Bij de twins hebben we het met 7 weken (toen wisten we het zelf pas) meteen aan iedereen verteld.
Maar nu is het anders, de jongens zijnvan die praat grage en de hele school zal het dan ook meteen weten.
Wanneer hebben jullie het jullie kinderen verteld?
IK heb een vroege echo aangevraagd over 3 weken bij de gyn. dus dan ben ik bijna 8 weken, we hebben het idee om dan meteen door te rijden naar de opa’s en oma’s.
Ik had als idee om de kids mee te nemen naar het ziekenhuis maar het zal een inwendige echo worden en dat vinden ze denk ik niet zo smakelijk.
Hoe hebben jullie dit aangepakt??
ouders heb ik het gelijk verteld, en de rest bij mischa na de 1e echo (8weken) en nou iets later op werk enz omdat ik een bloeding heb gehad…
Tijdens de zwangerschap van Jason hadden we het iedereen al snel vertel. Gemiddeld met 6 a 7 wk. (behalve fam die we niet vaak zien die met 12 wk)
M’n vorige zwangerschap die helaas niet goed afliep, hadden we het ook al tegen flink wat mensen verteld.
Deze keer willen we proberen te wachten tot een week of 12 a 13.
Ondanks dat ik nu nog heel pril ben, ben ik al wel ideeen aan het opdoen hoe we het kunnen gaan vertellen. En ik had het idee om op nieuw jaars dag Jason een shirt aan te doen met op de voorkant de tekst, Happy new year en op de achterkant Happy new baby.
Toen ik zwanger was van Aniek hebben we dat meteen verteld.
Toen ik zwanger was van Peter ook.
Maar toen ik zwanger was van Michel was Aniek dus ook al op een leeftijd dat ze ging kletsen als ze “nieuwtjes” had.
Ik zag het voor me dat ze dus meteen jan en alleman, desnoods op straat zou vertellen dat mama een baby in de buik had.
Dus toen hebben we het haar pas verteld toen ik 10 weken zwanger was.
Ook omdat nog 8 maanden moeten wachten wel erg lang is.
Zou er nu nog een kindje komen, dan zou ik het pas vertellen als we een goede echo zouden hebben gehad en we het de familie ook vertellen met het idee dat de wereld het mag weten.
Wij hebben het zowiezo beide keren pas aan de familie verteld met 10 weken en de rest daarna (11 a 12 weken)…
Ik zou denk ik wachten met het de kinderen vertellen als je nog niet wilt dat iedereen het weet :mrgreen: Die van ons is nog een beetje te klein om door te vertellen :lol:
Persoonlijk zou ik de kinderen niet meenemen naar de eerste echo. Het kán ook niet-goed zijn he… Wil je je kinderen daar dan bij hebben? Zou ik niet willen… Ik was er toch 2x heel verdrietig van, van een niet-kloppend hartje.
Ik zou het dus na een goede echo aan de kids vertellen, en dan ook meteen tegen de opa’s en oma’s.
ja das ook weer zo he het kan ook niet goed zijn en dat is dan wel lastig als ze erbij zijn.
Oh, dat is zeker iets om rekening mee te houden.
Wij hebben achteraf mazzel gehad met de 20 weken echo van Mies.
Maar ik zou in zo’n geval echt nooit meer kinderen mee nemen.
Mijn schoonzusje kreeg namelijk bij de 20 weken echo te horen dat het kindje niet levensvatbaar zou zijn en toen wij dat hoorden beseften we dat dit ook bij ons had kunnen gebeuren en dan had Aniek dat dus allemaal mee gemaakt. Ze is namelijk wel mee geweest bij de 20 weken echo van mies. Maar echt heel wijs is dat dus eigelijk niet.
Ik snap je wel hoor, het liefst wil je het binnen familie en vrienden van de daken schreeuwen. Maar het is soms gewoon verstandiger je tong af te bijten en je nog even in te houden.
Succes
hier mag je geen kinderen meenemen naar de echo…( dat ter zijde)
bij Dave op moederdag + getest… gelijk verteld :mrgreen: aan ouders en broer /zussen
bij Jade ook op moederdag verteld maar was toen een week of 7 kon het niet meer voor me houden was zo ziek zo ziek…
op mijn werk bij Dave rond de 7 weken was zo ziek
bij Jade mijn toenmalige vaste collega het weekend na de test :mrgreen:
en ons hoofd met 6 wk was zo ziek de rest wist het met 9 wk…
bij de oudste pas na de termijnecho, bij de middelste er even voor, de zw.schap daarna liep mis, dus bij de jongste hebben we het vertelt toen we het wisten… kwamen we er bij een echo achter dat ik al bijna 8 week zwanger was, nou dat nieuws moesten we delen :mrgreen:
En met vertellen aan je oudsten… wij zijn na die echo redelijk open geweest naar met name de oudste.
Want hoe en waarom… hij kwam nog voor wij zelf wisten dat ik zwanger was bij me zitten: mama jij hebt een baby in je buik he? en deze gaat niet dood :shock: dus toen we wisten dat het goed zat… hebben we daar geen geheim meer van gemaakt… ja er zat een baby in mijn buik… de zin erna zijn we maar niet op in gegaan verder.
Wij hebben het onze ouders, en zusje, meteen verteld na de positieve test.
Alle anderen hebben we het na de goede eerste echo verteld, met 9 weken was dat.