waneer nu met foliumzuur starten??

Hallo,

Ik ben twee weken geleden gestopt met de pil. Voorlopig doen we het nog veilig zeg maar omdat ik toch eerst wel goed wil “ontpillen” Maar wanneer start je dan nu met foliumzuur.

Er wordt geadviseerd om te starten als er gestopt wordt met anticonceptie. Dus als je stopt met “veilig” vrijen, zeg maar.

Het is verstandig om alvast een goede basis van foliumzuur in je lichaam te hebben, zodat direct van behoefte kan worden voorzien, zelfs al voordat je weet dat je zwanger bent.

Leuk dat jullie er (bijna) voor gaan!

Succes

Ik zou meteen met foliumzuur beginnen. Het is het beste als je minimaal vier weken voordat je zwanger wordt foliumzuur genomen hebt. Het is een vitamine, dus je kunt er ook nooit teveel van binnenkrijgen. Een overschot plas je gewoon weer uit.

Ik mocht van mijn huisarts meteen beginnen met foliumzuur toen ik haar vertelde dat we zwanger wilde worden. Ik heb de prikpil gehad en ondanks dat het dan heel lang kan duren voordat je zwanger bent mocht ik meteen beginnen!

Dus gewoon beginnen zou ik zeggen :slight_smile:

Meteen, zodra je besluit zwanger te willen worden.

Succes!

Mijn dokter zei, zoals ook op het potje vermeld.

Minimaal 4 weken voor de zwangerschap beginnen, aangezien je dat niet weet gewoon wanneer je stopt met de pil e.d.

Hey,

Bedankt voor jullie antwoorden hoor.

Ik begin maar gewoon met etos capsules (aangezien ik wel al gestopt ben met de pil) en dan zien we wel wanneer we voor het “echie” gaan.

Groetjes