Wanneer beginnen met bijvoeding?

Sam is nu bijna 5 maanden.

Zit nog op 4 flessen van 210 a 240 cc

07.00 uur fles 240

12.00 uur fles 210

16.30 uur fles 210

21.30 uur fles 240

(De 2 van 210 heb ik ook al tijdje 240 gedaan, maar Sam spuugt heel veel)

Dus aangezien hij zoveel spuugt, nu weer kleine flessen, maar hij gaat dan na de fles huilen, omdat hij ws nog honger heeft.

Wou eigenlijk tot 6 maand alleen maar fles geven, maar ben bang dat ik die 6 maand niet haal!

Dus nu mijn vraag, wanneer dan wel beginnen met bijvoeden? En wat is het makkelijkst… eerst pap geven? (uit fles of van bordje??) of fruithapjes?? (potjes of rapley?)

Weet het namelijk zelf echt niet wat het handigst is :oops:

(Doe nu bij de avondfles 2 schepjes nutrix in, kleine schepjes dat het iets dikke is maar nog lang geen pap)

Dus heb even wat tips en raad nodig hoe ik dit aanpak!

Ooooh en dan nog, vanaf wanneer mogen ze in een kinderstoel? (Sam kan nog niet zelfstandig zitten…) en als ze hapjes krijgen doe je het dan anders in het wippertje??

Hi !!

Je kunt 's avonds al 3 eetlepels nutrix in de fles gooien, wel even een andere speen gebruiken dan he :wink: Wij gebruiken een M speen.

Op het pak staat wel wat hij mag hebben.

Op zich adviseren ze pas bijvoeding vanaf 6 maanden maar als Sam er eerder aan toe is en je het eten al uit de mond kijkt (zoals Chris) dan kun je gerust een paar happen groente of fruit proberen. Het duurt vaak toch wel even voordat ze er echt lekker en veel in gaan eten, ze moeten eerst die smaakpapillen geprikkeld krijgen. :smiley:

Een groentenhap is lichter verteerbaar dan fruit, dus daar zou ik mee beginnen als ik jou was.

Tevens kun je 's ochtends ook wat nutrix door de fles doen hoor, dan is hij wat eerder en langer verzadigd. Dan heb je 's ochtends en 's avonds een papfles.

Wat betreft rapley of niet, je moet doen waar je je prettig bij voelt. Je kunt Sam ook op een broodkorst laten sabbelen, mijn voorkeur geniet in het begin gepureerd omdat ze in de eerste plaats al moeten wennen aan andere smaken, dus lekker op een lepeltje, maar het kan ook heel lekker zijn om een stuk banaan of peer in de hand te geven.

Het eten lekker in de wipstoel geven totdat hij zelf goed zelfstandig kan zitten. Eva deed dit met een maand of 6. Lekker de wipper gebruiken, je merkt vanzelf als hij anders wil en kan.

Mijn advies : Ga bij alles af op je eigen gevoel. Dat werkt het beste. Trek je niks aan van regeltjes of hoe anderen het doen maar neem uit adviezen die je krijgt dátgene wat jou ook aanspreekt !