd hoor en meestal heeft ze al gepoept als ze op de pot wil hihi…
Maar goed… als ie het doet ( ook zonder resultaat) belonen voor de poging helpt ook… Maar meestal merk je het wel hoor…
Liefs TIna
Nathalie loopt sinds kort door het huis met haar hand op haar luier en zegt dan mama plasje daan of poep daan. De laatste paar dagen probeert ze dan ook haar broek uit te trekken.
Ik heb een potje gewoon in de kamer staan zodat ze er spelenderwijs mee om kan gaan. Afentoe gaat ze erop zitten met haar kleren aan.
Is dit het moment om met de zindelijkheidstraining te beginnen? En moet ik haar dan gelijk met haar blote billen op het potje zetten als ze weer zoiets zegt?
romay begon uit zichzelf dat ze geen luier meer om wilde…dit was rond haar 2e verjaardag…ze was eigenlijk gelijk zindelijk overdag,gelijk opde wc want potje was niks vond ze…
tycho daarintegen is er helemaal niet mee bezig,geeft niet aan als hij gepoept heeft en zegt ook altijd nee als ik vraag of hij een vieze luier heeft…
Wel heeft hij per ongelijk al eens op het potje geplast,groot feest waar hij zichtbaar van genoot…maar de link naar nog een keer legt hij niet…
En wij laten het maar zo…we zien het snel genoeg als hij er voor open gaat staan…en anders van de zomer maar lekker zonder luier…
Ik kwam hier weer eens buurten Nog steeds geen signalen dat hij er aan toe is hoor…
We hebben onze blikken op de zomer gevestigd met mooi weer. Dan is hij bijna 3.
Hij loopt tegenwoordig gerust de hele dag in de zelfde luier rond. Verschonen hoeft niet van meneer. En dan ook niet denk ik nu. Misschien voel je dan hoe vies het is maar meneer heeft er niets van :think:
Vanmorgen dacht ik laat ik hem eens in een onderbroek lopen. Maar hij ging gillen dat hij een luier om moest… :roll:
We wachten nog maar even rustig af dus!
Haha schreef ik dit bericht nog een aantal weken terug en nu is hij (zeg ik heeeeel zachtjes) zindelijk overdag :dance:
Vorig weekend riep hij ineens dat hij moest plassen, dus het potje erbij. De eerste twee dagen ging het nog al eens mis. Vrijdag nog 3 keer in zijn broek geplast maar hij wilde zelf doorzetten.
Sinds zaterdag besloot hij dat hij geen luier meer om wilde…
Wij wilden naar de winkels dus op hoop van zegen op pad. En tot onze trots bleef hij droog!!!
Vandaag is het de tweede dag dat hij geheel droog is
Hoe kan het tij ineens keren
Enige nadeel…al zijn broeken waren al te wijd en nu helemaal…
Vandaag heeft hij een broekje van villa happ aan maat 80 en die zakt nog van zijn billen :shock:
:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
JEUJHHHH :dance: :dance: :dance: :dance:
voor je ventje