Waneer slapen met knuffel veilig?

Titel zegt het al :mrgreen:



Cleo slaapt graag in met haar knuffeltje zon blauw zakkerig ding van Difrax.

Maar omdat ik het toch beetje eng vind haal ik hem wegzodra ze slaapt maar als ze dan snachts wakker word piept ze omdat ze er niet bij kan, gemeen he ik leg hem net buiten handbereik) als ik hem dan weer geef valt ze gelijk weer als een blok beton in slaap.

Kan ik hem erbij laten liggen of is dat nog niet veilig?

En vanaf welke leeftijd is dat het wel??

benthe slaapt ook al met haar knuffel …

Ze legt hem langs dr gezicht en ik ga altijd nog even kijken als ik naar bed ga …

Leonie slaapt al sinds het begin met een knuffel :inlove: (ook zo’n zakkerig ding :lol: )

vanaf welke leeftijd weet ik ook niet…maar Noah slaapt ook met een knuffel waar een doek aan zit. voordat wij gaan slapen controleer ik altijd even bij hem of het niet over zijn hoofdje zit, verder gaat het altijd goed :wink:

Waarom niet? …

Senne slaapt met 4 kleine knuffels, een groot pluchen schaap aan zijn rechterzijde en een fleece deken aan zijn linkerzijde + ingebakerd,…

Tja, hij ligt graag geborgen,… :shifty: :oops:

:lol:

Saba sliep met een maand of 5 met haar beruchte ‘tut’… en heeft 'em sindsdien niet meer losgelaten :roll: :mrgreen:. Tosca slaapt nu met zo’n zakdoekachtig ding met labeltjes eraan, speciaal voor babies (geen reclame maken hè :wink: ). Ze pakt die vast net voordat ze in slaap valt en tijdens haar slaap laat ze het dan weer los, naast d’r hoofd.



Geen idee eigenlijk wanneer het “officieel” mag :think: .

Lienke slaapt ook vanaf het begin met een knuffeldoek. Ze legt hem ook vaak op haar gezichtje. Vind ze lekker blijkbaar :shifty: . Meestal kijk ik 's avonds voor we zelf naar bed gaan nog wel even bij haar en leg hem dan naast haar als ze hem op haar gezicht heeft liggen.



Groetjes Renate

Anne heeft eigenlijk altijd met knuffels in bed geslapen. Volgens mij officieel als ze hun hoofdje weg kunnen draaien, maar daar heb ik me nooit zo druk om gemaakt. wel ging ik geregeld kijken. Nu moet ik haar zoeken tussen de knuffels :inlove:

goh, ik wilde dat Fenna met een knuffel wou slapen… Liever heeft ze mij… :? :slight_smile:

mischa slaapt ook al heel lang met zijn konijn. En ik had boven in zijn bedje ook altijd wat knuffels, die pakt hij nou allemaal bijelkaar en innig omarmt gaat ie dan slapen.

Britt heeft vanaf dat ze uit de couveuse mocht 3 kleine beertjes in haar bed. (zelfs in het ziekenhuis bleven deze 's nachts in haar bedje).

Ik heb Mea zo een tutdoekje van Koeka kunnen verkopen, is klein en lichtjes…

Emma slaapt niet met knuffel omdat ze in een bakerzak slaapt. Maar met haar bakerzak tut ze altijd lekker. Ze trekt hem helemaal over haar neus en mondje, en ik haal hem er ondertussen ook niet meer iedere keer weg. Nu we de bakerzak aan het afbouwen zijn geven we haar een hydrofiel luier mee in bed. Daar ligt ze ook heerlijk mee te tutten en legt hem zelf over haar gezichtje. Ik haal hem meestal wel voorzichtig weg als ze slaapt, maar als ik dan later weer kom ligt dat ding toch weer over der gezichtje. Tja… het ademt wel denk ik dan maar. Mijn oppaskindje slaapt al 2 jaar met een doek over der gezichtje dus het zal vast geen kwaad kunnen. Zo’n hydrofiel luier is trouwens wel ideaal als “knuffel” Je legt gewoon iedere keer een ander in het bedje want ik heb er toch stapels van en zo heb je ook niet het probleem dat je een duplicaat moet zoeken omdat je kindje zijn/haar knuffel kwijt is. Ik hoop dan ook dat ze het lekker bij een hydrofiel luier houdt.

Volgens mij kan het bij elke leeftijd.

Zijn ze te jong om te pakken, niks aan de hand.

Zijn ze oud genoeg om te pakken, zijn ze vaak ook oud genoeg om hun hoofd om te draaien als de knuffel in hun gezicht komt.



Maar mijn mening is wel: maximaal 1 knuffel bij het hoofd!

super bedankt allemaal :-*



als ikdit zo lees kan ik dr knuffie met een gerust hart laten liggen.

daan slaapt met een tutteldoek van pooh… en ik ga die echt niet weghalen. Hij trekt hem ook wel eens een deel over zijn hoofdje, maar het is katoen, dus dat verstikt niet(ligt er losjes op… Juist als ik het eraf haal wordt ie wakker… nu moet ik zeggen dat het zelden op zijn gezichtje ligt hoor, meestal naast zijn oor…