Luc en Stan zitten nu in een Maxi-Cosi Tobi en deze is geschikt van 9 tot 18 kilo en/of 9 maanden tot 3,5 jaar.
We hebben al 2 vervolgstoeltjes staan (Graco en onbekend merk) en die zijn beide van groep 2/3, dus geschikt van 15 tot 35 kilo en/of vanaf 3,5 jaar.
Luc en Stan zijn begin februari 3 jaar geworden en wegen ongeveer 17 a 18 kilo.
Qua gewicht zouden ze beter niet meer in de Tobi gaan, maar ze zijn nog geen 3,5 jaar. Ze zijn qua lengte is kleiner dan gemiddeld, volgens mij nu 98 cm. Wat zouden jullie doen?
Zou ze even wegen en ze zolang ze nog een 18 kg wegen nog in de Tobi laten zitten als het nog gaat. Is, denk ik, toch veiliger…kunnen ze zelf ook minder makkelijk uit ed, vind ik zelf wel erg prettig.
hoe zitten ze nu met hun hoofd bij de bovenkant van hun stoel? Als ze echt hoor zitten, zou ik ze over zetten… Ook qua gewicht kunnen ze het hebben, de autogordels werken ook met hun gewicht. Jayden was volgens mij ook ongeveer een meter toen hij overging.
Nienke, laatste keer was Stan 17.8 kilo en Luc 17.4 kilo.
Amy, de rugleuning is in hoogte verstelbaar, dus hun hoofden komen nog niet boven de rand uit.
Ik heb laatst de Tobi van Pete verkocht en die mensen hadden eventueel ook interesse in de Tobi’s van Luc en Stan, maar hoe langer ik ermee wacht des te meer kans dat ze al wat anders gevonden hebben.
De gordel van de achterbank achter de bestuurder gaat niet meer vanzelf terug in de gordelhouder (nu met de Tobi geen hinder van) dus die moeten we sowieso eerst laten maken.
hier gingen mijn zonen allebei over met 2 jaar naar de rodi. Ze waren wel 1m04 en 20 kilo en 1m01 en 23 kilo met hun 2de verjaardag. Die pasten niet meer in de tobi.
hier gingen mijn zonen allebei over met 2 jaar naar de rodi. Ze waren wel 1m04 en 20 kilo en 1m01 en 23 kilo met hun 2de verjaardag. Die pasten niet meer in de tobi.
Mijn dochter ging met net 2 (lees 1.03cm en 17 kg) over naar de volgende stoel.
Ella gaat over een maand over ze weegt bijna 16 kilo en is dan bijna 3,5 jaar.
Lianne is overgegaan rond haar 3e verjaardag, toen was ze net 15kg.
Nena zit al meer dan een jaar in die grotere stoel. Op een dag ziet het er gewoon raar uit in die tobi. Tot 3,5 jaar heb ik het echt met beide van mijn kids niet met een tobi uitgehouden hoor.
Je kids zijn al meer dan drie, ik zou ze lekker overzetten. Bovendien kunnen ze er dan zelf ook inklimmen. Scheelt het nodige getil en gedoe.
Onze oudste dochter zit ook al een tijdje in de maxi cosi rodi. Haar hoofd kwam boven de stoel uit. Ze is nog geen 3.
Nadeel vind ik dat ze nu soms gaat hangen in de gordel, ze wil haar zusje aaien ofzo. Eerst kon ze daar niet bij, nu hangt ze dus soms echt naast de stoel. Lijkt me niet zo veilig… Moet ze dus nog afleren.
Pas zag ik een kindje van nog geen 2 op een verhoger zitten omdat hij al 12 kilo was, dan mocht het… Nou, dat vind ik dan echt onveilig! Maar jouw mannetjes van 3 zou ik over zetten…
@Bella wrote:
Bovendien kunnen ze er dan zelf ook inklimmen. Scheelt het nodige getil en gedoe.
Dat doen ze nu ook al
Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ga morgenochtend even het schadebedrijf bellen toen we hagelschade hadden (toen zijn de gordelkappen losgemaakt) om een afspraak te maken om de gordel linksachter te maken. Dan is deze weer veilig en kunnen we de stoeltjes overzetten en de Tobi’s verkopen
@Zeemeermin wrote:
Lars zit al zeker sinds eind vorig jaar in stoel 2/3. Ik zou vooral naar hun lichaam kijken ipv te letten op leeftijd en kilo’s.
Kilo’s is wel heel belangrijk ivm het aanspannen van de gordel. Minimaal 15 kilo!
Ok gelukkig. Ik denk ik zeg het toch, beter een keer teveel dan te weinig… :-*
Lars zit al zeker sinds eind vorig jaar in stoel 2/3. Ik zou vooral naar hun lichaam kijken ipv te letten op leeftijd en kilo’s.
@Sis wrote:
@Zeemeermin wrote:Lars zit al zeker sinds eind vorig jaar in stoel 2/3. Ik zou vooral naar hun lichaam kijken ipv te letten op leeftijd en kilo’s.
Kilo’s is wel heel belangrijk ivm het aanspannen van de gordel. Minimaal 15 kilo!
Ik druk mij een beetje verkeerd uit. Ik bedoelde meer leeftijd en bouw van een kind. Tuurlijk snap ik dat een kind minstens 15 kilo moet zijn ! Dat was Lars natuurlijk ook al toen we hem over gingen zetten…