Overdag is Sita zindelijk. Ging eigenlijk heel simpel: Nou krijg je geen luier meer aan overdag, dat is een s nachts luier. En mevrouw vond het goed en ging vanaf dat moment naar de wc.<br /> Maar wanneer begin je
s nachts met de zindelijkheidstraining en hoe doe je dat?
huh gewoon ook dan geen luier meer aan doen en een potje naast bed zetten… :think:
gut ik ben hier echt zooo mee verwend he, die van mij was direct dag en nacht zindelijk…
Hier ook een peuter die binnen een week dag en nacht zindelijk was. Gewoon zeggen, dat je kindje 's nachts ook moet roepen als het naar de wc wil
Maar volgens mij wordt ze niet wakker om te plassen en plast ze dan dus in het bed.
ik denk dat je ze voor dat je zelf naar bed gaat even uit bed moet halen ,en even laten plassen , en hopen dat het zo goed gaat :think:
Wij zoeken ook de oplossing nog…
Overdag is ze perfect zindelijk al bijna een jaar nu, maar 's nachts??
Deze week hadden we poging zoveel: alles goed met haar doogesproken en uitgelegd, potje naast haar bedje, gezegd dat asl ze wil ze ook altijd mag roepen, maar standaard als we haar gaan halen om te plassen als wij op bed gaan is ze al helemaal nat!
Na een paar dagen toch maar weer een luier gegeven want ze wordt er gewoon niet wakker van!
Wij hebben Anne gelukkig nooit wakker hoeven maken. Ze wordt zelf wakker als ze moet. Toen ze bijna elke nacht droge luiers had hebben we ze uitgelaten en het ging vrijwel meteen goed. Tja natuurlijk heeft ze door heel vast te slapen weleens in bed geplast, maar die keren zijn op 1 hand te tellen. Persoonlijk zou ik mn kind niet uit zn slaap willen halen om het te laten plassen, maar ja als ze zelf niet wakker worden zou ik ook niet weten wat te doen :think:
Ik zou beginnen als ze de meeste nachten droog is.
Ik hou ook niet van wakker maken dus dat zou ik niet doen.
Hier nu de helft van de nachten droog ongeveer dus ik wacht nog net even.
ik wacht er ook even mee. Haar wakker maken vind ik niet nodig. Ik weet dat ze dan ook niet makkelijk meer in slaap valt. Ik denk dat ik gewoon wacht tot dat ze wat drogere luiers heeft `snachts.
hier ook een ouder waarvan de oudste snachts niet wakker wordt.<br /> ik ga ook niet beginnen met sà vonds voor het slapen gaan een plas doen, dat hoef ik niet eens te proberen want dan wordt hij boos en krijg hem niet weer op bed.<br /> ik vind het op dit moment erg belangrijk dat hij overdag groog is s
nachts kan het mij nog niet zoveel schelen.
hij is nog maar drie.
maar als nog veel succes
groetjes petronella
Kes heeft sinds maandag pas helemaal geen luier meer aan overdag en is alle ochtenden erna (3 dus) droog wakker geworden. Vanavond wilde hij zelf zonder luier naar bed. We zien wel waar het schip strand. Ik ga hem dus ook niet wakker maken straks. Indy was ook dag en nacht zindelijk meteen alleen zij poepte de eerste maand nog niet op de wc. Vandaar nog 1 maandje een luier maar die bleef wb plassen ook vanaf dag 1 droog.
Wij doen Isabel zonder luier naar bed en voordat wij gaan slapen zetten we haar op de wc. Ze doet altijd een plas en we doen haar dan een luier aan.
Dit ook omdat ze gedurende de nacht niet droog blijft en dus een plasje in bed doet.
We zien dit nu als de eerste stap en we gaan verder als ze s’ochtends een droge luier heeft.
Overdag is ze wel al bijna een jaar zindelijk, dus we zijn al lang blij!
Lotte is overdag zo goed als zindelijk. Voor de nachten en de middagslaapjes doen we eerst haar onderbroek aan en daarover een luier, dan heeft ze toch het gevoel van een onderbroek en ik moet zeggen, ze is steeds droog!
Ik zou NIET wachten tot de luiers snachts droog zijn, als ik daarop had gewacht had tigo nu nog met luier om geslapen Toen hij voor het eerst zonder luier ging slapen had hij nog nachtelijks overvolle luiers
Tigo was al een tijdje overdag zindelijk maar hij durfde niet zonder luier te slapen. Vond dat prima. Totdat hij bijna 4 was en hij naar bed ging, toen hij er goed en wel in lag kwamen we er achter dat we de luier vergeten waren. Echt vergeten. En toen zei tigo zelf, laat maar mama, ik wil zonder. De eerste nacht een ongelukje en de 2 nacht ook, daarna nooit meer.
Ik heb hem er niet uitgehaald snachts om te laten plassen, ik laat hem plassen voordat hij naar bed gaat. En heel incidenteel wordt hij snachts wakker en dan gaat hij zelf naar het toilet…
Hmmm, volgens mij heb ik met tigo ook best geluk gehad
Jaaaa :dance: Isabel is ook voor de nacht zindelijk!!!
We hebben toch maar gewoon de luier uitgelaten, wel laten we haar nog een plas doen als wij naar bed gaan.
Jayden was ineens ook snachts droog
dus lieten we zijn luier uit en dat ging heel goed!
donny is nu 3 weken zindelijk overdag en sinds 3 dgn ook snachts.
er staat een potje op zn kamer,
dus moet hij toch plassen dan doet hij daar netjes op.
het gaat prima!
MMjn oudste slaapt helaas ook nog steeds met luierbroekjes aan en elke ochtend zit het ding bomvol…zonder slapen wil ze ook niet. maar nou duurde het ook erg lang eer ze overdag zindelijk was hoor. Maar ik ga in de zomervakantie toch mooi beginnen hoor, want ze kan het volgens mij best.
En dan maar hopen dat de tweeling wat vlotter is