Hier een berichtje van een ex-puber :lol: (tot welke leeftijd geldt eigelijk het “puber-zijn”?)
Als je er keihard tegenin gaat bestaat de kans dat ze het stiekem gaan doen…(ik kan er zelf over meepraten) want het mag niet van pap en mam dus dan moet het wel spannend en lekker zijn :). Dus is het misschien beter om ze er kennis mee te laten maken als ze gewoon thuis zijn?
Begrijp me niet verkeerd…kinderen van 12 horen inderdaad nog geen alcohol te krijgen maar als iets niet mag is het superspannend dus dan heb ik toch persoonlijk liever dat ze het thuis doen…
(Hihi ik heb me op 14/15 jarige leeftijd helemaal lam gezopen…en ik moest zo ontzettend hard overgeven dat ik dacht dat ik doodging en vanaf dat moment drink ik amper meer (1 glaasje bij oud en nieuw…))
Goh wat ben ik toch saai… Maar goed als niet roker en non alcohol gebruiker zal ik never nooit het gebruik aanmoedigen.
Vooralsnog heb ik het idee dat mijn zoon(15) er ook niet echt interesse in heeft maar hij heeft wel een vriendje die nogal van een slokje houdt.
Ik kan het niet laten om mijn afkeur daarover te uiten hopelijk doe ik daar niet verkeerd aan. Maar heb wel goede hoop.
@gerda wrote:
Ze mochten dat hier vanaf 12 jaar ongeveer, bij bepaalde gelegenheden: verjaardag, nieuwjaar. Verder niet; niet thuis en ook niet elders als ik erbij was/ ben natuurlijk.
Ik vind 12 jaar wel ERG vroeg.
:naughty:
ik ben nogal anti alcohol door zware alcohol verslaving van mijn man (hij is overigens nu 2 jaar schoon maar verslaafd blijft ie) dus hier in huis geen alcohol ook niet op verjaardagen als visite persee iets wil drinken moeten ze het zelf meenemen ,in onze koelkast geen alcohol :naughty:
dus tja met sil ik hoop dat we het alcohol gebruik bij hem volledig tegen kunnen houden en dat ie er ook niet naar zal talen, maar wil hij het persee een keer proberen dan graag thuis en pas vanaf een jaar of 16/17
er heeft pas een mooi artikel gestaan in de Volkskrant van een hoogleraar.
voor je 18e jaar zijn je hersenen nog volop aan het ontwikkelen en is alcohol behoorlijk schadelijk.
vanuit de gezondheid van je kind is de grens voor mij dus heel duidelijk.
dat het moeilijk kan zijn een puber dit te laten begrijpen, tja.
dat duurt voor mij gelukkig nog heel lang :lol:
@Mami wrote:
@gerda wrote:
Ze mochten dat hier vanaf 12 jaar ongeveer, bij bepaalde gelegenheden: verjaardag, nieuwjaar. Verder niet; niet thuis en ook niet elders als ik erbij was/ ben natuurlijk.
Ik vind 12 jaar wel ERG vroeg.
:naughty:
12 jaar???
Nou sorry hoor, maar dat vind ik wel heel erg vroeg!
Hier word niets gedronken totdat ze 16 á 17 jaar zijn.
Ik snap niet dat ouders hun kinderen dit zo makkelijk geven. :? :?
Ik denk dat veel mensen alcohol gewoon onderschatten.
Het is gewoon een soort drugs, je kan er hier in Nederland alleen heel erg makkelijk aankomen en het is geaccepteerd in onze maatschappij.
En de minimum leeftijd van 16 voor het kopen van drank, en 18 voor sterke drank is er ook niet voor niets, dus ik snap zoiezo ook niet waarom ouders hier dan onder gaan zitten!
Ben blij dat ik hier hele fanatieke hardlopers heb. De oudste is nog maar 12 dus alcohol is nog niet echt aan de orde (hoewel dat bij anderen wel anders is begrijp ik). Maar hij zit nu bij een talentengroep voor 12 tot 25 jarige en daar is zowel roken, alcohol en na 22.00 uur naar bed gaan uit den boze. Hij begrijpt zelf al heel goed dat die dingen niet samen gaan met een prestatie op niveau. De tweede van 11 staat op de nominatie om bij diezelfde groep te gaan trainen. Dus voorlopig wat dat betreft hier geen kopzorgen.