Onze dame is hard bezig om droog te blijven. Maar nu vraag ik me af, wanneer stoppen we dan echt met die luier? Als we ergens heen gaan doen we een luier om, dwz als er bijv geen wc is, maar ik heb t idee dat dat niet zo werkt, dan wel dan niet een luier. Beetje onduidelijk. Nu is het dus onderweg en met slapen een luier en daarnaast niet.
Hoe deden jullie dit?
hier moesten ze altijd nog even gaan plassen als we weg gingen en dan zei ik ook dat het daarna lang moesten ophouden.
In onze auto ligt ook een potje van hema. gewoon een kleintje erg handig voor onderweg als ze ineens erg nodig moeten plassen.
Voor de nacht heb ik afspraak met ze gemaakt. een week lang droge luier smorgens dan mag de luier af en ongelukjes kunnen gebeuren daar maken we geen punt van. Nu is de oudste s nachts helemaal zindelijk en de jongste houdt het nog niet vol dus daar wachten we ook mee. maar die begint langzaam aan te geven dat die s morgens meteen naar de wc moet. dus het zit eraan te komen
Wij hebben het direct gedaan, maar wel voor de zekerheid een aantal setjes kleding (met name broeken en onderbroeken) mee. En voor het weggaan inderdaad laten plassen. Eventueel nemen we ook een potje mee (heb al een paar keer met een potje hangend aan de buggy gelopen in het bos :lol: en overal waar we komen zien we de wc wel).
Nou, vandaag was het niks. Net of ze ineens niet meer wil. Ze wil niet op de wc als ik aangeef dat straks niet kan of gaan proberen, en paar ongelukjes die ze gewoon gelaten laat gebeuren. En afgelopen dagen ging ze vooraf, gaf ze het aan, kon ze het ophouden enz. Nu weet ik het ook even niet, doorzetten of maar weer stoppen. Vanmorgen ging ze 10 keer heen omdat ze moest poepen. Dat lukte steeds niet, toen kwam de poep wel… in haar onderbroek en ze schoot even in paniek. Volgens mij is ze nu dus even de zin weer kwijt daardoor.
Ik denk als we ervoor gaan dat we dan idd niet meer steeds wel of geen luier moeten doen, maar gewoon geen luiers meer, alleen met slapen.
hier ging de luier eraf pas als ik wist dat het hem wel lukt om zelfstandig naar de wc te gaan. Of iedergeval aan te geven…
Maar dan ook wel cold turkey.
Maar dan nog zette ik hem om de 20 min op de wc ( zette zelfs een wekkertje erop )
en als ik dan in de stad liep continue vragen of hij moest plassen…
Hier ook van de een op de andere dag geen luier meer aan… de eerste keer ging het heel goed maar ineens zoals jij ook schrijft vond hij het wel best.
Ben toen gestopt want van mij moet hij niet zindelijk worden meteen…
Nu een maandje geleden weer hup luier uit en niet meer om. En nu gaat het goed. Zelfs snachts is hij droog. Wel heb ik met de slaapjes een luierbroekje om maar dat wil hij zelf. Als we weg gaan gewoon extra kleren bij me.
Wel denk ik dat met een jongen misschien handiger is… En ikzelf ben er ook heel makkelijk in hoor. Mama ik moet plassen vanmiddag in de parkeer garage uhmmm ok hup achter de auto en plassen maar :oops:
We zijn meteen coldturkey gestopt. Alleen als ze ging slapen, kreeg ze een luier aan, maar de eerste dag mocht ze voor het avondeten ook al een luier aan. Ze was moe en ging na het eten toch naar bed. Als we weggingen, moest ze van ons altijd eerst naar de wc en ik nam in de eerste week toen we naar de appie gingen schone kleren mee, voor het geval ze een ongelukje zou krijgen. Dat is gelukkig nooit gebeurd, ook al zei ze in het begin als we net in de albert heijn waren vaak dat ze moest plassen. Ook bij autoritten hield ze gewoon haar onderbroeken aan, we hebben in het begin wel een keer gehad dat ze na 10 minuten zei dat ze moest plassen en toen hebben we een benzinepomp opgezocht. Ze was nog geen maand overdag zindelijk toen ze 'snachts ook geen luier wilde. Dat ging vrijwel meteen goed al had ze een paar weken erna een paar keer een ongelukje. Toen wilde ze weer een luier en dat mocht ze ook van ons, maar na een paar weekjes was haar vertrouwen weer terug en sliep ze weer zonder.