wanneer achterop de fiets?

Lianne zit voorop de fiets, haar schouders steken voor boven het stoeltje uit, vind het niet zo’n veilig gevoel.



Dus nu mijn vraag vanaf wanneer doe je ze achterop?



En welke stoeltjes zijn geschikt voor veel en lang fietsen.

Ik zag bijv de bobike met aan de zijkant van die randen voor het slapen.

Dat leek me ideaal maar welke hebben jullie bijvoorbeeld?

Hij moet ook vast kunnen met een slot anders wordt ie gejat op het station :wall:

Ze mogen tot 15 kilo voorop in een stoeltje.



Maar die van Bobike heb ik ook gezien, en lijkt me ook erg fijn omdat ie indd een hoge rugleuning heeft en volgens mij zo hoog komt dat de kindjes met het hoofdje ook tegen de leuning kunnen leunen.



Kijk eens op ***. die zien er ook erg luxe uit, Dit stoeltje heeft als ENIGE de goedkeuring volgens de meest recente Europese norm.



En je kunt dat stoeltje zelfs in 7 standen zetten :thumbup:





Edit beheer link verwijderd

Vanaf dat hij kon zitten zat hij al achterop. Ik heb nooit een voorstoeltje gehad, dus jouw meisje kan vast wel achterop :slight_smile:

Ik heb Jinthe altijd achterop gehad. Met Lianne moet het dus zeker kunnen (lijkt mij dan ;)).



Wij hebben een bobike stoeltje, volgens mij gewoon de basis variant.

haha ja dan moet dat zeker kunnen :mrgreen:

Ga vanmiddag es ff bij de fietsenwinkel neuzen, de gmg yepp lijkt me wel wat. Maar wil er eerst van overtuigd zijn dat dit model wel deugt.

Het eerste model heeft namelijk een kinderziekte gehad, google er maar es op :mrgreen:

hier ook achterop… al 4 maanden ofzo. Mies weegt maar 11 kilo, maar is lang zat en zit op een bobike maxi oud model. Dus niet eens zo’n extra hoge rug.

Wel nieuwe riempjes gehaald voor de voetenbakjes ivm ontbreken van jasbeschermers. Maar na wat opmerkingen van mij ala " het moet" zegt hij nu zelf al " moet moet" en dan gaan zijn voetjes vast.

Hij vind het geweldig achterop.

Voor langere ritten hebben we zo’n opblaasbaar nekrolletje wat ik om zijn koppie heen kan doen… vind hij heerlijk relaxed.



Ik heb voorop een zadeltje, dit omdat mijn 2 grote pummels beide nog niet goed fietsen.

Haha en ik me maar afvragen of het wel “kon” …

Zodra Lianne wakker is en koortsvrij is… :think:

Ff offtopic :oops:

Ga ik es ff bij de fietsenmaker neuzen :inlove:

Van de yepp heb je namelijk ook bijpassende fietstassen en er zit ook een verlengding bij voor je pakjesdrager.



@iedereen hebben jullie de buggymee ook nog achterop dan of past dat dan niet meer? :think:

ik heb een pak-af fietstas links en rechts de bike carrier van de quinny zapp… gaat prima.

yepp heeft ook een pakaf fietstas, oke thnx!!



Ik spring ff onder het water :inlove:

De buggymee zit er wel op, maar het is me nog niet gelukt onze buggy er goed in te krijgen…heeft niets te maken met de ruimte, maar met dat dat ding steeds om kiept… Verder heb ik heb verder een fietstas achterop en een mandje voorop.

het start gewicht voor achter stoeltjes is hetzelfde als de stoeltjes voor… 9 kilo.

Dus ze kunnen ook direct achterop.



Vond ik zelf niet gezellig, dus hier een voorzitje, zolang als ze passen :lol: (of wanneer ze door moesten schuiven vanwege een broertje).

De middelste heeft tot ruim 3,5 voorop gezeten, ging prima. Zeker met het contragewicht van zijn grote broer achterop :mrgreen:



De jongste zit nu nog heerlijk voorop en voor mijn gevoel gaat dat ook nog wel even passen, vind hem er nog niks te groot voor.

dave heeft nooit voorop gezeten… Jade zit als Dave ook meegaat voorop en anders achterop… ( stuurt wat lichter)

Nou ze zit al achterop :mrgreen:

Ben bij de fietsenmaker geweest en ik was verkocht toen ik de yepp zag :inlove:

Ze hebben erop gemaakt, komende week even terug en dan maken ze de fietstassen er nog op.

De buggy mee moest verschoven worden, Lianne begon moe te worden dus heb gezegd laat maar ff kom wel weer terug.



Ze vind het heerlijk om achterop te zitten :inlove:

Soraai zit eigenlijk ook achterop hoor! Ik wilde nl bobike en het duurde zo lang want ik wilde hem 2dehands in NL halen maar mijn man was ook niet echt actief met te zeggen dat hij hem wel wilde halen dus ik had zoiets van, we gaan wel ff naar de winkel zo’n achterzitje halen, die waren maar 34,95 dus dat heb ik gedaan maar ik kan dus geen fietstassen. Echt irritant en mijn zadel moest hoger omdat hij vastzit onder mijn zadel. Dus ik wil eigenlijk nog steeds een bobike met fietstassen en een buggydrager en een buggy.

@pooh wrote:

Nou ze zit al achterop :mrgreen:

Ben bij de fietsenmaker geweest en ik was verkocht toen ik de yepp zag :inlove:

Ze hebben erop gemaakt, komende week even terug en dan maken ze de fietstassen er nog op.

De buggy mee moest verschoven worden, Lianne begon moe te worden dus heb gezegd laat maar ff kom wel weer terug.



Ze vind het heerlijk om achterop te zitten :inlove:




gaaf he… Ik heb hem ook… Volgend jaar zelfs 2, 1 voorop en 1 achterop :inlove: …

Het grote voordeel vind ik dat hij zo makkelijk af te koppelen is.

:thumbup:

Hoi,



mijn zus heeft een tweeling en de een zit voorop en de ander achterop, ze wisselen van plek. Zelf heb ik Stijn vanaf dat hij anderhalf was achterop gehad, met dubbele fietstassen (wel speciale voor mijn gmg-stoeltje) en de buggymee. Dat ging prima. Heb er bij alle drie zo mee gefietst en nooit is er wat mee gebeurd.



Nu heb ik voorop een bakkersrek met grote mand. En dan de fietstassen, twee tassen los aan het stuur en er kan veeeeeeeel mee. Buggy is al weg, net als drager maar het wil prima.