Wanneer beginnen met tandjes poetsen?

Het eerste tandje van m’n dochter is eindelijk doorgebroken, denk dat het nu zo’n 1 mm ofzo naar boven is gekomen.

Wanneer begin je met tandjes poetsen, nu al? En is er speciale babytandpasta, of is dat dezelfde als peutertandpasta?

wij zijn meteen begonnen toen de tandjes doorwaren,

en we hebben sens*dine die is van 0-5 jaar



gefeliciteerd nog met je 1ste tandje :clap:

Waar poets je dan mee, met zo’n klein peuterbaby tandenborsteltje? Ik zag er ook wel eens 1 die je op je vinger kunt doen,is dat handig??



Bedankt trouwens :mrgreen: Weer een nieuwe fase he :inlove:



Als ze maar niet gaat bijten straks… :shifty:

Vanaf het moment dat het eerste tandje is 1x per dag poetsen.

Wij gebruiken een zachte kindertandenborstel met elmex peutertandpasta.



Groetjes Renate

Wij zijn meteen gaan poetsen met Elmex peutertandpasta. Een gewone tandeborstel vond ik erg lastig. Gebruik daarom zo’n tandeborstel die je op je vinger zet.

Wij zijn ook direct begonnen met poetsen. Wij hebben een kleine peutertandenborstel en Teletubbie tandpasta.



Ik ga eerst zelf de tandjes van mijn dochter poetsen en daarna mag ze zelf poetsen. Ze is nu bijna negen maanden en vindt het super om de tandenborstel in haar knuisje te houden en een beetje te poetsen.

Wanneer poetsen jullie de tandjes?

Ik geef bv en na de laatste voeding valt ze altijd aan de borst in slaap. Maar bv was niet schadelijk voor de tandjes toch?

Dus zou ik kunnen poetsen voor de laatste bv?

Volgens KOK ( http://www.kindjeopkomst.nl/html/baby/tandjes_001.htm ) is 1 keer per dag poetsen voldoende.

Leonie heeft al 3 maanden haar eerste 2 tandjes, maar dat poetsen wordt niks… De tandenborstel is veel te interessant, en dan niet die haartjes maar de harde kant. De tandpasta (van C1000, die heeft tenminste niet zo’n zoete hubba-bubba-smaak, maar gewoon mint-smaak) komt overal behalve op haar tandjes. Misschien dat ik het daarom steeds vergeet… :angel: :shifty:

Wij zijn gaan poetsen vanaf het moment dat het eerste tandje ook maar iets door was…(Rick was toen ruim 4 maanden), hij vond het ook wel prettig. Wij gebruiken een gewone baby/peutertandenborstel en elmexpeutertandpasta. We poetsen 1x per dag, na het avondeten en toetje (Rick krijgt ook al héél lang geen late fles meer).

Hier ook aan het poetsen vanaf het eerste tandje. Momenteel is het meer strijd wie er het eerste mag zij of ik :mrgreen: maar ik zie het meer als het inbouwen van een routine zodat het straks een gewoonte is om het te doen. Wij poetsen overigens 's avonds voordat ze in bad gaat,

Hier ook vanaf het eerste puntje dat doorkwam (ze was 3 maanden), klein peutertandenborsteltje en elmex peutertandpasta. Ze heeft een periode gehad waarbij het poetsen een ramp was, maar dat gaat weer over.